Autor |
Palenie na zimnym - nierówne obroty itp. |
Kris
Użytkownik
Postów: 181
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 18-10-2015 10:56 |
|
|
Witam, od początku mam problem z paleniem samochodu na zimnym silniku. Na rozgrzanym pali po przekreceniu kluczyka, bez dodawania gazu. I teraz tak: w międzyczasie padł mi przekaźnik pompy - udało się go wskrzesić, jednak tylko na moment, bo się przepalił. Pompa jest podłączona na krótko, po włączeniu zapłonu pracowała przez cały czas. Ale teraz pojawił się taki problem, że na nowym przekaźniku pompa pracuje dopiero gdy zapale silnik, na zapłonie milczy.
Do tego doszedł problem za niskich obrotów - około 850, a gdy silnik się rozgrzeje to jest delikatnie powyżej 900, ale też minimalnie falują. Ktoś miał podobny problem, lub wie jak to ugryźć? Czy to tylko problem z przekaźnikiem, czy czymś jeszcze? Teraz auto odpala na zimnym dalej tylko z wciśniętym pedałem gazu. Na ciepłym idealnie.
Na starym przekaźniku od razu wskakiwał na obroty i idealnie je trzymał(odpalał też dopiero po dodaniu gazu).
Aha, dodam, że auto to "późny" 80 rok 924 2.0 N/A
Edytowane przez Kris dnia 18-10-2015 11:00 |
|
Autor |
RE: Palenie na zimnym - nierówne obroty itp. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 18-10-2015 15:05 |
|
|
1.Przekaźnik
Pompa ma pracować dopiero po zapaleniu silnika. Jest to zabezpieczenie antypożarowe służące odcięciu pompy w chwili np. wypadku, w sytuacji gdy silnik już nie działa a pompa nadal tłoczy paliwo (wiadomo chyba o co chodzi dalej). Działa to najogólniej mówiąc w oparciu o impulsy z cewkI zapłonowej na zasadzie nie ma - to odcinamy są - to uruchamiamy. Brak tej "funkcji" w niczym oczywiście nie przeszkadza, ale lepiej ją mieć sprawną.
2. Obroty
Do sprawdzenia na początek: WUR (Warm Up Regulator), 5-ty wtrysk (rozruchowy) i elektrozawór wzbogacania mieszanki - o ten: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=4&thread_id=7128#post_111016 Jeżeli wszystko będzie OK i dalej będzie tak samo - wtedy dopiero można kombinować dalej.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 18-10-2015 15:10 |
|
Autor |
RE: Palenie na zimnym - nierówne obroty itp. |
Kris
Użytkownik
Postów: 181
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 18-10-2015 15:26 |
|
|
Madmax, a nie powinno być krótkiego cyknięcia pompy przed odpaleniem silnika? Takiego 2-3 sekundowego, po włączeniu zapłonu. |
|
Autor |
RE: Palenie na zimnym - nierówne obroty itp. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 18-10-2015 15:33 |
|
|
Powinno być - pompa dostaje zasilanie więc chce zacząć pracę, ale brak impulsów z cewki (bo niepracujący silnik ich nie wysyła) ją odcina - oczywiście przy sprawnym przekaźniku który ma taką "funkcję".
Edytowane przez konto_usuniete dnia 18-10-2015 15:34 |
|
Autor |
RE: Palenie na zimnym - nierówne obroty itp. |
Kris
Użytkownik
Postów: 181
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 18-10-2015 15:41 |
|
|
Okej, dziękuje. W starym przekaźniku pompa na zapłonie pracowała cały czas, w tym nowym na zapłonie nie chodzi ani przez moment. Czyli brak tej chwilowej pracy pompy nie ma znaczenia w kwestii odpalania samochodu? Biorę się za sprawdzenie Twojego pkt. 2. |
|
Autor |
RE: Palenie na zimnym - nierówne obroty itp. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 18-10-2015 15:50 |
|
|
1. No to "po staremu" było nie do końca prawidłowo. Nie wpływa to jednak na jej pracę - to ma służyć tylko jej odcięciu w sytuacji jak napisałem wcześniej i nic więcej. To w skrócie ujmując - takie zabezpieczenie przeciwpożarowe na tego rodzaju okoliczości - silnik nie pracuje a niespalone paliwo dalej się leje - po co ? Chyba wiadomo co będzie dalej jeśli to odcięcie pompy w takich sytuacjach nie działa ?
