Autor |
924 problem nie na żarty |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 15-05-2014 19:41 |
|
|
Niestety to kolejny raz ja w tym dziale...
Jadę dziś trasą Radzyń Podl Lublin ciesząc się z dość szybkiego pokonywania kilimetrów. Wszystko byłoby idealnie gdybym do Lublina dojechał...ale
nagle samochód niz z tego ni z owego zaczął zwalniać, łagodnie ale szybko zupełnie aż do zera. Potem oczywiście nie mogłem go odpalić i musiałem wracać na holu.
Pasek rozrządu cały, przy jeździe na holu po wrzuceniu na bieg silnik chodzi równo i bez rzęrzenia. A wiec przeskok rozrządzu wykluczam.
Prąd jest - więc to nie to
Paliwo - odkręciłem przewód przy rozdzielaczu -jest, jednak nie słychać w ogóle pompy po włączeniu zapłonu, a przy przekaźniku pompy w jednym miejscu jest ciemniejszy ślad - jakby nadpalenie. Przy czym zakłada że gdyby to było paliwo to raczej samochód by poszarpywał a nie został zduszony.
Jutro zacznę od przekaźnika - dam go do elektronika żeby obejrzał a jeśl da się metodą parkingową sprawdzić działanie samej pompy to proszę o sposób?
Jakieś sugestie?
Pomóżnie bo to Porsche pierwszy raz się pospsuło - nawet dziś je chwaliłem za bezawaryjność |
|
Autor |
RE: 924 problem nie na żarty |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 15-05-2014 20:00 |
|
|
Najprościej - wyciągnij przekaźnik od pompki i zmostkuj na jego gnieździe odpowiednim kawałkiem drutu styki 87 i 30, a następnie przekręć kluczyk (ale nie odpalaj auta) i sprawdź czy pompa działa. Jak nie - to wtedy będziemy kombinować dalej.
P.S. Numery styków podane są na płytce przekaźnika obok jego pinów.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 15-05-2014 20:05 |
|
Autor |
RE: 924 problem nie na żarty |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 15-05-2014 20:18 |
|
|
Mad max jesteś wielki - pompa chodzi. A więc przekaźnik walnięty. Ktoś kiedyś pisał że da się zregenerować? Jako że jutro mam zlot, potrzebuje recepty na cito |
|
Autor |
RE: 924 problem nie na żarty |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 15-05-2014 20:21 |
|
|
Odpalasz - > spinasz, wyłączasz auto - < odpinasz.
Chyba na zlot tak też można.
Poza tym, przypuszczam że to zwykły przekaźnik - ogólnie dostępny (niech mnie ktoś poprawi, nie znam 24/44) |
|
Autor |
RE: 924 problem nie na żarty |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 15-05-2014 20:42 |
|
|
niestety nie jest taki zwykły, występował w Porsche 924, Audi c2, Audi b2 na wtrysku czyli rzadkie. U mnie poszłą chyba cewka i są zimne luty. Zobaczymy czy mi ktoś to ogarnie. |
|
Autor |
RE: 924 problem nie na żarty |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 15-05-2014 20:45 |
|
|
zwykly w sensie budowy, rozkładu pinów - to chyba 4 pinowy?
|
|
Autor |
RE: 924 problem nie na żarty |
madmat76
Użytkownik
Postów: 146
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 15.04.08 |
Dodane dnia 15-05-2014 21:00 |
|
|
...istnieje zamiennik tego przekażnika ,można go zamówić w inter cersie lub auto landzie a na szybko tak jak napisał mojojojo -odpal lutownicę i spróbuj przelutować styki na płytce przekażnika -jest to w miarę pancerna konstrukcja i na częściej występują zimne luty... w moim prosiu za pierwszym razem pomogło a za drugim razem zagościł zamiennik ......
Edytowane przez madmat76 dnia 15-05-2014 21:00 |
|
Autor |
RE: 924 problem nie na żarty |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 15-05-2014 21:33 |
|
|
Dwie wtyczki w kostkę , kawałek kabla dwu żyłowego , wyłącznik np ... od lampki nocnej i wszystko gra
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: 924 problem nie na żarty |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 15-05-2014 21:43 |
|
|
Może Tomek z transaxle jeszcze ma.. Ja kupowałem od niego. Mój pierwszy sie spalił... A w sumie to chyba tranzystor w nim padł. Koszt naprawy znikomy a czasu na lutowanie tez nie za wiele. Jaki miałeś obecnie przekaznik? Podaj jego numer...
