924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Jaki zawór MBC w 944 Turbo
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 02-01-2015 19:04
Może ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć.
Pisałem już w innym temacie że mam uszkodzony(przepuszcza powietrze na stykach) Cycle Valve (95160611700)
dokładnie między obudową a stykami:
[img]http://rennlist.com/forums/attachments/944-turbo-and-turbo-s-forum/351846d1239661934-is-my-cycling-valve-faulty-taktventil.jpg[/img]

doczytałem, że to dość częsty problem po podniesieniu doładowania w układzie i zalecane jest przejście na MBC
teraz pytanie:

1) Powinienem zastosować MBC z 2 wyjściami taki jak ten:


tylko co wtedy z tym wężem 3cim?

2. czy 3 wyjściami jak ori:
[img]http://media1.fmic.pl/378-thickbox_default/mbc-manual-boost-controller.jpg[/img]

3. Co ze starym? Usuwam go całkowicie, zostawiam tylko podłączoną wtyczkę od kompa żeby nie widział błędu, muszę przeprogramować sterownik/wyłączyć ten zawór.





znalazłem jeszcze taki opis i wynika z niego, że niby potrzebuje 2 wyjścia ale gdzieś widziałem, że ktoś do 951 wstawiał też z 3ma wyjściami
[img]http://rennlist.com/forums/attachments/944-turbo-and-turbo-s-forum/128364d1152892531-cycling-valve-delete-944turbovac1.jpg[/img]


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: Jaki zawór MBC w 944 Turbo
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 03-01-2015 21:59
Trzeci przewód ma za zadanie 'odbieranie' czastkowego fałszywego nadcisnienia pojawiajacego sie na zaworze oraz odbieranie (odsysanie) cisnienia po zadziałaniu układu. Eksperymentowałem z zaworami mechanicznymi zamiast tego zaworu ale...straciłem sporo czasu zanim uzyskałem prawidłowe działanie mechanicznego kontrolera- przebudowujac go całkowicie..radze zostawic trzeci przewod-poniewaz wspomaga on działanie wastegate. I jeszcze jedno, kazda nieszczelnosc zaworka elektrycznego nie moze zmniejszac mocy auta a raczej dodaje mocy. Co innego jesli cewka w zaworze jest uszkodzona. Jeesli juz zastosujesz MBC musisz umiescic go wewnatrz auta bo powinien pracowac w stałych warunkach termicznych i byc łatwo dostepny do korygowania doładowania.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-

Edytowane przez tona dnia 03-01-2015 22:02
Autor RE: Jaki zawór MBC w 944 Turbo
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 03-01-2015 22:13
kompletnie nic już z tego nie rozumiem :/ jeśli zaworek puszcza powietrze i w układzie zamiast ładować 1bar jest np 0,8 no to chyba jednak auto traci moc a nie zyskuje?
czyli wg tego co piszesz potrzebuje taki jak na foto z wyjściami i rysunek ostatni nie jest poprawny?
Pumba mi wspominał, że potrzebuje na 2wyjścia. Cichy , że na 3 + do tego przy doładowaniu 1bar musi być zmiana regulatora ciśnienia paliwa + jakiś dokładny wskaźnik. Chyba najlepszym wyjściem będzie kupić oryginalny zawór i wgrać seryjny program i się z tym nie pieprzyć dla przyrostu mocy rzędu 20 koni. smiley


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: Jaki zawór MBC w 944 Turbo
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 03-01-2015 23:32
Conek...ten zawor blokuje(dozuje ) wyjscie aktualnego nadcisnienia z rury (turbo-ic) na wastegate jesli wiec nadcisnienie bedzie uciekało z niego na zewnatrz to nie dotrze do WG i sinik bedzie dalej ładowal mimo nadcisnienia. Jesli bedzie natomiast jego nieszczelnosc wewnetrzna i bedzie wczesniej przepuszczal cisnienie na kruciec "W" to osłabi auto.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-