Postów: 62 Miejscowość: Data rejestracji: 12.08.09
Dodane dnia 07-01-2016 20:57
Niestety ugrzązłem przy odbudowie mojej 944-ki. Od jakiegoś czasu poszukuję mat wygłuszenia komory silnika (tej na grodzi), która wyglądałaby podobnie do oryginalnej, tj. wełny oblanej gumą. Mój mechanik pokazywał mi rożne obecnie stosowane materiały ale wszelkie sreberka wyglądają mało klasycznie a czarne pianki są albo mega grube i często rownież pozbawione retro looku.
Czy macie jakiś pomysł czym zastąpić oryginalną matę lub gdzie ją kupić? Z góry dzięki za pomoc!
'09 Saab 9-3 Cabrio Vector 1.9 TDI 150 KM
'84 Porsche 944 2.5 163 KM (aktualnie w kompletnej renowacji - będzie gotowy na wiosnę)
Postów: 5608 Miejscowość: Kraków/Myślenice Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 07-01-2016 21:46
Temat wałkuję już przy 2 aucie. W 944S zdałem się na Michała i oblepienie od nowa srebrną izolacją. W kolejnym zrobię chyba to samo.
Jestem zdania, że lepiej poświęcić tutaj aspekt wizualny na rzecz parametrów technicznych i wytrzymałości na temperaturę. Sądzę, że srebrna izolacja jest pod względem lepsza od tradycyjnego rozwiązania (choć nie mam na poparcie żadnych analiz)
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968 Do. Or do not. There is no try.
Postów: 1975 Miejscowość: Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 07-01-2016 22:26
Inna możliwość (jeśli "według oryginału" ) - znaleźć producenta/importera "maty z filcem" i próbować kupić u niego z rolki (na metry). Potem - wyciąć stosowny kształt według szablonu zdjętego z oryginału i przyklejać.
Postów: 62 Miejscowość: Data rejestracji: 12.08.09
Dodane dnia 07-01-2016 23:19
madmax332 napisał/a:
1. Wpisz w gugla "mata bitumiczna z filcem". To jest sprzedawane w arkuszach o określonych wymiarach i grubości.
2. Oryginał nie występuje jako odrębna część w katalogu - więc raczej tylko pozostaje rozbiórkowa używka. Po tylu latach rzaczej już się krusząca .
Mata bitumiczna z filcem to zupełnie co innego. ona się nadaje pod tapicerkę we wnętrzu auta i do tego ją wykorzystałem. Pod maską na grodzi był filc ale zatopiony w gumie.
'09 Saab 9-3 Cabrio Vector 1.9 TDI 150 KM
'84 Porsche 944 2.5 163 KM (aktualnie w kompletnej renowacji - będzie gotowy na wiosnę)
Postów: 62 Miejscowość: Data rejestracji: 12.08.09
Dodane dnia 07-01-2016 23:20
madmax332 napisał/a:
Inna możliwość (jeśli "według oryginału" ) - znaleźć producenta/importera "maty z filcem" i próbować kupić u niego z rolki (na metry). Potem - wyciąć stosowny kształt według szablonu zdjętego z oryginału i przyklejać.
Jak kiepski pomysł - tylko mata-alu.
Tylko skąd ten producent...
'09 Saab 9-3 Cabrio Vector 1.9 TDI 150 KM
'84 Porsche 944 2.5 163 KM (aktualnie w kompletnej renowacji - będzie gotowy na wiosnę)
Postów: 1975 Miejscowość: Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 07-01-2016 23:52
Najprościej - wypytywać u tego co sprzedaje takie i podobne rzeczy. Jak nie będzie wiedział jeden, to może poleci innego. Przy okazji może wyjaśni co to kiedyś było (pewnie guma butylowa) i wskaże ewentualne podobne zamienniki.