Autor |
Brembo - identyfikacja |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 06-01-2015 18:19 |
|
|
Tchnęła mnie dyskusja o heblach Brembo, do sprawdzenia tego co leży u mnie w garażu.
Póki co dokopałem się do dwóch par (prawdopodobnie kpl), sęk w tym że ciężko jest mi dokładnie zidentyfikować z jakiego modelu pochodzą.
993, 964, 944,968?
Przód i tył czterotłoczkowy, oznaczenia przodu : 20.4691.01
Tył : 20.4673.00 / 20.4672.01
Mam jeszcze parę z 928 GT, ale muszę się do niej dokopać.
Prawdziwy nick -> Łajka
Edytowane przez Lajka dnia 06-01-2015 18:23 |
|
Autor |
RE: Brembo - identyfikacja |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 06-01-2015 19:38 |
|
|
wyglądają identycznie jak moje
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: Brembo - identyfikacja |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 06-01-2015 20:30 |
|
|
one w większości wyglądają podobnie
Różnica w tłoczkach, ino swoich jeszcze nie demontowałem - spisałem tylko nr.
Prawdziwy nick -> Łajka |
|
Autor |
RE: Brembo - identyfikacja |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 06-01-2015 22:20 |
|
|
http://www.pelicanparts.com/MotorCity/wmv/brakes.htm
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82' |
|
Autor |
RE: Brembo - identyfikacja |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 06-01-2015 23:02 |
|
|
dzięki, widziałem to już wcześniej, ale nie mogę dokopać się do czegoś po samych nr.
Przypuszczam że to zestaw z S2/Turbo rocznik '89 - przynajmniej część wymiarów tłoczków które udało mi się zmierzyć by na to wskazywało :
Porsche Piston Sizes for Early Brembo Calipers.
928 86- VIN#F 92GS8 61000 - model year 87: Front Caliper 42mm and 36mm
Rear Caliper 30mm and 28mm
88 Front Caliper 44mm and 36mm
Rear Caliper 30mm and 28mm
930 and Carrera Turbo look: Front calipers: all 38mm pistons
Rear Calipers: all 30mm pistons
944 Turbo:
Front Calipers:
'86 Turbo 38mm and 36mm
'87-88 Turbo 40mm and 36mm
'88 Turbo S 44mm and 36mm
'89 944 S2 up to VIN # >> 94KN4 51880 40mm and 36mm
Rear Calipers:
'86-88 Turbo and Turbo S 30mm and 28mm
'89 S2 up to VIN #>>94KN4 51880 30mm and 28mm
Dla zainteresowanych, to tu jest jeszcze zestawienie po nr ->
https://www.ebooksclan.org/reading/import-calipers-directcore-autoparts-llc-UKD.html
Tutaj nr wskazuje także 968.
Nie mam jak porównać z pozostałym kompletem, póki co jest zasypany.
Prawdziwy nick -> Łajka
Edytowane przez Lajka dnia 06-01-2015 23:19 |
|
Autor |
RE: Brembo - identyfikacja |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 06-01-2015 23:22 |
|
|
tak wyglądały tłoczki u mnie
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: Brembo - identyfikacja |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 07-01-2015 15:08 |
|
|
noname_conek napisał/a:
tak wyglądały tłoczki u mnie
I tak wyglądają tłoczki od wczesnego turbo Stawiam na to, że rocznik 86. Późniejsze - Turbo S i S2 miały tłoczki osłonięte gumową "harmonijką" tzn osłoną gumową rozciągającą się w miarę wychodzenia tłoczka z zacisku.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Brembo - identyfikacja |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 07-01-2015 15:53 |
|
|
miałem pisać, u mnie jest guma - o ile wybity jest rocznik, to mam '89
Prawdziwy nick -> Łajka |
|
Autor |
RE: Brembo - identyfikacja |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 16-05-2017 22:10 |
|
|
Przechodzę właśnie przez koszmar regeneracji zacisków bremebo do 944 turbo' 86 (takie jak u noname_conek)
Dla niewtajemniczonych (o błoga nieświadomości!) są to zaciski typu 'scraper' nie 'boot cover'. Czyli z gładkimi tłoczkami z uszczelnieniami pierścieniowymi, bez harmonijkowych osłon przeciwpyłowych.
Tego typu uszczelnienia nie są oficjalnie dostępne u nas osobno.
Oficjalnie można je zakupić wyłącznie w zestawie naprawczym w ASO, w zestawie z nowymi tłoczkami. Cena: 350-400 zł zestaw (pojedynczy tłoczek + uszczelnienia). Co daje łączny koszt dla 4 zacisków po 4 tłoczki: ~6000PLN
No OK, kombinujemy. Uszczelnienia są dostępne osobno w US jako zamienniki. ~25USD kpl/zacisk. + wysyłka. + cło. ~650PLN w sumie.
Tłoczki - u mnie wszystkie do wymiany:
Tył - 28mm i 30mm. Są dostępne zamienniki. Kilkadziesiąt PLN/szt.
