924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Opona węższa od felgi - problem czy nie?
Stefan
Użytkownik

Postów: 48
Miejscowość: Wodzisław Śląski
Data rejestracji: 09.03.15
Dodane dnia 14-12-2015 00:11
Nie mam na teraz zdjęć, ale temat poważnie mnie nurtuje i nie za bardzo wiem jak go ugryźć.

Założyłem nowe opony zimowe (Nokian WR D4), po bożemu 205/55 przód i 225/50 tył, zgadza się wg instrukcji i wg tego co było napisane na starych oponach. Irek Szczepanek z Gdańska, któremu oddałem Prosiaka do robienia, na dzieńdobry pokazał mi to, czego sam nie zauważyłem: Rant felgi jest dobre 5-10 mm na zewnątrz krawędzi bieżnika.

Opona jest na tyle wybrzuszona na boku że nie ma efektu Golfa po tuningu (pzdr Conek smiley), ale wg Irka te opony kiedyś zaczną się ruszać albo spadną i zrobią mi krzywdę. Stare (bardzo) letnie opony, jak sprawdzałem na zdjęciach, były dużo lepiej spasowane i krawędź bieżnika była mniej więcej w tym miejscu co rant felgi.

Widzę trzy opcje:
1. Opony są wadliwe. Pierwszy rocznik w ruskiej fabryce, te sprawy - ale są różne z przodu i z tyłu, a problem ten sam.
2. Felgi są jakieś chińskie albo klepane młotkiem do kotletów - tylko czemu stare opony pasowały? Czyżby coś się zmieniło w oponach przez te 15 lat życia starych Bridgestone'ów? smiley
3. Nie ma się czym przejmować - ale wolałbym to bardzo dobrze potwierdzić teoretycznie żeby nie ryzykować rozplaszczenia się na drzewie smiley

Możecie mi coś poradzić żeby miał pewność? Nie wiem czy takie problemy zdarzają się w furach zlotowych, w których felga ma rant na lewym pasie a po prawej stronie kosi trawę. Ale podejrzewam też, że takie auta nie są zwykle używane ani na codzień ani wyczynowo.
Autor RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie?
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 14-12-2015 06:25
dzięki za pozdrowienia smiley smiley

Nie chce drążyć tego tematu i wypowiadać się o tym co napisałeś bo raz to i tak nikogo tu nie przekonam dwa jak słyszę teorie spadnięcia opony z felgi to już w ogóle staram się nie udowadniać czyiś racji.

Tobię radze się nie martwić, jeśli będzie odpowiednie ciśnienie w oponach to nie spadną.


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie?
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 14-12-2015 09:02
Stefanie.

Opona nie spadnie. No chyba, że będziesz "leciał bokiem" i wyhaczysz jakiś krawęźnik, ale wtedy nie ma zmiłuj i jakiej szerokości byś nie miał, przy fabrycznie wysokim profilu mogłaby "spaść".
Co do pływania - tak wysoki profil będzie pływał niezależnie od felgi.
W przypadku zimówek, ze względu na większy nacisk auta na cm^2 bieżnika, chyba nawet lepiej mieć węższy bieżnik.
Jeśli nie jeździsz jako zawodnik w f1 to nie odczujesz roźnicy na 1cm innej szerokości oponki i absolutnie bym się nie przejmował.


oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33

_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress


były

Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany smiley
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy. smiley
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley
Autor RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 14-12-2015 18:35
1. Dla rozmiaru opon:

205/55 - szerokość felgi (w calach) = min. 5,5 - max.7,5 (zalecana 6,5).
225/50 = min. 6,0 - max. 8,0 (zalecana 7,0).

Przekroczenie o +/- 1 rozmiar = jeszcze OK, ale będzie szybsze zużycie opony, gorsze zachowanie "na mokrym" i w zakrętach. Czy warto - decyzja należy do Ciebie. Dla mnie nie warto - ale co kto lubi i spierał się z nikim nie będę.

2. Jeśli Masz felgi/opony które mają wypisane "jakieś parametry" ale nie wiadomo czy odpowiadające prawdzie (i wogóle z tym związane) - powyższe zalecenia nie mają zupełnie sensu. Miejsce takiego badziewu jest wszędzie byle nie w aucie użytkowym.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 14-12-2015 19:26
Autor RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie?
wit007
Użytkownik



Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11
Dodane dnia 14-12-2015 19:42
madmax332 napisał/a:
2. Jeśli Masz felgi/opony które mają wypisane "jakieś parametry" ale nie wiadomo czy odpowiadające prawdzie (i wogóle z tym związane) - powyższe zalecenia nie mają zupełnie sensu. Miejsce takiego badziewu jest wszędzie byle nie w aucie użytkowym.


madmax, widzisz chyba jakie opony ma Stefan - zupełnie dobra guma. Felgi zakładam że też są OK i się nie zmieniły od czasu tego zdjęcia
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6686


Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02

www.komunikado.pl agencja public relations
4337926
Autor RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 14-12-2015 20:32
OK - ale ja tego nie wiem więc niczego nie zakładam, no i ta kwestia nie jest chyba zasadniczą częścią problemu smiley .

