Autor |
zawieszanie gwintowane tył 944 pytanie |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 01-03-2014 14:23 |
|
|
Zauważałem na różnych stronach/forach/projektach, że sposób montowania tylnego gwintu jest różny.
-są montowane do góry nogami i przykręcane jedną śrubą do wahacza. ---są montowane tłoczyskiem do góry i tez skręcane jedną śrubą
-są montowane tak jak oba wyżej tylko poprzez adaptery ze najpierw wkręca się adapter a potem do tego śrubę trzymającą amor
ja u siebie zamontowałem to na mocniejszą(10.9) i dłuższa śrubę, oraz dałem pomiędzy amor a wahacz duża grubą podkładkę, czy to wystarczy?
czytałem że te adaptery zmniejszają obciążenie wahacza, ale zastanawiam się w jaki sposób? Przecież na takich podkładkach i przy ściśniętym amorze na dole to działa prawie na tej samej zasadzie, chyba że się mylę.
Czy ktoś się kiedyś spotkał/gdzieś czytał czy wahacz bez drążka skrętnego pod wpływem obciążenia został uszkodzony i np wyrwało sie mocowanie amora, czy to raczej nie możliwe?
Ktoś mógłby się wypowiedzieć w tym temacie?
http://webspace.webring.com/people/nj/jmitro/rear_coilover.jpg
http://www.deutschnine.com/mm5/graphics/00000002/kw-variante-3-coilover-suspension-kit-02M.jpg
http://forums.rennlist.com/rennforums/attachments/parts-marketplace/648144d1342146851-ground-control-944-coilover-kit-left-rear-coilover-lower-mount.jpg
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: zawieszanie gwintowane tył 944 pytanie |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 01-03-2014 14:39 |
|
|
Sruba amortyzatora jest seryjnie 10.9.
Tą tulejke daj najwęższą jak to tylko możliwe, żeby kolumna była jak najbliżej wachacza, skróc śrubę jeśli to konieczne - to zmniejszy obciążenie, które teraz powoduje wyginanie sruby i może się ona zmęczyć i pęknąć.
Nie szłyszałem, by wyrwało mocowanie, wachacz itp.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: zawieszanie gwintowane tył 944 pytanie |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 01-03-2014 17:59 |
|
|
u mnie seryjnie śruba miała 8.8 czyli najlepiej żebym dał 10.9 albo 12.9?
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: zawieszanie gwintowane tył 944 pytanie |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 01-03-2014 20:35 |
|
|
Ja mam fabryczne sruby bez zadnych przekladek tyko w HR sa acentrycznie(nieosiowo przyspawane tuleki i gorna i dolna powoduja odsadzenie kolumny amorka od wahacza a zwlaszcza gornej szabli belki(sporo osob rezygnuje z tego elementu zawieszenia-wycinajac je) ja nie ruszam tego i zostalem na gumowym zawieszeniu-zero PE. wszystko razem daje rade...co do twardosci srub czy sie nie myle,ze wraz z twardoscia powina zwiekszac sie kruchosc(suchosc) stali powodujac wieksza podatnosc na "scinanie"? W takim razie wole ,zeby sie skrzywila niz ulamala. Tak jak napisal Michal nie przesadzaj z dystansowaniem i zwiekszaniem dlugosci dolnej sruby. Jesli chodzi o Twoje zawieszenie zastanawia mnie brak helperow...musi byc bardzo ciekawa sprezyna glowna skoro jest w stanie obslugiwac caly skok amorka zachowujac odpowiednia sztywnosc...jaks super progresja. Daj znac jak to smiga.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: zawieszanie gwintowane tył 944 pytanie |
BartekNL
Użytkownik
Postów: 6
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.03.14 |
Dodane dnia 19-03-2014 22:33 |
|
|
Im śruba twardsza, tym wieksze prawdopodobieństwo, że poprostu się złamie... Ja mam u siebie zawieszenie przód-tył koni (czerwone z regulowana twardością) i nie dzieje się nic z tymi śrubami w wachaczach...
|
|