Autor |
stal w "amelinium" |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 26-02-2014 09:47 |
|
|
jak zabezpieczyć śruby stalowe wkręcane w aluminium np. w wahacz żeby się tak nie zapiekały? Wczoraj chyba godzinę walczyłem z wyciągnięciem czujników abs z aluminiowych wahaczy tylnych i chciałbym przy ponownym montażu jakoś je zabezpieczyć żeby nie było takich cudów.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: stal w "amelinium" |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 26-02-2014 11:41 |
|
|
Spray miedziany może ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: stal w "amelinium" |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 26-02-2014 11:51 |
|
|
stal+miedź+alu i woda z solą toż to kocioł belzebuba
raczej myślałem o jakimś słabym loctite czy czymś takim
tak wygląda gniazdo czujnika abs w tylnym wahaczu wskutek utleniania się alu:
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-REm_IH-8RxQ/Uw3GxHR_PMI/AAAAAAAAE0k/h389Z3SQKtw/w800-h531-no/DSCF0344-High-800Q100M.jpg[/img]
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: stal w "amelinium" |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 26-02-2014 12:13 |
|
|
Korozja bimetaliczna - najgorsze połączenie metali to miedź+aluminium (różnica potencjałów to ponad 2V, kiedy już przy 0,25V zaczyna się "wędrówka metali" ).
Wszystko, co możesz zrobić to zabezpieczyć przed wodą, bo jak do tego połączenia ma dostęp woda (czyli elektrolit) to robi się ogniwo elektryczne i koroduje momentalnie.
Nie znam się na tym, ale użyłbym właśnie jakiegoś loctite (a nawet smaru) byle nie dopuścić wody do gwintu. |
|
Autor |
RE: stal w "amelinium" |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 26-02-2014 12:59 |
|
|
Seler nie znam niczego prostrzego i pewniejszego jak smar grafitowy.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: stal w "amelinium" |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 26-02-2014 13:29 |
|
|
Ototo, dzięki za podpowiedź.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: stal w "amelinium" |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 26-02-2014 13:56 |
|
|
helicoil i potem może się dziać co chce. Nie ma chyba pewniejszego sposobu na regenerację gwintu w alu.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: stal w "amelinium" |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 26-02-2014 14:20 |
|
|
http://www.dlautrzymaniaruchu.pl/?id=160&idk=42&id_lang=1&pro=pro |
|
Autor |
RE: stal w "amelinium" |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 26-02-2014 14:42 |
|
|
Castrol Optymoly TA
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: stal w "amelinium" |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 26-02-2014 15:13 |
|
|
U nas chyba się używa nazwy Optimol, jest dostępny w sprayu 0,4 l.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: stal w "amelinium" |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 26-02-2014 17:54 |
|
|
Polecam w tubce - Porsche zaleca używac tego smaru do naszych lekkich nakrętek.
Jak nie ma na rynku to PC może sprzedać. Jak powiedzą, że nie mają to pomęczyć albo pomogę z numerem - zresztą w PET jest numer.
Jak ktoś "mechanikuje" to polecam tez wersję HT - smar miedziowy - naprawdę dobry.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: stal w "amelinium" |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 27-02-2014 08:09 |
|
|
ja proponuje odkręcic i przykręcić co jakiś czas i będzie OK W samochodzie złomiarza-grzebacza-pasjonata żadna śruba sie zapieka bo jest okresowo przykręcana/odkręcana. Dla zapewnienia pretekstu do ruszania srub proponuje tez nie montować cześci w zbyt dobrym stanie technicznym, tak żeby za pół roku wymagały wymiany
|
|
Autor |
RE: stal w "amelinium" |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 27-02-2014 08:22 |
|
|
No to mój nie miał szczęścia do pasjonatów bo większość śrub była nierusana łod nowości
Za to ja teraz nadrabiam, wykręcam wszystko co choć przypomina śrubę
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: stal w "amelinium" |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 27-02-2014 19:15 |
|
|
Posmarowac czymkolwiek - zwykły towot robi robote. Ja staram sie wszystko smarowac przy skladaniu - jak sie kiedys wraca do tych samych srub to juz jest czysta przyjemnosc!