Edytowane przez konto_usuniete dnia 14-12-2015 20:37
Autor RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie?
Stefan
Użytkownik

Postów: 48
Miejscowość: Wodzisław Śląski
Data rejestracji: 09.03.15
Dodane dnia 15-12-2015 10:46
wit007 napisał/a:
madmax332 napisał/a:
2. Jeśli Masz felgi/opony które mają wypisane "jakieś parametry" ale nie wiadomo czy odpowiadające prawdzie (i wogóle z tym związane) - powyższe zalecenia nie mają zupełnie sensu. Miejsce takiego badziewu jest wszędzie byle nie w aucie użytkowym.


madmax, widzisz chyba jakie opony ma Stefan - zupełnie dobra guma. Felgi zakładam że też są OK i się nie zmieniły od czasu tego zdjęcia
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6686[/quote]
To nie to auto. Ja mam to:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=7852#post_122270

Ma felgi z S2, jedynie po założonych oponach wywnioskowałem że to opcja z dwoma różnymi rozmiarami.

Edytowane przez Stefan dnia 15-12-2015 12:45
Autor RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 15-12-2015 11:40
Ano własnie smiley - jak nie wiem, to nie zakładam nigdy nic z góry bezmyślnie "na pałę" bo prawda może być zupełnie inna niż się wydaje. smiley

W takim razie - nie znam przyczyny dla której teraz opona "nie pasuje jak trzeba". Należy brać także pod uwagę iż nawet opony bywają podrabiane. Oczywiście nie zakładam zaraz że tak jest w tym przypadku . W każdym razie nie trzeba być specem aby stwierdzić, że "coś jest nie tak" skoro poprzednio było niby dobrze .
Autor RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie?
Stefan
Użytkownik

Postów: 48
Miejscowość: Wodzisław Śląski
Data rejestracji: 09.03.15
Dodane dnia 15-12-2015 12:48
No właśnie. Więc teraz trzeba stwierdzić:
1. Czy felgi są oryginalne i w takim rozmiarze jak trzeba
2. Jeśli są, co nie pasuje w oponach.

Wot, zajęcie na najbliższe dni smiley
Autor RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 15-12-2015 12:51
Nie pozostaje więc nic innego jak "organoleptyczna" weryfikacja stosownych oznaczeń na felgach/oponach. Ten "model" felg występował w szerokościach: 7J i 7 1/2J (przód) oraz 8J i 9J (tył) więc jeśli to oryginały - może tu leży problem ?

P.S. Pełny rozmiar & numer katalogowy felg(i) - po zdjęciu koła, po wewnętrznej stronie, na "łącznikach ramion".

Edytowane przez konto_usuniete dnia 15-12-2015 13:19
Autor RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie?
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 17-12-2015 00:45
madmax332 napisał/a:
Nie pozostaje więc nic innego jak "organoleptyczna" weryfikacja stosownych oznaczeń na felgach/oponach. Ten "model" felg występował w szerokościach: 7J i 7 1/2J (przód) oraz 8J i 9J (tył) więc jeśli to oryginały - może tu leży problem ?
P.S. Pełny rozmiar & numer katalogowy felg(i) - po zdjęciu koła, po wewnętrznej stronie, na "łącznikach ramion".


Nie trzeba ściągać koła - w tym modelu felg oznaczenia są wybite obok wentyla - jedno to szerokość, drugie to ET.
Sprawdź i podaj nam.
Coś czuję, że będzie 7,5 i 9 cali smiley
Na klasycznym zestawie czyli 7 i 8 te opony powinny leżeć idealnie.