2. Znaczy - czy działają i prawidłowo. Powody niesprawności różne - brud, brak zasilania, zużycie itp. .
Edytowane przez konto_usuniete dnia 18-10-2015 15:53 |
|
Autor |
RE: Palenie na zimnym - nierówne obroty itp. |
Kris
Użytkownik
Postów: 181
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 18-10-2015 21:56 |
|
|
Dziękuje Madmax. Auto odpala pięknie na zimnym, letnim, rozgrzanym, pozostał problem tych nieszczęsnych obrotów na rozgrzanym, narazie sprawdziłem czy wszystko jest podpięte i czy nie ma jakichś wycieków. Jutro powalczę dalej z tym tematem. Pozdrawiam. |
|
Autor |
RE: Palenie na zimnym - nierówne obroty itp. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 18-10-2015 22:44 |
|
|
Nie ma za co.
Jeśli zapłon i K-jet są wyregulowane jak należy - to zacząłbym teraz od inspekcji banałów typu: świece, przewody zapłonowe, cewka i filtr powietrza. Potem wtryski (może leją), filtr paliwa (może zapchany) i na końcu - szczelność układu pod kątem lewego powietrza.
P.S. To że "wszystko jest podpięte" nie oznacza że działa (zimne luty lub przerwa) . Często też przewody masowe wyglądają niby na podpięte a po ich odkręceniu okazuje się że nie ma na nich styku bo "ruda" lub śniedź zagościły tamże w charakterze izolatora.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 18-10-2015 22:51 |
|
Autor |
RE: Palenie na zimnym - nierówne obroty itp. |
Kris
Użytkownik
Postów: 181
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 23-11-2015 20:11 |
|
|
Takie pytanie mam jeszcze, wyjąłem auxiliary air regulator (zawór dodatkowego powietrza?) jak duzy powinien być w nim otwór, u mnie jest , ale taki bardzo mały, tak na 1/4, może 1/5 średnicy? Do tego wtrysk nr. 2 i nr. 3 luźno siedzi, a 3 dodatkowo przepuszcza z zewnątrz, więc tym się zajmę. Potrzebowałbym pomocy jeszcze z wurem, a mianowicie jak sprawdzić czy działa prawidłowo?
Na dzień dzisiejszy w aucie po odpaleniu obroty są około 500 i są nierówne, po rozgrzaniu silnika dochodzi do 950, ale dalej są nierówne, nie skaczą o jakieś wielkie ilości, ale po ok. 50 w górę i dół. Oprócz cewki, każdy z tych elementów, które Madmax podałeś zostały u mnie w aucie wymienione. Pozdrawiam i dziękuje za rady |
|
Autor |
RE: Palenie na zimnym - nierówne obroty itp. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 23-11-2015 22:32 |
|
|
1. AAR - średnica otworu "nówki sztuki" na końcu strony w tym temacie: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=4905&rowstart=40
Część nierozbieralna i nienaprawialna. Nie odkręcaj też widocznej nakrętki - to tylko mocowanie sprężynki dla tarczy (wewnątrz). Możliwy jest wyłącznie test elektryczny (potrzebny multimetr ) .
Weryfikacja :
A. Zawór ma się zamknąć po 5 minutach - podłącz go w tym celu pod żródło 12 V zgodnie z biegunowością podaną w załączniku niżej .
B. Oporność na pinach gniazda otwartego na max. AAR (więc - bimetal zimny) powinna wynosić 30 Omów.
Cokolwiek będzie nie tak lub inaczej - taki AAR formalnie kwalifikuje się do wymiany.
2. WUR - ETAP 2 i ewentualnie jeszcze ETAP 3 w temacie: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?rowstart=20&forum_id=9&thread_id=5003#post_101201
P.S. Jeśli K-jet i zapłon wyregulowane jak należy, nie ma lewego powietrza a dalej będzie źle - pozostaje sprawdzenie elektryki (test na ciągłość obwodu) - czyli po prostu sprawdzenie stanu połączeń wszelakich (lużne wtyczki, brak masy/zasilania itp.).
