Autor |
Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Wodzisław Śląski
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 14-12-2015 00:11 |
|
|
Nie mam na teraz zdjęć, ale temat poważnie mnie nurtuje i nie za bardzo wiem jak go ugryźć.
Założyłem nowe opony zimowe (Nokian WR D4), po bożemu 205/55 przód i 225/50 tył, zgadza się wg instrukcji i wg tego co było napisane na starych oponach. Irek Szczepanek z Gdańska, któremu oddałem Prosiaka do robienia, na dzieńdobry pokazał mi to, czego sam nie zauważyłem: Rant felgi jest dobre 5-10 mm na zewnątrz krawędzi bieżnika.
Opona jest na tyle wybrzuszona na boku że nie ma efektu Golfa po tuningu (pzdr Conek ), ale wg Irka te opony kiedyś zaczną się ruszać albo spadną i zrobią mi krzywdę. Stare (bardzo) letnie opony, jak sprawdzałem na zdjęciach, były dużo lepiej spasowane i krawędź bieżnika była mniej więcej w tym miejscu co rant felgi.
Widzę trzy opcje:
1. Opony są wadliwe. Pierwszy rocznik w ruskiej fabryce, te sprawy - ale są różne z przodu i z tyłu, a problem ten sam.
2. Felgi są jakieś chińskie albo klepane młotkiem do kotletów - tylko czemu stare opony pasowały? Czyżby coś się zmieniło w oponach przez te 15 lat życia starych Bridgestone'ów?
3. Nie ma się czym przejmować - ale wolałbym to bardzo dobrze potwierdzić teoretycznie żeby nie ryzykować rozplaszczenia się na drzewie
Możecie mi coś poradzić żeby miał pewność? Nie wiem czy takie problemy zdarzają się w furach zlotowych, w których felga ma rant na lewym pasie a po prawej stronie kosi trawę. Ale podejrzewam też, że takie auta nie są zwykle używane ani na codzień ani wyczynowo. |
|
Autor |
RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 14-12-2015 06:25 |
|
|
dzięki za pozdrowienia
Nie chce drążyć tego tematu i wypowiadać się o tym co napisałeś bo raz to i tak nikogo tu nie przekonam dwa jak słyszę teorie spadnięcia opony z felgi to już w ogóle staram się nie udowadniać czyiś racji.
Tobię radze się nie martwić, jeśli będzie odpowiednie ciśnienie w oponach to nie spadną.
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 14-12-2015 09:02 |
|
|
Stefanie.
Opona nie spadnie. No chyba, że będziesz "leciał bokiem" i wyhaczysz jakiś krawęźnik, ale wtedy nie ma zmiłuj i jakiej szerokości byś nie miał, przy fabrycznie wysokim profilu mogłaby "spaść".
Co do pływania - tak wysoki profil będzie pływał niezależnie od felgi.
W przypadku zimówek, ze względu na większy nacisk auta na cm^2 bieżnika, chyba nawet lepiej mieć węższy bieżnik.
Jeśli nie jeździsz jako zawodnik w f1 to nie odczujesz roźnicy na 1cm innej szerokości oponki i absolutnie bym się nie przejmował.
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 14-12-2015 18:35 |
|
|
1. Dla rozmiaru opon:
205/55 - szerokość felgi (w calach) = min. 5,5 - max.7,5 (zalecana 6,5).
225/50 = min. 6,0 - max. 8,0 (zalecana 7,0).
Przekroczenie o +/- 1 rozmiar = jeszcze OK, ale będzie szybsze zużycie opony, gorsze zachowanie "na mokrym" i w zakrętach. Czy warto - decyzja należy do Ciebie. Dla mnie nie warto - ale co kto lubi i spierał się z nikim nie będę.
