Autor |
ustawianie zapłonu i rozrządu |
daniel
Użytkownik
Postów: 22
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 28.06.06 |
Dodane dnia 21-07-2007 20:27 |
|
|
Witam mam problem z ustawieniem zapłonu. Ustawiłem wałek rozrządu na znaku kropce i męczyłem się z odpaleniem i nic z tego. Coś mi świta w głowie że ten znak na kole zębatym (kropka) to jakaś ściema. Czy są inne znaki na kole zębatym rozżądu czy umnie jest coś porypane.
Pozrawiam |
|
Autor |
RE: ustawianie zapłonu i rozrządu |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 21-07-2007 23:02 |
|
|
na kole na walku masz znak i ustawiasz na pletwe z dekla zaworow, drugi znak masz na wale tez jest pletwa i na kole tez powinien byc znak. wtedy powiniennes miec ustawiony rozrzad na zero i pierwszy cylinder powinien byc ustawiony na prace. mozesz to latwo sprawdzic na wykreconej swiecy i wlozyc srubotket i wyczujesz z tlok jest wysoko ( czyli na pracy ). potem sotaje ustawic zaplon. a wiec kable podlaczasz 1342 ( chyba nie pomylilem kolejnosci ale masz to na deklunapisane ) i aparat na oko ustawiasz na 1, czyli palec z aparatu powinien byc ustawiony troszke przed kablem idacym na 1 cylinder. i to wsio, powinno zadzialac.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: ustawianie zapłonu i rozrządu |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-07-2007 23:12 |
|
|
a potem można poprawić stroboskopem. dzisiaj sie wprawdzie nie popisałem walcząc z tym u KRAZa ale on ma chyba rozklekotany aparat zapłonowy. U siebie ustawiałem i było dobrze, także jak coś to wpadaj i powalczymy ze stroboskopem, tyle że jak już to pod koniec tyg bo teraz wyjeżdzam
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: ustawianie zapłonu i rozrządu |
daniel
Użytkownik
Postów: 22
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 28.06.06 |
Dodane dnia 23-07-2007 19:39 |
|
|
dzięki za wskazówki ale umnie jest jakaś lipa. Ustawilem wał korbowy na znaku zgrał mi sie z rozrządem i to jest ok. Ale z aparatem coś nie gra. Podłączyłem poprawnie przewody ustawiłem mniej więcej aparat i zaczołem go palić. Objawy były takie silnik stawał przy rozruchu i prychał. Przestawiłem zapłon na oko do przodu no i zapali. W tej chwili mam ustawiony aparat a znaki na aparacie nie pasują. Ciekawe co może być |
|
Autor |
RE: ustawianie zapłonu i rozrządu |
daniel
Użytkownik
Postów: 22
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 28.06.06 |
Dodane dnia 23-07-2007 19:55 |
|
|
Jeszcze jedno. Po odpaleniu gdy silnik jest nie rozgrzany( jakieś trzy minuty po odpaleniu silnik nie chce się wkręcać i się dławi. Jak sie rozgrzeje jest ok. Nie wiem co to może być. Kopułka rozdzielacz świece są ok. Nowe wtryski. Pozdrawiam |
|
Autor |
RE: ustawianie zapłonu i rozrządu |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 24-07-2007 10:43 |
|
|
Dla pewności - znaki na kole rozrządu masz 2 - jeden od strony pokrywy zaworów, drugi po przeciwnej stronie koła (czyli od przodu samochodu) - ustawiasz rozrząd na ten znak od pokrywy zaworów.
Milcząco przyjmuję, że koło na wałku rozrządu załozyłeś prawidłowo (bo da się odwrotnie, ale wtedy pasek rozrządu nie bardzo trafia).
Bardziej prawdopodobną przyczyną problemów z ustawieniem zapłonu na znaki jest nieprawidłowe przykręcenie podstawki aparatu zapłonowego do głowicy. Da się to zrobić na 2 sposoby (otwory w podstawce na to pozwalają). Można to rozpoznać po tym, że aparat zapłonowy bardziej leży lub jest bardziej w pionie. Ma to wpływ na ustawianie zapłonu na znak na aparacie (na aparacie zapłonowym jest zaznaczone w co powinien trafiać palec rozdzielacza "na dzień dobry". Prawidłowa pozycja aparatu to "bardziej leży" .
Niezależnie od tego jak przykręcony masz aparat zapłonowy zawsze możesz ustawić rozrząd na znaki, a potem tak kręcić aparatem by palec rozdzielacza wskazywał kabel pierwszego cylindra (co napisał drwal).
Jak nie dasz rady to napisz - odnajdę gdzieś instrukcję ustawiania zapłonu krok po kroku ze starego "oldtimerowego" forum.
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: ustawianie zapłonu i rozrządu |
daniel
Użytkownik
Postów: 22
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 28.06.06 |
Dodane dnia 24-07-2007 20:30 |
|
|
czegoś tu nie rozumiem. znaki mam zgrane rozrząd jest ustawiony z wałem korbowym, znaki sie zgadzaję ale aparat jest ustawiony ok 12 mm przed pierwszą świecą i tak mi zapala. Jak ustawię rozdzielacz na znaku zanic nie zapala prycha. Nie kumam co to może być co jest źle ustawione. Po za tym jak silnik jest zimny to nie chce sie wkręcać i sie dusi. Jak pochodzi jakieś pięć minut i sie troche nagrzeje jest wszystko ok. Ale ten aparat to jakaś magia. Czy może być ustawiony źle rozrząd? , wał ustawiony na znaku płetwa z od czoła silnika. Głowica kropka od strony dekla. Tłok na pewno jest w pracy wyczułem śrubokrętem. Ale aparat jetst ustawiony 12mm przed jedynką. Pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
Autor |
RE: ustawianie zapłonu i rozrządu |
daniel
Użytkownik
Postów: 22
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 28.06.06 |
Dodane dnia 24-07-2007 20:57 |
|
|
czy to możliwe że by wogule odpalał 12mm przed pierwszą świecą. Jakieś cuda czy co |
|
Autor |
RE: ustawianie zapłonu i rozrządu |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 24-07-2007 23:57 |
|
|
no jasne ze tak, nie moze byc tak ze masz idealnie na 1 kabel gdy 1 tlok jest na prace. zaplon zawsze musi byc troche wyprzedzony. ustaw poporstu tak zeby ci odpalal i pojedz do jakiegos arcyrzeznika ktory ci w stylu techno ustawi zaplon.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: ustawianie zapłonu i rozrządu |
daniel
Użytkownik
Postów: 22
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 28.06.06 |
Dodane dnia 26-07-2007 08:15 |
|
|
masz racje ale w sumie myślałem że ok 12 mm to spora odległość. a po za tym jak ustawię nę zapłon na zero to wogule nie pali. |
|