Przód - 36mm i 38mm (38 tylko w roczniku '86, w latach 87-88 były 40mm). 36mm może będzie zamiennik (kilkadziesiąt PLN/szt), może nie. 38mm - zamiennika niet! Albo zestaw naprawczy z ASO jw. (tłoczek + uszczelnienia), albo jeszcze jeden trop... też ASO
KOSZMAR!!!!
A zaciski z 944S2, nowszych turbo, 968, 964 i 993 mają już inny typ tłoczków i uszczelnień (z osłoną przeciwpyłową). I zestawy naprawcze 'od ręki'. W tych autach 600-700zł wystarczy na ogarnięcie wszystkich 4 zacisków
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Brembo - identyfikacja |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 16-05-2017 23:59 |
|
|
Nie wyciągaj scraper rings! Jak je wyciągniesz to od razu wyciągaj portfel... Naprawdę trzeba się postarać żeby były na tyle zniszczone że trzeb je wymieniać. Wystarczy je wyczyścić delikatnie zmywaczem do hamulców i czymś ostrym oczyścić rowki - ja chyba używałem czegoś w rodzaju plastikowej wykałaczki? Najlepiej jest po prostu wrzucić cały zacisk do myjki ultreadzwiękowej wypełnionej alkoholem izopropylowym ale nie wszyscy mają do tego dostęp.
Co do wymiany tłoczków - hmmm, tak łatwo to chyba nie będzie... Te zamienniki o których piszesz (domyślam się że chodzi o zestawy naprawcze Frenkit albo Seinsa) są chyba do zacisków nowego typu z harmonijką. Nie jestem na 100% pewien ale dokładnie przyjrzyj się jak wygląda część tłoczka dociskająca klocek - jeżeli ma rowek to znaczy że jest do nowszych hamulców. Wiem że przerabiałem temat i kupowałem zestawy naprawcze ale wyciągałem z nich tylko uszczelki, reszta gdziś sobie leży. Na szczęście musiałem kupić tylko jeden zestaw z serwisu, tak czy inaczej 250PLN bolało...
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: Brembo - identyfikacja |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 17-05-2017 00:06 |
|
|
Scraper rings to (w tej chwili) nie problem. W US są dostępne, ale trza się naszukać gdzie i u kogo
Najgorzej z tłoczkami :/
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Brembo - identyfikacja |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 17-05-2017 00:28 |
|
|
Jest jeszcze jeden problem jeżeli zdecydujesz się wymieniać scraper rings - żeby je prawidłowo osadzić (wcisnąć) trzeba rozłożyć heble na dwie połówki. Porsche tego nie zaleca ale widziałem zdjęcia gdzie zaciski są rozłożone na dwie części i nikt nie narzekał na efekty uboczne. Po prostu kolejna czynność do wykonania - ryzyko urwanej/obrobionej śruby itp. przyjemności.
Co do tłoczków - chyba najtaniej byłoby kupić komplet używanych zacisków np. w UK tylko kto zagwarantuje że tłoczki nie będą miały wżerów???
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: Brembo - identyfikacja |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 17-05-2017 23:02 |
|
|
Chłopaki - a czy gra warta jest świeczki?
Nie lepiej założyć zaciski z późniejszej wersji? Różnicę są praktycznie niedostrzegalne. 944 póki co to nie jest jakiś mega unikat, gdzie każda śrubka musi być oryginalna...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Brembo - identyfikacja |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 18-05-2017 00:07 |
|
|
trzeba skończyć co się zaczęło
przy okazji człowiek poznaje smaczki tego modelu. Na przyszłość łatwiej będzie oceniać oryginalność 'unikatów', które za parę lat zostaną.
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Brembo - identyfikacja |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1192
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 22-05-2017 13:35 |
|
|
Właśnie przerabiam temat "Wczesnych Brembo".
Generalnie w 944T i 928 tyły są takie same. Z gumkami nie ma problemu, z zamienników Centric albo OE. Na tył tłoczyska występują w zamiennikach, z przodem jest niestety nieco gorzej.
OE (1 tłoczyska + uszczelka) ~ 370 zł x 16 sztuk = 6K
Zawsze alternatywnie można zamontować od późniejszej wersji klasyczne Brembo. Korpusy są te same tylko tłoczyska i uszczelnienia - klasyczne Brembo.
Co do tłoczysk we wczesnych Brembo:
928 86'-87'
Front: 42mm / 36mm
Tył: 30mm / 28mm
928 88'
Front: 44mm / 36mm
Tył: 30mm / 28mm
930, Carrera Turbo:
Front: 38mm
Tył: 30mm
944 Turbo:
Front:
'86 Turbo 38mm / 36mm
'87-88 Turbo 40mm / 36mm
'88 Turbo S 44mm / 36mm
'89 944 S2 40mm / 36mm
Tył:
'86-88 Turbo / Turbo S 30mm / 28mm
Jak by ktoś miał problem z wczesnymi Brembo to mogę pomóc, albo odkupić
Pzdr,
AW
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 Dakar No.6 (Rally)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Race)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977
Edytowane przez AdamWalenda dnia 22-05-2017 13:51 |
|
Autor |
RE: Brembo - identyfikacja |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 22-05-2017 16:21 |
|
|
to już wiecie kto pracuje nad moimi zaciskami
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|