2. Jeśli Masz felgi/opony które mają wypisane "jakieś parametry" ale nie wiadomo czy odpowiadające prawdzie (i wogóle z tym związane) - powyższe zalecenia nie mają zupełnie sensu. Miejsce takiego badziewu jest wszędzie byle nie w aucie użytkowym.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 14-12-2015 19:26 |
|
Autor |
RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 14-12-2015 19:42 |
|
|
madmax332 napisał/a:
2. Jeśli Masz felgi/opony które mają wypisane "jakieś parametry" ale nie wiadomo czy odpowiadające prawdzie (i wogóle z tym związane) - powyższe zalecenia nie mają zupełnie sensu. Miejsce takiego badziewu jest wszędzie byle nie w aucie użytkowym.
madmax, widzisz chyba jakie opony ma Stefan - zupełnie dobra guma. Felgi zakładam że też są OK i się nie zmieniły od czasu tego zdjęcia
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6686
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 14-12-2015 20:32 |
|
|
OK - ale ja tego nie wiem więc niczego nie zakładam, no i ta kwestia nie jest chyba zasadniczą częścią problemu .
Edytowane przez konto_usuniete dnia 14-12-2015 20:37 |
|
Autor |
RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Wodzisław Śląski
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 15-12-2015 10:46 |
|
|
|
|
Autor |
RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 15-12-2015 11:40 |
|
|
Ano własnie - jak nie wiem, to nie zakładam nigdy nic z góry bezmyślnie "na pałę" bo prawda może być zupełnie inna niż się wydaje.
W takim razie - nie znam przyczyny dla której teraz opona "nie pasuje jak trzeba". Należy brać także pod uwagę iż nawet opony bywają podrabiane. Oczywiście nie zakładam zaraz że tak jest w tym przypadku . W każdym razie nie trzeba być specem aby stwierdzić, że "coś jest nie tak" skoro poprzednio było niby dobrze . |
|
Autor |
RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Wodzisław Śląski
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 15-12-2015 12:48 |
|
|
No właśnie. Więc teraz trzeba stwierdzić:
1. Czy felgi są oryginalne i w takim rozmiarze jak trzeba
2. Jeśli są, co nie pasuje w oponach.
Wot, zajęcie na najbliższe dni |
|
Autor |
RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 15-12-2015 12:51 |
|
|
Nie pozostaje więc nic innego jak "organoleptyczna" weryfikacja stosownych oznaczeń na felgach/oponach. Ten "model" felg występował w szerokościach: 7J i 7 1/2J (przód) oraz 8J i 9J (tył) więc jeśli to oryginały - może tu leży problem ?
P.S. Pełny rozmiar & numer katalogowy felg(i) - po zdjęciu koła, po wewnętrznej stronie, na "łącznikach ramion".
Edytowane przez konto_usuniete dnia 15-12-2015 13:19 |
|
Autor |
RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 17-12-2015 00:45 |
|
|
madmax332 napisał/a:
Nie pozostaje więc nic innego jak "organoleptyczna" weryfikacja stosownych oznaczeń na felgach/oponach. Ten "model" felg występował w szerokościach: 7J i 7 1/2J (przód) oraz 8J i 9J (tył) więc jeśli to oryginały - może tu leży problem ?
P.S. Pełny rozmiar & numer katalogowy felg(i) - po zdjęciu koła, po wewnętrznej stronie, na "łącznikach ramion".
Nie trzeba ściągać koła - w tym modelu felg oznaczenia są wybite obok wentyla - jedno to szerokość, drugie to ET.
Sprawdź i podaj nam.
Coś czuję, że będzie 7,5 i 9 cali
Na klasycznym zestawie czyli 7 i 8 te opony powinny leżeć idealnie.
