Autor |
wyciek |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 12-03-2014 19:55 |
|
|
Witam
Niestety auto sprawdza moją wytrzymałość po raz kolejny i muszę 3 raz w tym roku rozbierać rozrząd. Kiedy myślałem że już wszystko jest wymienione, olej pokazał się pod kołem które napędza pasek który napędza alternator. Tj. wał korbowy napędza to koło i tam jest wyciek oleju. Jak patrze na katalog części to widzę tylko jakaś podkładkę/mała uszczelkę, nie widzę simeringów. Co dokładnie uszczelnia wyjście wału korbowego od przodu silnika? Jakiś nr części?
86, 2,5L 163 km
Danke
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7 |
|
Autor |
RE: wyciek |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 12-03-2014 20:34 |
|
|
99911333140
Najlepiej zrobić wszystko na raz i zapomnieć.
Przy okazji obudowę dolnego balansu i uszczelkę (plus oringi) wymiennika.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: wyciek |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 12-03-2014 20:35 |
|
|
http://www.transaxle.pl/pl/p/uszczelniacz-walu-korbowego-Porsche-924S%2C-944-strona-czolowa/192
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: wyciek |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 12-03-2014 21:33 |
|
|
Qbak napisał/a:
99911333140
Najlepiej zrobić wszystko na raz i zapomnieć.
Przy okazji obudowę dolnego balansu i uszczelkę (plus oringi) wymiennika.
nie do końca wiem o jakie uszczelki chodzi, dasz radę w wolnej chwili podesłać numery?
Dzięki
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7 |
|
Autor |
RE: wyciek |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 12-03-2014 22:48 |
|
|
Podepnę się pod temat bo mam wyciek dokładnie w tym samym miejscu tylko po odwrotnej stronie Znaczy spod koła zębatego wałka rozrządu .
Zastanawiam się czy śruba M 10 x 65 (hex.) którą mocowane jest koło wykręca się
tradycyjnie czy ma " lewy " gwint ? Próbę mam tylko jedną , bo sruba jest lekko zmęczona
No i gdzie taką śrubkę kupić ?
Sumarycznie jest 3724;-)
Edytowane przez slawek290 dnia 12-03-2014 22:49 |
|
Autor |
RE: wyciek |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 12-03-2014 23:18 |
|
|
Przemku, chodzi o uszczelkę podstawy wymiennika ciepła (płyn chłodzący - olej).
Także dostępna u Tomka w sklepie (lub ASO) i kilku oringach które trzeba już
zakupić w ASO (lub u Tomka, ale tylko z zestawem wszystkich uszczelek, więc
pewnie odpada).
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: wyciek |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 13-03-2014 08:47 |
|
|
OK, dzięki tą uszczelkę już wymieniłem wcześniej. Dzięki za informację.
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7 |
|
Autor |
RE: wyciek |
BartekNL
Użytkownik
Postów: 6
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.03.14 |
Dodane dnia 19-03-2014 22:29 |
|
|
Przemek1234, co często cieknie, i skrapla się za kołem paska to uszczelka Wałka Balansu od strony kolektora wydechowego. Pozdrawiam
|
|
Autor |
RE: wyciek |
BartekNL
Użytkownik
Postów: 6
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.03.14 |
Dodane dnia 19-03-2014 22:30 |
|
|
Warto sprawdzić... |
|
Autor |
RE: wyciek |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-03-2014 23:09 |
|
|
Witamy na forum
Hmm... do góry będzie ciec/skraplać się?
Dolny wałek balansowy (od strony kol. wydechowego) jest niżej niż
opisane koło pasowe (napędzające alternator) przez Przemka. Oczywiście
jeżeli silnik jest standardowo zamontowany Także olej musiałby przesuwać
się do góry, co jest oczywiście przy pędzie powietrza możliwe, ale... akurat
nie w tym miejscu. Jak cieknie dolny balans (z przodu, tyłu, z obudowy) to
widać. Myślę, ze jednak Przemek dobrze obstawił simmering wału korbowego.
Może być wyciek z górnego balansu i wtedy faktycznie będzie szansa że olej
zaleje dolny simmering, natomiast pewnie to już zostało zrobione, skoro
rozrząd jest rozbierany kolejny raz.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|