Autor |
Mechanizm szyb elektrycznych |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 27-06-2015 00:04 |
|
|
Cześć!
Zacina mi się mechanizm lewej szyby - jest w stanie ją opuścić, ale ma problem z podnoszeniem - trzeba szybie lekko pomóc. Podejrzewam, że coś się mogło zapiec - szyba nie była zbyt często używana. Chcę rozkręcić całość i przeczyścić.
Dziś zdemontowałem boczek celem dobrania się do mechanizmu i poległem - nie mam bladego pojęcia jak wyjąć mechanizm z drzwi. Przede wszystkim - czy muszę odłączyć od mechanizmu silnik czy też da radę wyjąć odrazu całość (to co na załączonym zdjęciu)?
Dzięki!
Tomek
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
klec dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Mechanizm szyb elektrycznych |
DjDarecki
Użytkownik
Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13 |
Dodane dnia 27-06-2015 00:10 |
|
|
W 944 wyszło w całości , trochę walczyłem z tym ....
szybę wyjąć ze ślizgów i manewrować mechanizmem przez otwór od strony boczka
|
|
Autor |
RE: Mechanizm szyb elektrycznych |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 07-10-2015 22:25 |
|
|
Panowie i Panie pozwolę sobie odgrzać tego kotleta. Przed dalszymi pracami w najbliższy weekend potrzebuję podpowiedzi. Na potrzeby omówienia problemu wrzucam poglądowe zdjęcie mechanizmu szyb podnoszonych elektrycznie. Problem z jakim się borykam to przeskakiwanie i blokowanie się mechanizmu. Podnośnik w dwu pozycjach pośrednich potrafi na chwilę zatrzymać się pomimo ciągłej pracy silnika. Chwila ta trwa około sekundy po czym podnośnik rusza dalej. Sporadycznie zdarza się, że podnośnik w pozycji tej nie ma siły dalej uciągnąć szyby i następuje zadziałanie wyłącznika momentowego. Jeżeli szyba zostanie dalej popchnięta ręcznie silnik dokręca mechanizm do pozycji krańcowej. Przekładnie zębate widoczne na zdjęciu zostały potraktowane smarem grafitowym - bez zmian dla działania układu. Po zapoznaniu z problemem wymontowałem silnik, który jak się okazuje ma zamocowaną na wale przekładnię ślimakową. Ponieważ przekładnia ślimakowa nie widziała smaru przez ostatnie -naście/-dziesiąt lat zakładam że mogła ulec uszkodzeniu - na jej powierzchni był rdzawy nalot. Na dalsze zgłębianie tematu czasu niestety chwilowo brakło. Czy ktoś z Was borykał się z takowym problemem i zdarzyło się Wam sprawdzić sposób przeniesienia napędu ze ślimaka na małą zębatkę widoczną na zdjęciu ? Mam obawy, że mechanizm łączący te dwa elementy mógł ulec uszkodzeniu.
Pytanie wyprzedzające nr 1 - jaki smar należałoby zastosować do przekładni ślimakowej - czy smar litowy w stylu produktów CX-80 zda egzamin ?
Pytanie wyprzedzające nr 2 - jaki typ folii używacie do izolacji boczków od konstrukcji drzwi ? (fabryczna folia przestała istnieć gdzieś na przestrzeni wieków między pierwszym a ostatnim właścicielem).
pokrzept dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez pokrzept dnia 07-10-2015 22:30 |
|
Autor |
RE: Mechanizm szyb elektrycznych |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 08-10-2015 11:56 |
|
|
1. Albo wyrobione zęby przekładni wszelakich (sprawdzić), albo wyrobione ich mocowania na osi(ach). Także - sprawdzić stan prowadnic szyby w ramkach drzwi. Może sucho, może zalega jakiś syf - ustalić po prostu tamże "hamulcowego".
2. Smar - polecam na bazie teflonu (tzw. suchy) . Nie przyciąga brudu wszelakiego i ma spory zakres temperatur pracy.
3. Folia - do basenu (ów) - gdyż jej główne zadanie to izolacja przed wodą. |
|
Autor |
RE: Mechanizm szyb elektrycznych |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 08-10-2015 12:06 |
|
|
Dzięki za odpowiedź madmax332 - jeśli chodzi o punkt pierwszy obawiam się wyrobionego napędu małej zębatki wychodzącej z komory silnika - wytarta ślimacznica o ile takowa występuje w środku ? W sobotę jeszcze raz zdemontuję mechanizm i rozbiorę go na elementy pierwsze. Jeśli chodzi o prowadnice i uszczelki - wczoraj wieczorem wszystko zostało rozebrane, umyte w ciepłej wodzie i potraktowane silikonem w sprayu. Niestety nie poszedłem za ciosem i nie rozebrałem przekładni silnika i tym samym narobiłem sobie podwójnej roboty >.<.
Edytowane przez pokrzept dnia 08-10-2015 12:07 |
|
Autor |
RE: Mechanizm szyb elektrycznych |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 08-10-2015 13:25 |
|
|
Od tego powinieneś zacząć w pierwszej kolejności - niestety trzeba nad tym posiedzieć. Silnik - nie pamiętam czy jest rozbieralny - w każdym razie też przydałaby się inspekcja jego bebechów mimo że niby na razie jakoś działa. Czyli ogólnie - robota tip-top zamiast co chwila użerać się z całością ponownie.
Po przekładni - stopniowo inspekcja & mycie (ropopochodne, benzyna itp. ) oraz konserwacja pozostałych rzeczy typu łączenie krzyżaka, rolki itp. - czyli wszystkiego co się rusza i ze sobą współpracuje. Ideał = oddanie co można/sie nadaje do galwanizowania.
Konserwacja gumy, smarowanie prowadnic a-la szyba - zwykła tania gliceryna z apteki .
P.S. Prowadnice szyby są też poniżej lnii okna (w środku drzwi). Ta za głośnikiem potrafi po latach pęknąć na zgrzewie i przez to kleszczyć szybę. Bywa że nawet odpada i szyba nie ma wtedy oparcia z jednej strony.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 08-10-2015 14:03 |
|