Wrzuć jeszcze zdjęcia jak to wygląda na żywo.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 17-12-2015 12:29 |
|
|
Też - z tym że nieco "enigmatycznie" i bez średnicy - dlatego napisałem, że "pełny"po zdjęciu koła. Jeśli zatem z okolic wentyla wentyla wystarczy: cyfra z lewej = szerokość, cyfra z prawej = ET.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 17-12-2015 12:59 |
|
Autor |
RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Wodzisław Śląski
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 26-12-2015 14:00 |
|
|
No i wyszło szydło. 8J przód, 9J tył. Ktoś chyba próbował zrobić sobie S2 po kawałku
Także jak coś to wkrótce będę miał na sprzedaż albo nowe opony albo stare felgi |
|
Autor |
RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 26-12-2015 17:48 |
|
|
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=4&thread_id=5581&rowstart=0
tam masz kalkulator, link do felg OEM i inne takie wynurzenia w temacie
a jak zdecydujesz co sprzedajesz to daj znac
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Wodzisław Śląski
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 28-12-2015 13:55 |
|
|
OK, dowiedziałem się w miarę wszystkiego i jestem szczęśliwy. W miarę Wstępnie chcę przyjechać z Gdańska na Śląsk na tym tatałajstwie, które jest teraz, bo kupić/sprzedać felgi czy opony w dwa dni to pół biedy, ale zamienić na inne to już logistyczna zagwozdka
Na koniec tematu mam jeszcze do Was pytanie na nieokreśloną przyszłość:
Jak stwierdzić na których felgach samochód opuścił fabrykę? Jeżeli na naklejce nie ma kodów dotyczących kół to znaczy, że to były telefony 15''? Czy może mogły być jakieś inne?
W nieokreślonej przyszłości chciałbym, żeby prosiaczek wrócił do stanu jak najbliżej fabrycznego, więc się zastanawiam czy robić to teraz od ręki, czy raczej przystąpić do Anonimowych Felgoholików i zostawić sobie muzealnictwo na kiedy indziej |
|
Autor |
RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 28-12-2015 14:08 |
|
|
Stefan napisał/a:
Jak stwierdzić na których felgach samochód opuścił fabrykę? Jeżeli na naklejce nie ma kodów dotyczących kół to znaczy, że to były telefony 15''? Czy może mogły być jakieś inne?
Takie rzeczy to już tylko w archiwum firmy. Przez ASO to płatna usługa, może kolega @Qbak coś pomoże - no w każdym razie uderzaj do niego. |
|
Autor |
RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 28-12-2015 18:42 |
|
|
Z tego co kojarzę, to standardem dla roczników '87-'88 były telefony 7j15 et52,3. Opcjonalnie telefony w wersji 16" (7j przód, 8j tył) lub 16" Gullideckle (7j et52 przód, 8j et65 tył) - choć te ostatnie były częściej zamawiane na rynek US
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 29-12-2015 10:55 |
|
|
Jak pisze madmax - specyfikacja do wydobycia z fabryki przez ASO. Niestety to nie jest tani sport. W sumie musisz "tylko" zamienić 9J na 7J
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 29-12-2015 13:08 |
|
|
Opcjonalne felgi to:
- M030 i/lub M758 - Gullideckle 7jx16 ET65 i 9Jx16 ET60 (tylko MY 1988).
- M394 - telefony 8J/9Jx16
- M458 - (telefony lub Gullideckle) 7J/8Jx16
... więc jeśli nie figurują takie opcje na nalepce to z dużą dozą prawdopodobieństwa były "standardowe" 4 x telefony 7Jx15 ET 52,3.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 29-12-2015 13:21 |
|
Autor |
RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie? |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 29-12-2015 18:28 |
|
|
madmax332 napisał/a:
Opcjonalne felgi to:
- M030 i/lub M758 - Gullideckle 7jx16 ET65 i 9Jx16 ET60 (tylko MY 1988).
- M394 - telefony 8J/9Jx16
- M458 - (telefony lub Gullideckle) 7J/8Jx16
... więc jeśli nie figurują takie opcje na nalepce to z dużą dozą prawdopodobieństwa były "standardowe" 4 x telefony 7Jx15 ET 52,3.
Skąd masz te dane???
Telefony 9J występowały tylko jako magnezowe Cup - czyli mega rzadkość (Turbo Cup). Standardowo było 7 + 8J.
Tak samo Gulli - też 7 i 8 cali. O 9J w oóle nie słyszałem.
Tym bardziej, że Porsche zawsze do felg 9J zalecało opony 245/45 R16
Od 1987 roku tak jak pisał Simprez była opcja telefonów albo Gulli - ale 7 + 8J.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|