Autor |
problem ze zmiana paska rozrzadu |
wlochaty
Użytkownik
Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07 |
Dodane dnia 30-05-2007 22:22 |
|
|
Witam! kupilem dzisiaj filtry, olej i pasek rozrzadu. Wszystko byłoby spoko gdyby nie to ze nie moge odkrecic śrub przy kole pasowym przy pompie wody. Jest tam 6 srub na imbus i dwie sie przekrecily mimo psikana odrdzewiaczem i pukania
Mam wiec pytanie co teraz zrobić czy lepiej je odkrecić jakimś przecinakiem czy rozwiercić. Aha jeszcze jedno jak bym odkręcił srube co jest w srodku tego koła pasowego to co sie wtedy rozkreci czy czasami nie pompa wodna
Piszcie jakieś pomysły
A najlepsze jest to że jak szarpnełem reką za pasek to pękł wiec w samą porę go wymieniłem a przynajmiej wymontowałem
924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatem -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częsci
944 '86 sprzedane
924 '77 szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232 |
|
Autor |
RE: problem ze zmiana paska rozrzadu |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-05-2007 23:16 |
|
|
czy ktoś może na właśnym przykładzie potwierdzić że rozrząd w 924 jest bezkolizyjny ? czy to może mity...
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: problem ze zmiana paska rozrzadu |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 30-05-2007 23:55 |
|
|
nawet nie trzeba na tym przykladzie jest bezkolizyjny bo pilatusowi a to raz odpadlo kolo rozrzadu, a to cos tam jeszcze innego - i jakos dalej jezdzi
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: problem ze zmiana paska rozrzadu |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 31-05-2007 06:59 |
|
|
u mnie przez miesiąc jeździłem bez paska balansu... zerwał mi się i nawet nie zauważyłem...
dobrze ze sie wkrecil i skupil, inaczej silnik bylby do roboty
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: problem ze zmiana paska rozrzadu |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 31-05-2007 10:35 |
|
|
Jak to odkręcisz to zdejmiesz koło które jest na pompie wody. Jeśli chodzi o wymianę paska to niepotrzebnie to robisz... Chyba, że chcesz pompę wody zmieniać.
Musisz poluzować napinacz (takie małe kółko), ssunąć pasek z koła na wałku rozrządu i już. |
|
Autor |
RE: problem ze zmiana paska rozrzadu |
wlochaty
Użytkownik
Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07 |
Dodane dnia 31-05-2007 20:47 |
|
|
sluchaj jak wykręciłem napinacz to nie mogłem wyjąć starego paska, poniewaz blokował sie koło pompy wody tzn trzymało go koło pasowe przy pompie wody. A teraz przez odrecanie tego koła poprzekręcało się wszystko, a z tego co wiem to pod tym kołem pasowym tzn na wale jest oznaczona kropka tak samo jak u góry na kole przy wałku rozrządu
924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatem -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częsci
944 '86 sprzedane
924 '77 szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232 |
|
Autor |
RE: problem ze zmiana paska rozrzadu |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 31-05-2007 23:43 |
|
|
Wydaje mi sie ze pomyliles kola pasowe. Na 6 srub imbusowych jest glowne kolo napedowe, pompa wodna jest na 3 zwykle 13. Jak odkrecisz ta glowna srube (w co watpie) to zdejmiesz kolo pasowe razem z kolem zebatym napedu rozrzadu.
Jesli chodzi o rozrzad to tak:
zdejmujesz oslony (oczywiste)
luzujesz napinacz
odkrecasz kolo pompy wodnej (na 3 sruby 13 ale nie pamietam czy jest to konieczne)
Pasek da sie zdjac bez zdejmowania glownego kola pasowego - troche trzeba go poprzeciskac ale sie da.
Pod kolem pasowym nie ma zadnej kropki. Ustawiasz na zero na kole zamachowym w okienku a rozrzad tak zeby sie pokryla kropka na kolku z zabkiem na deklu zaworow. Na odwal sie to mozna ustawic na wyciecie na kole pasowym ktore to musi sie pokryc ze strzalka na pompie olejowej.