Zwykły przekaznik pewnie by działał ale nie jestem pewny bo od pompy przekaźniki maja nieco bardziej udziwnione sterowanie ale weź zwykły przekaznik i włóż go tam... Możliwe ze pompa bedzie pracować od razu po przekreceniu kluczyka, da sie z tym żyć i jeździć, tylko bedzie bardziej męczyć pompę i nie ma zabezpieczenia w przypadku wypadku które by odcięła paliwo. Co do styków samego przekaźnika czy jego cewki na 99% bedzie oki to sie niezmiernie rzadko uszkadza. Natomiast zimne luty sie często trafiają. Albo tak jak u mnie uszkodzi sie tranzystor.
Ja mam teraz przekaznik KAE numerki nie pamietam chyba 3.300.300, nie ma on jak w pierwowzorze krótkiego impulsu po przekreceniu kluczyka i musiałem ta funkcje do niego dorobić. Reszta śmiga jak oryginał. Bez modyfikacji dopalanie jest nieco cięższe bo pompa dopiero po chwili kręcenia sie załącza i daje paliwo, czyli ciśnienie w momencie startu jest kiepskie bo pompa nie pompuje... Ale to da sie przeżyć.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 15-05-2014 21:46 |
|
Autor |
RE: 924 problem nie na żarty |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 15-05-2014 23:08 |
|
|
Lista może być niepełna. Nie znam różnic w stosunku do oryginału.
Lista zamienników przekaźników pompy paliwa dla standardowego 924 2.0 l.
1. (1976-1978) Przekaźnik pompy paliwa nr 477 906 059 (z własnym bezpiecznikiem)
89 6444 000 - SIEMENS
2. (1979-1982) Przekaźnik pompy paliwa nr 433 906 059
24100010 - SCHIER
5WK2211 - SIEMENS
661166 - ERA
75614031 - HERTH+BUSS ELPARTS
75614034 - HERTH+BUSS ELPARTS
896448000 - STRIBEL
896466 - STRIBEL
896466000 - STRIBEL
I0896466 - HERTH+BUSS ELPARTS
3300300 - KAE
661166B - ERA
661166HQ - ERA
3. (1983-1985) Przekaźnik pompy paliwa nr 321 906 059 C (z własnym bezpiecznikiem)
745235 - VDO
X10741002004 - VDO
1008000005 - MEYLE
5WK1648 - SIEMENS
5WK2201 - SIEMENS
661032 - ERA
75614032 - HERTH+BUSS ELPARTS
75896321 - HERTH+BUSS ELPARTS
896321000 - STRIBEL
896445000 - STRIBEL
896494000 - STRIBEL
I0896321 - HERTH+BUSS ELPARTS
I0896445 - HERTH+BUSS ELPARTS
I0896458 - HERTH+BUSS ELPARTS
I0896494 - HERTH+BUSS ELPARTS
1008009005 - MEYLE
4RP009118011 - HELLA
661032B - ERA
661032HQ - ERA
896321 - STRIBEL
3300100 - KAE
906401001 - JP GROUP
Edytowane przez konto_usuniete dnia 16-05-2014 00:51 |
|
Autor |
RE: 924 problem nie na żarty |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 16-05-2014 00:34 |
|
|
Zrób na czas zlotu tak jak napisał Ex_Lajka.
Misiek czemu miałoby to pompę męczyć?
Auto zgasło szybko dlatego, że pompa paliwa podaje bardzo wysokie
ciśnienie jak na ten rocznik auta. Układ KJET dzięki temu ciśnieniu
paliwa działa. Jak pompa przestanie pracować to KJET się "wyłącza"
i nie podaje paliwa przez wtryski. Dlatego nie było szarpania jak to
jest w przypadku pustego zbiornika paliwa
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 problem nie na żarty |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 16-05-2014 06:46 |
|
|
Misiek - mam dokładnie taki przekaźnik jak podałeś i pomimo sprawdzenia oprzyrządowania k-jeta właśnie na ciepłym trochę trwa zanim odpali. Jakiego patentu użyłeś?
