Autor |
Problem z odpaleniem silnika |
sysy95
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Nysa
Data rejestracji: 06.01.16 |
Dodane dnia 11-01-2016 16:26 |
|
|
Witam. Ostatnio zakupiłem 924. Na początku u sprzedawcy odpalił na 2 gary, po przyjeździe do domu gdy zrzucaliśmy go z lawety to też odpalił na dwa gary, dojechałem nim do garażu jakieś 5-10 metrów. Potem próbowałem go palić to już strasznie ciężko łapał, i teraz już w ogóle nie pali. Świece są strasznie mokre. Więc wziąłem się za sprawdzenie ciśnienia na cylindrach i wygląda to tak.
1- 120 Psi
3- 108 Psi
4- 133 Psi
2- 110 Psi
1 [img]http://i3.fmix.pl/fmm1599/3452aa350019261e5693bdbe/zdjecie.jpg[/img] 3 [img]http://i2.fmix.pl/fmm2707/fc9b98b3000034515693bdc7/zdjecie.jpg[/img] 4[img]http://i3.fmix.pl/fmm718/3a3d123c00096dda5693bdce/zdjecie.jpg[/img] 2 [img]http://i3.fmix.pl/fmm1392/2356b040000c2a305693bdd8/zdjecie.jpg[/img]
Natomiast rozrząd wygląda następująco. Poprzedni kombinator ustawił sobie kropkę na kole wału na -10, ustawiłem wał na 0 i koło rozrządu wygląda tak.
[img]http://i2.fmix.pl/fmi976/ab7c02b6000984845693c89a/zdjecie.jpg[/img]
z mojej perspektywy wygląda to tak że jest rozrząd przestawiony o te 5 ząbków, i koło powinno być odwrócone o 180 stopni, i myślę aby ustawić rozrząd tak jak być powinien i powoli kręcić wałem patrząc na to czy zawór styka się z tłokiem. Lecz trochę mnie dziwi że byłoby przestawione aż o 5 zębów? musiałby to być bezkolizyjny silnik. Niestety nie znam się tak bardzo na tym silniku więc liczę na pomoc. Pozdrawiam
Edytowane przez sysy95 dnia 11-01-2016 16:26 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 11-01-2016 16:34 |
|
|
Regulacja zapłonu na prawidłowo złożonym i zamontowanym w aucie silniku.
1. Znajdujemy i ustawiamy pokazane elementy na fabrycznie odlane/naniesione znaki 1-6 jak w załączniku.
2. W wersji EU odpinamy przewód podciśnieniowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu (w wersji US nie robimy tej operacji).
3. Po uruchomieniu silnika - kręcimy całym aparatem rozdzielacza do momentu, gdy w świetle lampy stroboskopowej odpowiedni punkt zapłonu naniesiony na koło zamachowe będzie wyraźnie widoczny przy poziomej części wskaźnika 5 znajdującego się na obudowie sprzęgła.
4. Jeśli znaki koła zamachowego są widoczne lecz nie pokrywają się z GMP - koło zamachowe jest przykręcone źle. Korekta polega na odpowiednim ponownym przykręceniu go w położeniu określonym przez znaki pokazane na ilustracji "!".
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 11-01-2016 17:26 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 11-01-2016 17:23 |
|
|
Ponieważ Masz manometr w PSI - więc kompresja "książkowa" w PSI:
114-156 psi, minimum - 85 psi, różnica między poszczególnymi cylindrami - max. 43 psi.
Tak więc wyniki pomiarów kompresji już są nieciekawe. Zrób jeszcze próbę olejową i będzie wiadomo gdzie szukać winnych.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 11-01-2016 20:31 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 11-01-2016 21:48 |
|
|
Po pierwsze wysusz porządnie świece lub załóż nowe, podłącz naładowany akumulator i spróbuj zapalić.
Ja tam nie widzę nic strasznego w takiej kompresji - świece mokre wiec pomiary kompresji można sobie w buty włożyć.