Po zalozeniu paska nie naciagnij go zbyt mocno tylko z wyczuciem. Potem trzeba kluczem przekrecic silnik kilka razy i ponownie sprawdzic ustawienie. nie zapomnij potem skorygowac ustawienia zaplonu bo sie rozjezdza. |
|
Autor |
RE: problem ze zmiana paska rozrzadu |
wlochaty
Użytkownik
Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07 |
Dodane dnia 01-06-2007 00:05 |
|
|
Ustawiasz na zero na kole zamachowym w okienku--- tzn gdzie jest to okienko bo nie bardzo rozumiem, czy chodzi o to przy silniku z tyłu za sprzęgłem
924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatem -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częsci
944 '86 sprzedane
924 '77 szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232 |
|
Autor |
RE: problem ze zmiana paska rozrzadu |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-06-2007 17:01 |
|
|
Pomyliłem główne koło z kołem pompy to fakt.
Ja bym koła głównego nie ruszał bo ciężko jest je odkręcić.
Okienko jest z tyłu silnika. |
|
Autor |
RE: problem ze zmiana paska rozrzadu |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 08-06-2007 11:09 |
|
|
Ja, wymieniając tylko pasek rozrządu nie robiłem nic poza poluzowaniem napinacza (blaszanej osłony nie mam ). Pasek zawsze dało się przecisnąć między wszelkimi kołami pasowymi.
Jak napisał Ciachu rozrząd na 100% jest bezkolizyjny - sprawdzone osobiście organoleptycznie 2 razy. Kiedyś nawet miałem przyjmować zakłady od "niewiernych" kolegów co twierdzili, że takich silników nie ma. Niestety jak przeszedłem do twardych argumentów - znaczy brałem klucz do ręki i proponowałem rozstrzygnięcie zakładu poprzez zdjęcie mojego paska rozrządu zawsze się wycofywali... a byłbym bogatym człowiekiem .
Niedługo napiszę jak to jest z mocno doprężonym silnikiem .
Śruba na wale korbowym o którą pytałeś jest dokręcana największym momentem z pośród wszystkich śrub w całym 924 (250 Nm) - nie łatwo ją odkręcić... przynajmniej pierwszy raz. Pomijam już to, że jak pisali koledzy, nie ma sensu chyba, że chcesz zdjąć dolne koło rozrządu (albo pompę oleju).
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: problem ze zmiana paska rozrzadu |
wlochaty
Użytkownik
Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07 |
Dodane dnia 08-06-2007 23:15 |
|
|
Juz mam połapane i zalozylem, jeszcze nie odpalałem bo szlifuje go do malowania i puki co nie mam filtra powietrza wiec nie bede ryzykował
Ogólnie nie wiem czy dobrze złożyłem bo jeżeli ustwie kropke na wałku rozrządu to zero na kole zamachowym jest dokładnie pośrodku okienka weic wydaje mi sie że powinno być dobrze, a co do napięcia paska to zrobiłem tak jak w każdym aucie czyli tak że można pasek złamać w najdłuższym momencie o 90stopni
924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatem -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częsci
944 '86 sprzedane
924 '77 szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232 |
|
Autor |
RE: problem ze zmiana paska rozrzadu |
max944
Użytkownik
Postów: 1220
Miejscowość: Ząbkowice Śląskie
Data rejestracji: 12.01.07 |
Dodane dnia 11-06-2007 18:05 |
|
|
A w 944 2.5 163 KM z 86 jest kolizyjny rozrząd czy nie ?
Max944 ( Dominik )
Jest:
Renault Captur '24, Mercedes S350 '04, Mini Cooper '05, Chrysler Sebring '09
Kiedyś było:
944 '86
924 '84 |
|
Autor |
RE: problem ze zmiana paska rozrzadu |
meewosh
Użytkownik
Postów: 213
Miejscowość: Ogrodzieniec
Data rejestracji: 31.10.06 |
Dodane dnia 11-06-2007 18:57 |
|
|
nawet bardzo kolizyjny
niegdyś '87 944 2.5 N/A S2 Look
Peżot 406 z gazem |
|