924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 3 1 2 3 >
Autor Problem z odpaleniem silnika
sysy95
Użytkownik

Postów: 39
Miejscowość: Nysa
Data rejestracji: 06.01.16
Dodane dnia 11-01-2016 16:26
Witam. Ostatnio zakupiłem 924. Na początku u sprzedawcy odpalił na 2 gary, po przyjeździe do domu gdy zrzucaliśmy go z lawety to też odpalił na dwa gary, dojechałem nim do garażu jakieś 5-10 metrów. Potem próbowałem go palić to już strasznie ciężko łapał, i teraz już w ogóle nie pali. Świece są strasznie mokre. Więc wziąłem się za sprawdzenie ciśnienia na cylindrach i wygląda to tak.
1- 120 Psi
3- 108 Psi
4- 133 Psi
2- 110 Psi

1 [img]http://i3.fmix.pl/fmm1599/3452aa350019261e5693bdbe/zdjecie.jpg[/img] 3 [img]http://i2.fmix.pl/fmm2707/fc9b98b3000034515693bdc7/zdjecie.jpg[/img] 4[img]http://i3.fmix.pl/fmm718/3a3d123c00096dda5693bdce/zdjecie.jpg[/img] 2 [img]http://i3.fmix.pl/fmm1392/2356b040000c2a305693bdd8/zdjecie.jpg[/img]

Natomiast rozrząd wygląda następująco. Poprzedni kombinator ustawił sobie kropkę na kole wału na -10, ustawiłem wał na 0 i koło rozrządu wygląda tak.

[img]http://i2.fmix.pl/fmi976/ab7c02b6000984845693c89a/zdjecie.jpg[/img]

z mojej perspektywy wygląda to tak że jest rozrząd przestawiony o te 5 ząbków, i koło powinno być odwrócone o 180 stopni, i myślę aby ustawić rozrząd tak jak być powinien i powoli kręcić wałem patrząc na to czy zawór styka się z tłokiem. Lecz trochę mnie dziwi że byłoby przestawione aż o 5 zębów? musiałby to być bezkolizyjny silnik. Niestety nie znam się tak bardzo na tym silniku więc liczę na pomoc. Pozdrawiam

Edytowane przez sysy95 dnia 11-01-2016 16:26
Autor RE: Problem z odpaleniem silnika
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 11-01-2016 16:34
Regulacja zapłonu na prawidłowo złożonym i zamontowanym w aucie silniku.

1. Znajdujemy i ustawiamy pokazane elementy na fabrycznie odlane/naniesione znaki 1-6 jak w załączniku.

2. W wersji EU odpinamy przewód podciśnieniowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu (w wersji US nie robimy tej operacji).

3. Po uruchomieniu silnika - kręcimy całym aparatem rozdzielacza do momentu, gdy w świetle lampy stroboskopowej odpowiedni punkt zapłonu naniesiony na koło zamachowe będzie wyraźnie widoczny przy poziomej części wskaźnika 5 znajdującego się na obudowie sprzęgła.

4. Jeśli znaki koła zamachowego są widoczne lecz nie pokrywają się z GMP - koło zamachowe jest przykręcone źle. Korekta polega na odpowiednim ponownym przykręceniu go w położeniu określonym przez znaki pokazane na ilustracji "!".

konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez konto_usuniete dnia 11-01-2016 17:26
Autor RE: Problem z odpaleniem silnika
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 11-01-2016 17:23
Ponieważ Masz manometr w PSI - więc kompresja "książkowa" w PSI:

114-156 psi, minimum - 85 psi, różnica między poszczególnymi cylindrami - max. 43 psi.

Tak więc wyniki pomiarów kompresji już są nieciekawe. Zrób jeszcze próbę olejową i będzie wiadomo gdzie szukać winnych.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 11-01-2016 20:31
Autor RE: Problem z odpaleniem silnika
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 11-01-2016 21:48
Po pierwsze wysusz porządnie świece lub załóż nowe, podłącz naładowany akumulator i spróbuj zapalić.

Ja tam nie widzę nic strasznego w takiej kompresji - świece mokre wiec pomiary kompresji można sobie w buty włożyć.
Nie wydaje mi się abyś miał kółko rozrządu założone odwrotnie, już prędzej może być źle założone koło zamachowe i takie kwiatki wychodzą.
Sprawdź przede wszystkim czy znaki na przednim kółku i kole zamachowym się pokrywają.
Następnie sprawdź poprawność ustawienia rozrządu.
Następnie sprawdź poprawność podłączenia zapłonu.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 11-01-2016 21:49
31356497
Autor RE: Problem z odpaleniem silnika
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 11-01-2016 23:40
Koło rozrządu na pewno nie jest założone odwrotnie. Przydałoby się też sprawdzić te świece, przewody WN - generalnie czy jest iskra.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 11-01-2016 23:59
Autor RE: Problem z odpaleniem silnika
sysy95
Użytkownik