Edytowane przez konto_usuniete dnia 24-11-2015 01:06 |
|
Autor |
RE: Palenie na zimnym - nierówne obroty itp. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 24-11-2015 00:04 |
|
|
Dla zainteresowanych/potrzebujących - budowa i działanie AAR (BOSCH):
Rysunki mają charakter wyłącznie poglądowy.
a - ETAP 1 (przed rozruchem)
1- otwarta gardziel zaworu
2 - bimetal (zimny)
b - ETAP 2 (5 minut po rozruchu)
3 - zamknięta gardziel zaworu
4 - tarcza zamykająca (bimetal ciepły)
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 24-11-2015 12:36 |
|
Autor |
RE: Palenie na zimnym - nierówne obroty itp. |
Kris
Użytkownik
Postów: 181
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 24-11-2015 08:06 |
|
|
Dziękuje Madmax.
Ten element mam uszkodzony, mój otwór jest takiej wielkości jak dziurka od szpilki.
Z Audi 80 B3 powinien pasować
Edytowane przez Kris dnia 24-11-2015 08:18 |
|
Autor |
RE: Palenie na zimnym - nierówne obroty itp. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 24-11-2015 12:16 |
|
|
Proszę bardzo . Rozumiem iż stan "prawie zamknięty" ma miejsce przed rozruchem ? Szkoda że nie ma wyników weryfikacji - no ale cokolwiek by tam już niedomagało (sprężynka, bimetal lub grzałka) - i tak część do wymiany. Napisz potem czy wymiana AAR zlikwidowała problem z obrotami - powinna.
P.S. Tak wogóle to ja proponuję założenie na forum oddzielnego tematu-słownika z opisem budowy i działania poszczególnych elementów K-jeta i pokrewnych. Jest zapotrzebowanie, a skondensowane konkrety są porozsiewane w zakamarkach forum. Ja rozumiem iż jest niby dział "jak to zrobić", ale przydało by się jeszcze zrozumienie "dlaczego".
Edytowane przez konto_usuniete dnia 24-11-2015 12:48 |
|
Autor |
RE: Palenie na zimnym - nierówne obroty itp. |
Kris
Użytkownik
Postów: 181
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 24-11-2015 12:46 |
|
|
Wymieniłem i problem się rozwiązał - po odpaleniu przez sekundę obroty spadły do 700 i wzniosły się do równych 950. Kupiłem tą część nową za 200zł - jest to w miare dobra cena?
W starej dało radę ten metal na chwilę przesunąć tak żeby był otwarty jak należy, ale potem od razu wracał na swoją pozycję.
Żeby nie było za wesoło to jeszcze mam jeden problem, może prosty do rozwiązania - jak odkręcić wtrysk? Odkręciłem z niego przewód, a sam wtrysk kręci mi się w miejscu i ma luz w każdą stronę (góra, dół, boki) |
|
Autor |
RE: Palenie na zimnym - nierówne obroty itp. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 24-11-2015 13:02 |
|
|
1. Co do ceny to się nie wypowiem - potrzeby zakupu "nowego" jak dotąd (odpukać) nie miałem, więc nie wiem.
2. To przesuwanie tarczy to pod wpływem prądu ?
3. Wyciąganie wtrysku - jest tylko wciśnięty w gniazdo na elastyczny O-ring. Psiknij więc płynem penetrującym gdzie trzeba, trochę pokręć wtryskiem coby się płyn rozprowadził i wyciągaj łapiąc stosownym narzędziem za "sześciokąt". Czasem idzie to łatwo a czasem trzeba "wyrywać".
Edytowane przez konto_usuniete dnia 24-11-2015 13:09 |
|
Autor |
RE: Palenie na zimnym - nierówne obroty itp. |
Kris
Użytkownik
Postów: 181
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 24-11-2015 13:25 |
|
|
2. Przesunąłem ją tak mechanicznie - od razu sprężyna ją popychała spowrotem.
No i jeszcze raz dziękuję, biorę się za wtryski jak przyjdą oringi i zdam raport z prac |
|
Autor |
RE: Palenie na zimnym - nierówne obroty itp. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 24-11-2015 13:37 |
|
|
Czyli albo przepalona grzałka, albo "wypracowany" bimetal (sprężynka cała).
Powodzenia . |
|