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: stal w "amelinium" |
racestar
Użytkownik
Postów: 388
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 11.06.13 |
Dodane dnia 27-02-2014 23:05 |
|
|
Loctite stosuję w rowerze do połączeń tytan/alu i stal/alu i jest bezpiecznie.
Trzyma super i nie zapieka się nawet w spalonych tarczach hamulcowych.
928S 81 Hulk |
|
Autor |
RE: stal w "amelinium" |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 28-02-2014 11:05 |
|
|
A jakiś konkretny to loctite? Bo jak będę skłądał z powrotem to chciałbym wrażliwe połączenia robić z dodatkiem tegoż gdyż mam fobie że nawet jak przykręcę z momentem z manuala to mi się coś odkręci
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: stal w "amelinium" |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 28-02-2014 11:48 |
|
|
Miałem podobną fobię z tym dokręcaniem śrub (a do tego teksty starych majstrów na pytanie skąd wie, że jest dobrze dokręcone - "ja to czuje jak gwint zaczyna płynąć". Po zerwaniu na prawdę wielu już gwintów też już czuję "ten moment" i wiem jedno - wtedy jest już za późno. Dlatego przynajmniej wrażliwe połączenia (np. gwinty w aluminium) warto jednak dokręcać kluczem dynamometrycznym. Czasem 3 razy sprawdzam (najczęściej w 2 różnych źródłach) czy aby się w dokumentacji nie pomylili, bo niemożliwe, że tak słabo trzeba coś dokręcić.
Nie wiem jakie doświadczenia mają inni, ale puki co nic mi się nie rozkręciło samo (no dobrze, jak sięgnę pamięcią to jednak się rozkręciło, ale winny nie był moment dokręcania, a błędy typu: nie dałem podkładki sprężynującej).
A jak na prawdę nie ufam to... stosuję klej do gwintów
pzdr
jacek/pilatus |
|
Autor |
RE: stal w "amelinium" |
racestar
Użytkownik
Postów: 388
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 11.06.13 |
Dodane dnia 28-02-2014 21:40 |
|
|
loctite abc
http://prema.com.pl/assets/Katalogi/Chemia/LOCTITE_-_Zabezpieczanie_gwintow.pdf
w rowerze większość śrub to "imbusy". słaba wytrzymałość łbów po kilkukrotnym odkręcaniu dlatego idealny jest klej który eliminuje rdzę.
do połączeń "mieszanych" pasta alu ponoć się nadaje ale nie miałem okazji wypróbować
928S 81 Hulk
Edytowane przez racestar dnia 28-02-2014 21:50 |
|
Autor |
RE: stal w "amelinium" |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 13-01-2015 09:36 |
|
|
pilatus napisał/a:
Korozja bimetaliczna - najgorsze połączenie metali to miedź+aluminium (różnica potencjałów to ponad 2V, kiedy już przy 0,25V zaczyna się "wędrówka metali" ).
Wszystko, co możesz zrobić to zabezpieczyć przed wodą, bo jak do tego połączenia ma dostęp woda (czyli elektrolit) to robi się ogniwo elektryczne i koroduje momentalnie.
Nie znam się na tym, ale użyłbym właśnie jakiegoś loctite (a nawet smaru) byle nie dopuścić wody do gwintu.
Wracając do tematu smarowania smarem miedzianym elementów styku aluminium ze stalą. "Renomowana" firma robiąca regenerację zacisków: https://www.dropbox.com/sh/niqfbvc74b776qe/AAADZKb1vEK3ZE5FXYsYIiPaa/911PW0303_Brembo_refurbish.pdf?dl=0 pisze tu o posmarowaniu smarem miedzianym przed założeniem blaszki w brembo... Sądzicie, że to błąd ??
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: stal w "amelinium" |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 13-01-2015 10:14 |
|
|
Do hamulcy chyba tylko smar miedziany się nadaje, więc raczej wyjścia nie mają.
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82' |
|