Nie wydaje mi się abyś miał kółko rozrządu założone odwrotnie, już prędzej może być źle założone koło zamachowe i takie kwiatki wychodzą.
Sprawdź przede wszystkim czy znaki na przednim kółku i kole zamachowym się pokrywają.
Następnie sprawdź poprawność ustawienia rozrządu.
Następnie sprawdź poprawność podłączenia zapłonu.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 11-01-2016 21:49 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 11-01-2016 23:40 |
|
|
Koło rozrządu na pewno nie jest założone odwrotnie. Przydałoby się też sprawdzić te świece, przewody WN - generalnie czy jest iskra.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 11-01-2016 23:59 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
sysy95
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Nysa
Data rejestracji: 06.01.16 |
Dodane dnia 12-01-2016 21:30 |
|
|
Trochę pogrzebałem i udało mi się go odpalić. Kompresje sprawdzałem na zamkniętej przepustnicy i jeszcze na przestawionym rozrządzie, co prawda po odpaleniu kopci na biało, więc trzeba będzie się niebawem tym zająć. Co do koła rozrządu, chodziło mi o to że koło rozrządu było przekręcone o 180 stopni i przestawione o 5 ząbków ale rozrząd został już prawidłowo ustawiony, zapłon ustawiliśmy na oko aby odpalił, świece iskrę mają lecz iskra jest biała, po za tym każda świeca jest z innej parafii więc nie będę nawet tego komentował . Niestety nie pali na wszystkie gary ale jutro zamówię nowe świece, nowe kable WN, potem odpalę i będziemy ustawiać zapłon na lampie. Po za tym wielkie dzięki za schemat i za całą resztę |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 12-01-2016 22:49 |
|
|
Sprawdź także przy okazji kondycję cewki zapłonowej (potrzebny muliimetr). Odłącz od niej wszystkie przewody, multimetr ustaw na pomiar rezystancji i (widoczne numery terminali są podane na obudowie cewki) :
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 12-01-2016 22:51 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
sysy95
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Nysa
Data rejestracji: 06.01.16 |
Dodane dnia 15-01-2016 00:06 |
|
|
Dzięki! jutro będę patrzył, niestety nie udało mi się wyregulować zapłonu ponieważ mam problem z dorwaniem lampy, może jutro coś wymyślę. Wydaje mi się że Kjet zalewa silnik. Gdy przeczyszczę świece oraz wyrzucę paliwo z komory, silnik odpali, zgaszę i próbuje jeszcze raz i niestety już nic nie zagada. Po odkręceniu, świece są strasznie mokre. Dziś założyłem nowe świeczki i bardzo ładnie odpalił od strzała, zgasiłem i po chwili znów odpalił. Wiadomo że nie wyregulowany zapłon też robi swoje, ale sądząc po tym co zobaczyłem w tym "porszaku", to jestem pewien że jakiś geniusz nie tylko pół silnika pokleił czerwonym sylikonem ale i wepchał łapy w Kjeta. Ogólnie jest jeszcze jeden problem, na blacie świeci mi kontrolka oleju, a gdy sprawdzam olej na bagnecie to jest ponad stan, i ogólnie z tego co poszperałem na necie to zauważyłem że chyba mam bagnet od 944, bynajmniej na pierwszy rzut oka tak wygląda, Jutro postaram się wrzucić zdjęcie |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 15-01-2016 10:15 |
|
|
Widać oczywiście że k-jet zalewa - tylko teraz ustalamy dlaczego. Maniana jest(była) totalna - jedne rzeczy zależą od innych więc najpierw ogarnij jak należy zapłon, potem k-jeta i na końcu baw się jeszcze raz w pomiary kompresji. Teraz zawsze będzie coś nie tak. Po prostu - eliminuj problemy stopniowo.