Postów: 39
Miejscowość: Nysa
Data rejestracji: 06.01.16
Dodane dnia 12-01-2016 21:30
Trochę pogrzebałem i udało mi się go odpalić. Kompresje sprawdzałem na zamkniętej przepustnicy i jeszcze na przestawionym rozrządzie, co prawda po odpaleniu kopci na biało, więc trzeba będzie się niebawem tym zająć. Co do koła rozrządu, chodziło mi o to że koło rozrządu było przekręcone o 180 stopni i przestawione o 5 ząbków ale rozrząd został już prawidłowo ustawiony, zapłon ustawiliśmy na oko aby odpalił, świece iskrę mają lecz iskra jest biała, po za tym każda świeca jest z innej parafii więc nie będę nawet tego komentował smiley. Niestety nie pali na wszystkie gary ale jutro zamówię nowe świece, nowe kable WN, potem odpalę i będziemy ustawiać zapłon na lampie. Po za tym wielkie dzięki za schemat i za całą resztę smiley
Autor RE: Problem z odpaleniem silnika
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 12-01-2016 22:49
Sprawdź także przy okazji kondycję cewki zapłonowej (potrzebny muliimetr). Odłącz od niej wszystkie przewody, multimetr ustaw na pomiar rezystancji i (widoczne numery terminali są podane na obudowie cewki) :

konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez konto_usuniete dnia 12-01-2016 22:51
Autor RE: Problem z odpaleniem silnika
sysy95
Użytkownik

Postów: 39
Miejscowość: Nysa
Data rejestracji: 06.01.16
Dodane dnia 15-01-2016 00:06
Dzięki! jutro będę patrzył, niestety nie udało mi się wyregulować zapłonu ponieważ mam problem z dorwaniem lampy, może jutro coś wymyślę. Wydaje mi się że Kjet zalewa silnik. Gdy przeczyszczę świece oraz wyrzucę paliwo z komory, silnik odpali, zgaszę i próbuje jeszcze raz i niestety już nic nie zagada. Po odkręceniu, świece są strasznie mokre. Dziś założyłem nowe świeczki i bardzo ładnie odpalił od strzała, zgasiłem i po chwili znów odpalił. Wiadomo że nie wyregulowany zapłon też robi swoje, ale sądząc po tym co zobaczyłem w tym "porszaku", to jestem pewien że jakiś geniusz nie tylko pół silnika pokleił czerwonym sylikonem ale i wepchał łapy w Kjeta. Ogólnie jest jeszcze jeden problem, na blacie świeci mi kontrolka oleju, a gdy sprawdzam olej na bagnecie to jest ponad stan, i ogólnie z tego co poszperałem na necie to zauważyłem że chyba mam bagnet od 944, bynajmniej na pierwszy rzut oka tak wygląda, Jutro postaram się wrzucić zdjęcie
Autor RE: Problem z odpaleniem silnika
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 15-01-2016 10:15
Widać oczywiście że k-jet zalewa - tylko teraz ustalamy dlaczego. Maniana jest(była) totalna - jedne rzeczy zależą od innych więc najpierw ogarnij jak należy zapłon, potem k-jeta i na końcu baw się jeszcze raz w pomiary kompresji. Teraz zawsze będzie coś nie tak. Po prostu - eliminuj problemy stopniowo.

Na później:

Sprawdź czy wtryski nie leją lub nie ma w dolocie lewego powietrza. Test olejowy silnika (przy pomiarze kompresji) dużo by powiedział - ale najpierw ogarnij resztę.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 15-01-2016 10:22
Autor RE: Problem z odpaleniem silnika
sysy95
Użytkownik

Postów: 39
Miejscowość: Nysa
Data rejestracji: 06.01.16
Dodane dnia 15-01-2016 19:52
Ogólnie dziś ustawiliśmy zapłon na lampie i silnik chodzi na 4 gary, ale nie zbyt równo pracuje i trochę się dusi przy wyższych obrotach. Jutro kupie nowy palec aparatu i zobaczymy czy to coś pomoże, aktualny palec jest trochę wypalony.

Ciśnienie oleju wygląda tak, po odpaleniu na zimnym jest 2 bary, trochę się olej rozgrzeje i spada do 1 bara i zaczyna się świecić kontrolka oleju.

Na dniach postaram się sprawdzić czy wtryski nie leją.

Edytowane przez sysy95 dnia 15-01-2016 19:53
Autor RE: Problem z odpaleniem silnika
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 15-01-2016 20:07
Wymień szybko olej!
Ten może być rozrzedzony paliwem i zabijesz motor.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Problem z odpaleniem silnika
sysy95
Użytkownik