Wrzuć jeszcze zdjęcia jak to wygląda na żywo.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 17-12-2015 12:29
Też - z tym że nieco "enigmatycznie" i bez średnicy - dlatego napisałem, że "pełny"po zdjęciu koła. Jeśli zatem z okolic wentyla wentyla wystarczy: cyfra z lewej = szerokość, cyfra z prawej = ET.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 17-12-2015 12:59
Autor RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie?
Stefan
Użytkownik

Postów: 48
Miejscowość: Wodzisław Śląski
Data rejestracji: 09.03.15
Dodane dnia 26-12-2015 14:00
No i wyszło szydło. 8J przód, 9J tył. Ktoś chyba próbował zrobić sobie S2 po kawałku smiley

Także jak coś to wkrótce będę miał na sprzedaż albo nowe opony albo stare felgi smiley
Autor RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie?
vip3r
Użytkownik



Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06
Dodane dnia 26-12-2015 17:48
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=4&thread_id=5581&rowstart=0

tam masz kalkulator, link do felg OEM i inne takie wynurzenia w temacie smiley

a jak zdecydujesz co sprzedajesz to daj znac smiley


968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503

911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460

FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Autor RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie?
Stefan
Użytkownik

Postów: 48
Miejscowość: Wodzisław Śląski
Data rejestracji: 09.03.15
Dodane dnia 28-12-2015 13:55
OK, dowiedziałem się w miarę wszystkiego i jestem szczęśliwy. W miarę smiley Wstępnie chcę przyjechać z Gdańska na Śląsk na tym tatałajstwie, które jest teraz, bo kupić/sprzedać felgi czy opony w dwa dni to pół biedy, ale zamienić na inne to już logistyczna zagwozdka smiley

Na koniec tematu mam jeszcze do Was pytanie na nieokreśloną przyszłość:

Jak stwierdzić na których felgach samochód opuścił fabrykę? Jeżeli na naklejce nie ma kodów dotyczących kół to znaczy, że to były telefony 15''? Czy może mogły być jakieś inne?

W nieokreślonej przyszłości chciałbym, żeby prosiaczek wrócił do stanu jak najbliżej fabrycznego, więc się zastanawiam czy robić to teraz od ręki, czy raczej przystąpić do Anonimowych Felgoholików i zostawić sobie muzealnictwo na kiedy indziej smiley
Autor RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 28-12-2015 14:08
Stefan napisał/a:

Jak stwierdzić na których felgach samochód opuścił fabrykę? Jeżeli na naklejce nie ma kodów dotyczących kół to znaczy, że to były telefony 15''? Czy może mogły być jakieś inne?


Takie rzeczy to już tylko w archiwum firmy. Przez ASO to płatna usługa, może kolega @Qbak coś pomoże - no w każdym razie uderzaj do niego.
Autor RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie?
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 28-12-2015 18:42
Z tego co kojarzę, to standardem dla roczników '87-'88 były telefony 7j15 et52,3. Opcjonalnie telefony w wersji 16" (7j przód, 8j tył) lub 16" Gullideckle (7j et52 przód, 8j et65 tył) - choć te ostatnie były częściej zamawiane na rynek US


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie?
wit007
Użytkownik



Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11
Dodane dnia 29-12-2015 10:55
Jak pisze madmax - specyfikacja do wydobycia z fabryki przez ASO. Niestety to nie jest tani sport. W sumie musisz "tylko" zamienić 9J na 7J smiley


Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02

www.komunikado.pl agencja public relations
4337926
Autor RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 29-12-2015 13:08
Opcjonalne felgi to:

- M030 i/lub M758 - Gullideckle 7jx16 ET65 i 9Jx16 ET60 (tylko MY 1988).
- M394 - telefony 8J/9Jx16
- M458 - (telefony lub Gullideckle) 7J/8Jx16

... więc jeśli nie figurują takie opcje na nalepce to z dużą dozą prawdopodobieństwa były "standardowe" 4 x telefony 7Jx15 ET 52,3.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 29-12-2015 13:21
Autor RE: Opona węższa od felgi - problem czy nie?
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 29-12-2015 18:28
madmax332 napisał/a:
Opcjonalne felgi to:

- M030 i/lub M758 - Gullideckle 7jx16 ET65 i 9Jx16 ET60 (tylko MY 1988).
- M394 - telefony 8J/9Jx16
- M458 - (telefony lub Gullideckle) 7J/8Jx16

... więc jeśli nie figurują takie opcje na nalepce to z dużą dozą prawdopodobieństwa były "standardowe" 4 x telefony 7Jx15 ET 52,3.


Skąd masz te dane???
Telefony 9J występowały tylko jako magnezowe Cup - czyli mega rzadkość (Turbo Cup). Standardowo było 7 + 8J.
Tak samo Gulli - też 7 i 8 cali. O 9J w oóle nie słyszałem.
Tym bardziej, że Porsche zawsze do felg 9J zalecało opony 245/45 R16

Od 1987 roku tak jak pisał Simprez była opcja telefonów albo Gulli - ale 7 + 8J.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Strona 1 z 2 1 2 >