924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Mechanizm szyb elektrycznych
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 27-06-2015 00:04
Cześć!

Zacina mi się mechanizm lewej szyby - jest w stanie ją opuścić, ale ma problem z podnoszeniem - trzeba szybie lekko pomóc. Podejrzewam, że coś się mogło zapiec - szyba nie była zbyt często używana. Chcę rozkręcić całość i przeczyścić.

Dziś zdemontowałem boczek celem dobrania się do mechanizmu i poległem - nie mam bladego pojęcia jak wyjąć mechanizm z drzwi. Przede wszystkim - czy muszę odłączyć od mechanizmu silnik czy też da radę wyjąć odrazu całość (to co na załączonym zdjęciu)?

Dzięki!
Tomek


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...

klec dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Mechanizm szyb elektrycznych
DjDarecki
Użytkownik

Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13
Dodane dnia 27-06-2015 00:10
W 944 wyszło w całości , trochę walczyłem z tym ....

szybę wyjąć ze ślizgów i manewrować mechanizmem przez otwór od strony boczka
1194844
Autor RE: Mechanizm szyb elektrycznych
pokrzept
Użytkownik

Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14
Dodane dnia 07-10-2015 22:25
Panowie i Panie pozwolę sobie odgrzać tego kotleta. Przed dalszymi pracami w najbliższy weekend potrzebuję podpowiedzi. Na potrzeby omówienia problemu wrzucam poglądowe zdjęcie mechanizmu szyb podnoszonych elektrycznie. Problem z jakim się borykam to przeskakiwanie i blokowanie się mechanizmu. Podnośnik w dwu pozycjach pośrednich potrafi na chwilę zatrzymać się pomimo ciągłej pracy silnika. Chwila ta trwa około sekundy po czym podnośnik rusza dalej. Sporadycznie zdarza się, że podnośnik w pozycji tej nie ma siły dalej uciągnąć szyby i następuje zadziałanie wyłącznika momentowego. Jeżeli szyba zostanie dalej popchnięta ręcznie silnik dokręca mechanizm do pozycji krańcowej. Przekładnie zębate widoczne na zdjęciu zostały potraktowane smarem grafitowym - bez zmian dla działania układu. Po zapoznaniu z problemem wymontowałem silnik, który jak się okazuje ma zamocowaną na wale przekładnię ślimakową. Ponieważ przekładnia ślimakowa nie widziała smaru przez ostatnie -naście/-dziesiąt lat zakładam że mogła ulec uszkodzeniu - na jej powierzchni był rdzawy nalot. Na dalsze zgłębianie tematu czasu niestety chwilowo brakło. Czy ktoś z Was borykał się z takowym problemem i zdarzyło się Wam sprawdzić sposób przeniesienia napędu ze ślimaka na małą zębatkę widoczną na zdjęciu ? Mam obawy, że mechanizm łączący te dwa elementy mógł ulec uszkodzeniu.

Pytanie wyprzedzające nr 1 - jaki smar należałoby zastosować do przekładni ślimakowej - czy smar litowy w stylu produktów CX-80 zda egzamin ?

Pytanie wyprzedzające nr 2 - jaki typ folii używacie do izolacji boczków od konstrukcji drzwi ? (fabryczna folia przestała istnieć gdzieś na przestrzeni wieków między pierwszym a ostatnim właścicielem).

pokrzept dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez pokrzept dnia 07-10-2015 22:30
Autor RE: Mechanizm szyb elektrycznych
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 08-10-2015 11:56
1. Albo wyrobione zęby przekładni wszelakich (sprawdzić), albo wyrobione ich mocowania na osi(ach). Także - sprawdzić stan prowadnic szyby w ramkach drzwi. Może sucho, może zalega jakiś syf - ustalić po prostu tamże "hamulcowego".

2. Smar - polecam na bazie teflonu (tzw. suchy) . Nie przyciąga brudu wszelakiego i ma spory zakres temperatur pracy.

3. Folia - do basenu (ów) - gdyż jej główne zadanie to izolacja przed wodą.
Autor RE: Mechanizm szyb elektrycznych
pokrzept
Użytkownik

Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14
Dodane dnia 08-10-2015 12:06
Dzięki za odpowiedź madmax332 - jeśli chodzi o punkt pierwszy obawiam się wyrobionego napędu małej zębatki wychodzącej z komory silnika - wytarta ślimacznica o ile takowa występuje w środku ? W sobotę jeszcze raz zdemontuję mechanizm i rozbiorę go na elementy pierwsze. Jeśli chodzi o prowadnice i uszczelki - wczoraj wieczorem wszystko zostało rozebrane, umyte w ciepłej wodzie i potraktowane silikonem w sprayu. Niestety nie poszedłem za ciosem i nie rozebrałem przekładni silnika i tym samym narobiłem sobie podwójnej roboty >.<.

Edytowane przez pokrzept dnia 08-10-2015 12:07
Autor RE: Mechanizm szyb elektrycznych
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 08-10-2015 13:25
Od tego powinieneś zacząć w pierwszej kolejności - niestety trzeba nad tym posiedzieć. Silnik - nie pamiętam czy jest rozbieralny - w każdym razie też przydałaby się inspekcja jego bebechów mimo że niby na razie jakoś działa. Czyli ogólnie - robota tip-top zamiast co chwila użerać się z całością ponownie.

Po przekładni - stopniowo inspekcja & mycie (ropopochodne, benzyna itp. ) oraz konserwacja pozostałych rzeczy typu łączenie krzyżaka, rolki itp. - czyli wszystkiego co się rusza i ze sobą współpracuje. Ideał = oddanie co można/sie nadaje do galwanizowania.

Konserwacja gumy, smarowanie prowadnic a-la szyba - zwykła tania gliceryna z apteki smiley .

P.S. Prowadnice szyby są też poniżej lnii okna (w środku drzwi). Ta za głośnikiem potrafi po latach pęknąć na zgrzewie i przez to kleszczyć szybę. Bywa że nawet odpada i szyba nie ma wtedy oparcia z jednej strony.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 08-10-2015 14:03