Postów: 39
Miejscowość: Nysa
Data rejestracji: 06.01.16
Dodane dnia 21-01-2016 00:11
A więc. Ostatnio wstawiłem auto do ciepłego garażu i trochę bardziej pogrzebałem. Sprawdziłem wtryski i okazuje się że nie ciekną i dobrze rozpylają, ale napotkałem problem. Oringi wtryskiwaczy się rozlazły podczas ich wyciągania. Tak więc zamówiłem nowe Oringi, przy okazji kondensator układu zapłonowego, Kopułkę rozdzielacza, Palec rozdzielacza i zestaw styków rozdzielacza zapłonu. Jak pojawią się części to sprawdzę jeszcze raz ciśnienie cylindrów i zrobię próbę olejową. Po za tym doszliśmy do wniosku że jednak wyciągniemy silnik i zrobimy remont, Pomalujemy silnik, nowe Panewki i całą resztę, mam nadzieje że wtedy będzie spokój na dobrych kilka lat. Między czasie ogarnę ten burdel z elektryką. Pozdrawiam smiley

Edytowane przez sysy95 dnia 21-01-2016 00:13
Autor RE: Problem z odpaleniem silnika
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 21-01-2016 01:02
Poszukaj najpierw panewek głównych. Bardzo trudny temat do znalezienia.

Tak jak wyżej Michał napisał, zobacz co z tym ciśnieniem oleju. Czy czujnik
jest prawidłowy i prawidłowo podpięty. Jest z tyłu głowicy, od strony grodzi.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Problem z odpaleniem silnika
dyzioxxx
Użytkownik

Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.11.15
Dodane dnia 21-01-2016 10:47
Aby nie dobić silnika trzeba zobaczyć co ma w środku , brudny olej z resztkami nagaru załatwi panewki i tłoki. Panewki podporowe wału na0,25 dorobią ci w firmie ,,Panewki '' z Pruszcza Gdańskiego , poza tym jeżeli tłoki dobre to można tulejować blok kupić nowe pierścienie , zobaczyć co z głowicą (wycierają się podpory wałka rozrządu (szczególnie ta od strony koła) ,no i obejrzeć pompę oleju. Pzdr
Autor RE: Problem z odpaleniem silnika
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 21-01-2016 21:37
Taa, tulejować blok... już widziałem takie zabawy smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Problem z odpaleniem silnika
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 21-01-2016 22:29
Czujnikiem ciśnienia oleju natomiast - to zająłbym się po uporządkowaniu całej reszty dotychczasowych felerów. Dopiero jak po tym fakcie będzie wykazywał oznaki nieprawidłowego działania - bawił się w dociekania co z nim nie tak.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 21-01-2016 22:29
Autor RE: Problem z odpaleniem silnika
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 21-01-2016 22:46
Madmax, nie mogę się zgodzić. Naprawę problemu z silnikiem zawsze zaczynamy
od sprawdzenia smarowania i chłodzenia. Może przesadzamy z Michałem, ale czy
nie warto to sprawdzić najpierw? Ciśnienie oleju to jeden z najważniejszych, o ile
nie najważniejszy parametr.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Problem z odpaleniem silnika
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 22-01-2016 00:57
1. Ale mi chodzi tylko o fakt iż czujnik może być teraz sprawny. Niby pokazuje słabe ciśnienie oleju - które wynika z czego ? Z niedomagań silnika czy czujnika ? Nie wiadomo - a jednak pojawiły się podejrzenia o paliwo w silniku, a nie o niedomaganiu czujnika.

2. Szykuje się remont silnika. Zakładam iż kolega wie co i jak - więc jeśli wyeliminuje "jedno" - to będzie miał wtedy pewność co do "drugiego".
Autor RE: Problem z odpaleniem silnika
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 22-01-2016 01:48
No faktycznie napisałem tak jakby zacząć od czujnika.
Chodziło mi o to, żeby zacząć od ciśnienia oleju, co między innymi prowadzi
do sprawdzenie czujnika ciśnienia oleju smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Problem z odpaleniem silnika
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 22-01-2016 13:33
1. Mnie z kolei chodzi tylko o to aby najpierw doprowadzić do porządku "obiekt pomiarów" (silnik) , aby mieć punkt odniesienia do późniejszej weryfikacji "miernika" (czujnik) . No ale oczywiście do celu wiedzie wiele dróg, a ja proponuję tylko jedną z wielu . smiley

2. Weryfikacja czujnika metodą "na kompresor".

a.skonstruować przejściówkę umożliwiającą szczelne połączenie gwintowanej końcówki pomiarowej czujnika z przewodem kompresora.

b. podłączyć do czujnika miernik ustawiony na pomiar rezystancji ("+" do "G" , "-" do obudowy czujnika).

w tym stanie (0 bar) jego rezystancja powinna wynosić około 9.4 - 10 omów.

c. podłączyć czujnik do przewodu kompresora i rozpocząć tłoczenie ciśnienia do czujnika od 0 barów, a na mierniku odczytywać jednocześnie wyniki rezystancji, które dla nowego czujnika wynoszą około:

1 bar = 64.0 omów
2 bary = 85.3 omów
3 bary = 112.2 omów
4 bary = 139.4 omów
5 barów = 168.9 omów
6 barów = 178.3 omów

W zależności od uzyskanych wyników - podejmować dalsze stosowne decyzje.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 22-01-2016 13:56
Strona 1 z 3 1 2 3 >