Autor |
wyciaganie silnika. 924 2.0 |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 27-01-2015 11:12 |
|
|
Pytanie. Czy gora czy dolem ? I jak jest zamocowany wal napedowy na walku sprzeglowym ? Wystarczy tylko odkrecic oslone od dzwonu i sam sie rozlaczy przy wyciaganiu czy cos jeszcze trzeba wiedziec? Pozdrawiam |
|
Autor |
RE: wyciaganie silnika. 924 2.0 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 27-01-2015 12:54 |
|
|
1. Bez różnicy - wszystko zależy od posiadanych warunków pracy, narzędzi i umiejętności. Dla mnie - lepiej "do góry".
2. Wałek napędowy jest tylko wsunięty w otwór wału korbowego wyposażony w łożysko prowadzące. Po rozkręceniu całej reszty jak należy - silnik wystarczy nieco przesunąć do przodu i wyciągnąć.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 27-01-2015 12:56 |
|
Autor |
RE: wyciaganie silnika. 924 2.0 |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 27-01-2015 13:08 |
|
|
Mam kanał, I haki w suficie. więc chyba go bede klad na deski |
|
Autor |
RE: wyciaganie silnika. 924 2.0 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 27-01-2015 16:36 |
|
|
Opisz jak sobie wyobrażasz całą operację. |
|
Autor |
RE: wyciaganie silnika. 924 2.0 |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 27-01-2015 21:43 |
|
|
Ja wyjmowałem dołem, ale auto miałem na podnośniku, posadziłem na stołku silnik po prostu, podjechałem autem do góry i przeniosłem go na stojak do silnika Z tym, że musisz rozebrać zawieszenia trochę. Na Twoim miejscu bym wyjmował w górę, jeśli masz haki w suficie. Też nie wyobrażam sobie jak go chcesz kłaść na deski.
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82' |
|
Autor |
RE: wyciaganie silnika. 924 2.0 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 27-01-2015 23:40 |
|
|
Do góry bez rozbierania zawieszenia też nie da rady.
Bez takich zabawek jak to opisał Czerwony będzie trochę więcej pracy,
ale nie dalej jak dziś wspominaliśmy z Michałem czasy kiedy właśnie tak
się siłowaliśmy
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: wyciaganie silnika. 924 2.0 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 28-01-2015 02:49 |
|
|
Na deski można położyć razem z belką zawieszenia... potem się podnosi przód nadwozia i wyprowadza nad silnikiem... Choć każdy kto ma podnośnik sobie takich akcji nie wyobraża, bo są zwyczajnie męczące i bardziej karkołomne, a człowiek lubi sobie ułatwiać, ale w domowych warunkach nie widzę w tym nic złego.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: wyciaganie silnika. 924 2.0 |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 28-01-2015 03:49 |
|
|
Qbak - co Ty gadasz? jak to do góry bez rozbierania zawiechy się nie da silnika wyjąć? no chyba, że ewentualną rozpórkę masz na myśli..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: wyciaganie silnika. 924 2.0 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 28-01-2015 08:28 |
|
|
Jarzyna napisał/a:
Qbak - co Ty gadasz? jak to do góry bez rozbierania zawiechy się nie da silnika wyjąć? no chyba, że ewentualną rozpórkę masz na myśli..
O ile się nie mylę bez wykręcenia poprzeczki (a więc rozpięcia zawieszenia, odkręcenia przekłądni z drążkami) silnik nie wyjdzie bo musisz go do przodu przesunąć żeby odpiąć go od wału.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: sie robi |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 28-01-2015 15:06 |
|
|
Juz mowie co I jak.
Zawias rozpiety auto juz stoi podparte na klockach z przodu. Rozkręcony dzwon, teraz tylko podwiesze sinik na hakach, w kanale zrobie polke ponizej poziomu "wejscia" na ktorej spocznie silnik. zakrece, zawias z powrotem I wyjade autem. Mysle ze całkiem, całkiem. osprzęt juz zdemontowany. Został sam słupek w aucie. zrobie fotki jak bede robił I dam znać.
Dzieki za info |
|
Autor |
RE: wyciaganie silnika. 924 2.0 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 28-01-2015 19:50 |
|
|
Trochę łatwiej byłoby - silnik do góry, wypchnąć auto (po skręceniu zawiasów oczywiście), silnik w dół. Najlepiej odrazu na jakiś wózek transportowy. Wogóle radziłbym w takiej sytuacji (i warunkach) zainwestować w żuraw o nośności 2 ton. Do amatorskiej dłubaniny na potrzeby własne wystarczy najtańszy z allegro.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 28-01-2015 19:54 |
|
Autor |
RE: wyciaganie silnika. 924 2.0 |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 29-01-2015 12:25 |
|
|
troche mam w warsztacie za malo miejsca na żuraw, daltego haki są w suficie + pasy z peugeota 306 silnik wyskoczyl w 3 h od kiedy zaczelismy dłubać. Tyle, że w lato jak klucze nie przymarzały do rąk |
|
Autor |
RE: wyciaganie silnika. 924 2.0 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 29-01-2015 13:13 |
|
|
Ale jest mało miejsca na użycie czy przechowanie ? W załączniku wymiary najpopularniejszego modelu, a jest jeszcze bardziej kompatktowy (występuje jak większość pod różnymi markami/cenami): http://www.narzedzia24.info/podnosnik-warsztatowy-zuraw-1-5t-skladany-niskoprofilowy-bp-3485.html
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 29-01-2015 13:26 |
|
Autor |
RE: wyciaganie silnika. 924 2.0 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 29-01-2015 13:17 |
|
|
madmax332 napisał/a:
Trochę łatwiej byłoby - silnik do góry, wypchnąć auto (po skręceniu zawiasów oczywiście), silnik w dół. Najlepiej odrazu na jakiś wózek transportowy. Wogóle radziłbym w takiej sytuacji (i warunkach) zainwestować w żuraw o nośności 2 ton. Do amatorskiej dłubaniny na potrzeby własne wystarczy najtańszy z allegro.
I tu jest pewien problem. Nosek 924 jest tak długi, że wyciągnięcie silnika "najtańszym z allegro" może się nie udać. Sam miałem do czynienia z żurawiem, który po prostu miał zbyt krótkie ramię, żeby do tego silnika sięgnąć. A wcale nie był to z tych najtańszych.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: wyciaganie silnika. 924 2.0 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 29-01-2015 13:28 |
|
|
Nie ma absolutnie żadnego problemu - przynajmniej wersja 2T spokojnie daje radę na wysuniętym max. ramieniu (wtedy udźwig spada do 0,5 tony). Jak wygląda sprawa z 1T - nie wiem.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 29-01-2015 13:52 |
|
Autor |
RE: wyciaganie silnika. 924 2.0 |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 29-01-2015 13:57 |
|
|
|
|
Autor |
RE: wyciaganie silnika. 924 2.0 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 29-01-2015 14:22 |
|
|
Jak Wolisz. W załączniku wymiary modelu 1T niskoprofilowego.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 29-01-2015 14:28 |
|