Postów: 1313 Miejscowość: Nowy Staw Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 02-01-2015 19:04
Może ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć.
Pisałem już w innym temacie że mam uszkodzony(przepuszcza powietrze na stykach) Cycle Valve (95160611700)
dokładnie między obudową a stykami:
[img]http://rennlist.com/forums/attachments/944-turbo-and-turbo-s-forum/351846d1239661934-is-my-cycling-valve-faulty-taktventil.jpg[/img]
doczytałem, że to dość częsty problem po podniesieniu doładowania w układzie i zalecane jest przejście na MBC
teraz pytanie:
1) Powinienem zastosować MBC z 2 wyjściami taki jak ten:
tylko co wtedy z tym wężem 3cim?
2. czy 3 wyjściami jak ori:
[img]http://media1.fmic.pl/378-thickbox_default/mbc-manual-boost-controller.jpg[/img]
3. Co ze starym? Usuwam go całkowicie, zostawiam tylko podłączoną wtyczkę od kompa żeby nie widział błędu, muszę przeprogramować sterownik/wyłączyć ten zawór.
znalazłem jeszcze taki opis i wynika z niego, że niby potrzebuje 2 wyjścia ale gdzieś widziałem, że ktoś do 951 wstawiał też z 3ma wyjściami
[img]http://rennlist.com/forums/attachments/944-turbo-and-turbo-s-forum/128364d1152892531-cycling-valve-delete-944turbovac1.jpg[/img]
Postów: 1556 Miejscowość: Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 03-01-2015 21:59
Trzeci przewód ma za zadanie 'odbieranie' czastkowego fałszywego nadcisnienia pojawiajacego sie na zaworze oraz odbieranie (odsysanie) cisnienia po zadziałaniu układu. Eksperymentowałem z zaworami mechanicznymi zamiast tego zaworu ale...straciłem sporo czasu zanim uzyskałem prawidłowe działanie mechanicznego kontrolera- przebudowujac go całkowicie..radze zostawic trzeci przewod-poniewaz wspomaga on działanie wastegate. I jeszcze jedno, kazda nieszczelnosc zaworka elektrycznego nie moze zmniejszac mocy auta a raczej dodaje mocy. Co innego jesli cewka w zaworze jest uszkodzona. Jeesli juz zastosujesz MBC musisz umiescic go wewnatrz auta bo powinien pracowac w stałych warunkach termicznych i byc łatwo dostepny do korygowania doładowania.
Postów: 1313 Miejscowość: Nowy Staw Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 03-01-2015 22:13
kompletnie nic już z tego nie rozumiem :/ jeśli zaworek puszcza powietrze i w układzie zamiast ładować 1bar jest np 0,8 no to chyba jednak auto traci moc a nie zyskuje?
czyli wg tego co piszesz potrzebuje taki jak na foto z wyjściami i rysunek ostatni nie jest poprawny?
Pumba mi wspominał, że potrzebuje na 2wyjścia. Cichy , że na 3 + do tego przy doładowaniu 1bar musi być zmiana regulatora ciśnienia paliwa + jakiś dokładny wskaźnik. Chyba najlepszym wyjściem będzie kupić oryginalny zawór i wgrać seryjny program i się z tym nie pieprzyć dla przyrostu mocy rzędu 20 koni.
Postów: 1556 Miejscowość: Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 03-01-2015 23:32
Conek...ten zawor blokuje(dozuje ) wyjscie aktualnego nadcisnienia z rury (turbo-ic) na wastegate jesli wiec nadcisnienie bedzie uciekało z niego na zewnatrz to nie dotrze do WG i sinik bedzie dalej ładowal mimo nadcisnienia. Jesli bedzie natomiast jego nieszczelnosc wewnetrzna i bedzie wczesniej przepuszczal cisnienie na kruciec "W" to osłabi auto.