Dziś jadę do elektronika i poproszę o przelutowanie i eweutnalną wymianę popalonych rzeczy. Mad max - mój to ten z przedziału 79-82, mam obecnie KAE, dziś popytam o dostępność (tak na wszelki wypadek)
Qbak - przetestuje ten sposób na pewno, choćby w celu sprawdzenia czy to palenie to właśnie wynik niedoskonałości przekaźnika który siedział
Znalazłem oryginalny przekaźnik na szrocie, ten stary zreanimuje na zapas. Palenie ciągle takie samo na ciepłym,
Edytowane przez mojojojo13 dnia 16-05-2014 11:47 |
|
Autor |
RE: 924 problem nie na żarty |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 16-05-2014 13:23 |
|
|
Patent wprawdzie czasowy - ale mimo wszystko zrób go z bezpiecznikiem żeby nie było większych spustoszeń. |
|
Autor |
RE: 924 problem nie na żarty |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 16-05-2014 19:59 |
|
|
Ja mam 3300300 - KAE i działa jak należy: pompa włącza się na sekundę i przestaje. Rusza po odpaleniu. Auto odpala i na zimnym i na ciepłym od dosłownie dotknięcia kluczyka.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: 924 problem nie na żarty |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 16-05-2014 22:15 |
|
|
Rolo ciekaw jestem jak to jest u ciebie rozwiązane bo KAE nie ma tego sekundowego załączeniu pompy po przekreceniu kluczyka, po prostu brakuje tam takiego impulsu. U ciebie musi być coś innego.. Albo masz oryginalny przekaznik albo coś innego... Bo nie wierze ze ten sam przekaznik w dwóch autach działa inaczej. Obwód mam u siebie sprawdzony zgodnie ze schematom wiec nie ma mowy o pomyłce.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: 924 problem nie na żarty |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 16-05-2014 23:32 |
|
|
Aż go wyjme i zobaczę czy dobrze pamiętam, ze to KAE. Instalacja wyglada na oryginał niedlubany.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: 924 problem nie na żarty |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 17-05-2014 14:38 |
|
|
KAE 3 300 100 (z własnym bezpiecznikiem) nie posiada wstępnego załączenia pompy ? KAE 3 300 300 (bez bezpiecznika) - ma. Funkcja ta jest oparta na układzie scalonym, który steruje przekaźnikiem mechanicznym. Jest to pokazane na uproszczonym schemacie na obudowie przekaźnika.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 17-05-2014 20:38 |
|
Autor |
RE: 924 problem nie na żarty |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 17-05-2014 19:15 |
|
|
Ja mam ten KAE bez bezpiecznika... Nie ma tego impulsu o którym piszesz! Moze wersja z bezpiecznikiem taki ma ale to chyba jakaś stara produkcja bo nigdzie takiego nie widziałem.
Układ scalony to chyba ne555 i aktywuje on tranzystor który załącza przekaznik jak otrzymuje sygnał z cewki czy obrotomierza. Jeśli sygnału braknie to po krótkiej chwili pompa sama sie wyłączy. Natomiast nie ma takiego sygnału po przekreceniu kluczyka... Wiec pompa sie nie włącza. Dopiero jak silnik sie kręci choćby od rozrusznika wtedy przekaznik zaczyna działać bo pojawia sie sygnał wyzwalający.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: 924 problem nie na żarty |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 17-05-2014 19:57 |
|
|
1. No to widzę że z tymi zamiennikami to niezły bajzel - piszę o takim jak w załączniku.
2. Tak - ne555 i całość powinna działać jak Piszesz. Natomiast po przekręceniu kluczyka na ~ 1 sek. powinno być załączenie (co potwierdza kolega @Rolo) Może problem leży w za małym natężeniu prądu jaki dociera do przekaźnika ?
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 17-05-2014 20:30 |
|
Autor |
RE: 924 problem nie na żarty |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 17-05-2014 20:13 |
|
|
Tak patrzę - oryginał (na stosownym załączniku) jest 12V/16A zamiennik KAE 3 300 300- schemat na obudowie wprawdzie w lustrzanym odbiciu ale ten sam co na oryginale tylko przekaźnik 12V/30A i jak wynika z tego schematu ma on funkcję czasowego włącznika. Chyba że Masz jeszcze jakiś inny 3 300 300. Już sam nie wiem co jest grane.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 17-05-2014 20:41 |
|