924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor zawieszanie gwintowane tył 944 pytanie
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 01-03-2014 14:23
Zauważałem na różnych stronach/forach/projektach, że sposób montowania tylnego gwintu jest różny.
-są montowane do góry nogami i przykręcane jedną śrubą do wahacza. ---są montowane tłoczyskiem do góry i tez skręcane jedną śrubą
-są montowane tak jak oba wyżej tylko poprzez adaptery ze najpierw wkręca się adapter a potem do tego śrubę trzymającą amor

ja u siebie zamontowałem to na mocniejszą(10.9) i dłuższa śrubę, oraz dałem pomiędzy amor a wahacz duża grubą podkładkę, czy to wystarczy?

czytałem że te adaptery zmniejszają obciążenie wahacza, ale zastanawiam się w jaki sposób? Przecież na takich podkładkach i przy ściśniętym amorze na dole to działa prawie na tej samej zasadzie, chyba że się mylę.

Czy ktoś się kiedyś spotkał/gdzieś czytał czy wahacz bez drążka skrętnego pod wpływem obciążenia został uszkodzony i np wyrwało sie mocowanie amora, czy to raczej nie możliwe?


Ktoś mógłby się wypowiedzieć w tym temacie?

http://webspace.webring.com/people/nj/jmitro/rear_coilover.jpg

http://www.deutschnine.com/mm5/graphics/00000002/kw-variante-3-coilover-suspension-kit-02M.jpg

http://forums.rennlist.com/rennforums/attachments/parts-marketplace/648144d1342146851-ground-control-944-coilover-kit-left-rear-coilover-lower-mount.jpg


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: zawieszanie gwintowane tył 944 pytanie
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 01-03-2014 14:39
Sruba amortyzatora jest seryjnie 10.9.
Tą tulejke daj najwęższą jak to tylko możliwe, żeby kolumna była jak najbliżej wachacza, skróc śrubę jeśli to konieczne - to zmniejszy obciążenie, które teraz powoduje wyginanie sruby i może się ona zmęczyć i pęknąć.
Nie szłyszałem, by wyrwało mocowanie, wachacz itp.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: zawieszanie gwintowane tył 944 pytanie
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 01-03-2014 17:59
u mnie seryjnie śruba miała 8.8 czyli najlepiej żebym dał 10.9 albo 12.9?


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: zawieszanie gwintowane tył 944 pytanie
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 01-03-2014 20:35
Ja mam fabryczne sruby bez zadnych przekladek tyko w HR sa acentrycznie(nieosiowo przyspawane tuleki i gorna i dolna powoduja odsadzenie kolumny amorka od wahacza a zwlaszcza gornej szabli belki(sporo osob rezygnuje z tego elementu zawieszenia-wycinajac je) ja nie ruszam tego i zostalem na gumowym zawieszeniu-zero PE. wszystko razem daje rade...co do twardosci srub czy sie nie myle,ze wraz z twardoscia powina zwiekszac sie kruchosc(suchosc) stali powodujac wieksza podatnosc na "scinanie"? W takim razie wole ,zeby sie skrzywila niz ulamala. Tak jak napisal Michal nie przesadzaj z dystansowaniem i zwiekszaniem dlugosci dolnej sruby. Jesli chodzi o Twoje zawieszenie zastanawia mnie brak helperow...musi byc bardzo ciekawa sprezyna glowna skoro jest w stanie obslugiwac caly skok amorka zachowujac odpowiednia sztywnosc...jaks super progresja. Daj znac jak to smiga.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: zawieszanie gwintowane tył 944 pytanie
BartekNL
Użytkownik

Postów: 6
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.03.14
Dodane dnia 19-03-2014 22:33
Im śruba twardsza, tym wieksze prawdopodobieństwo, że poprostu się złamie... Ja mam u siebie zawieszenie przód-tył koni (czerwone z regulowana twardością) i nie dzieje się nic z tymi śrubami w wachaczach...