Na później:
Sprawdź czy wtryski nie leją lub nie ma w dolocie lewego powietrza. Test olejowy silnika (przy pomiarze kompresji) dużo by powiedział - ale najpierw ogarnij resztę.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 15-01-2016 10:22 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
sysy95
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Nysa
Data rejestracji: 06.01.16 |
Dodane dnia 15-01-2016 19:52 |
|
|
Ogólnie dziś ustawiliśmy zapłon na lampie i silnik chodzi na 4 gary, ale nie zbyt równo pracuje i trochę się dusi przy wyższych obrotach. Jutro kupie nowy palec aparatu i zobaczymy czy to coś pomoże, aktualny palec jest trochę wypalony.
Ciśnienie oleju wygląda tak, po odpaleniu na zimnym jest 2 bary, trochę się olej rozgrzeje i spada do 1 bara i zaczyna się świecić kontrolka oleju.
Na dniach postaram się sprawdzić czy wtryski nie leją.
Edytowane przez sysy95 dnia 15-01-2016 19:53 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 15-01-2016 20:07 |
|
|
Wymień szybko olej!
Ten może być rozrzedzony paliwem i zabijesz motor.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
sysy95
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Nysa
Data rejestracji: 06.01.16 |
Dodane dnia 21-01-2016 00:11 |
|
|
A więc. Ostatnio wstawiłem auto do ciepłego garażu i trochę bardziej pogrzebałem. Sprawdziłem wtryski i okazuje się że nie ciekną i dobrze rozpylają, ale napotkałem problem. Oringi wtryskiwaczy się rozlazły podczas ich wyciągania. Tak więc zamówiłem nowe Oringi, przy okazji kondensator układu zapłonowego, Kopułkę rozdzielacza, Palec rozdzielacza i zestaw styków rozdzielacza zapłonu. Jak pojawią się części to sprawdzę jeszcze raz ciśnienie cylindrów i zrobię próbę olejową. Po za tym doszliśmy do wniosku że jednak wyciągniemy silnik i zrobimy remont, Pomalujemy silnik, nowe Panewki i całą resztę, mam nadzieje że wtedy będzie spokój na dobrych kilka lat. Między czasie ogarnę ten burdel z elektryką. Pozdrawiam
Edytowane przez sysy95 dnia 21-01-2016 00:13 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 21-01-2016 01:02 |
|
|
Poszukaj najpierw panewek głównych. Bardzo trudny temat do znalezienia.
Tak jak wyżej Michał napisał, zobacz co z tym ciśnieniem oleju. Czy czujnik
jest prawidłowy i prawidłowo podpięty. Jest z tyłu głowicy, od strony grodzi.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
dyzioxxx
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.11.15 |
Dodane dnia 21-01-2016 10:47 |
|
|
Aby nie dobić silnika trzeba zobaczyć co ma w środku , brudny olej z resztkami nagaru załatwi panewki i tłoki. Panewki podporowe wału na0,25 dorobią ci w firmie ,,Panewki '' z Pruszcza Gdańskiego , poza tym jeżeli tłoki dobre to można tulejować blok kupić nowe pierścienie , zobaczyć co z głowicą (wycierają się podpory wałka rozrządu (szczególnie ta od strony koła) ,no i obejrzeć pompę oleju. Pzdr |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 21-01-2016 21:37 |
|
|
Taa, tulejować blok... już widziałem takie zabawy
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 21-01-2016 22:29 |
|
|
Czujnikiem ciśnienia oleju natomiast - to zająłbym się po uporządkowaniu całej reszty dotychczasowych felerów. Dopiero jak po tym fakcie będzie wykazywał oznaki nieprawidłowego działania - bawił się w dociekania co z nim nie tak.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 21-01-2016 22:29 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 21-01-2016 22:46 |
|
|
Madmax, nie mogę się zgodzić. Naprawę problemu z silnikiem zawsze zaczynamy
od sprawdzenia smarowania i chłodzenia. Może przesadzamy z Michałem, ale czy
nie warto to sprawdzić najpierw? Ciśnienie oleju to jeden z najważniejszych, o ile
nie najważniejszy parametr.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 22-01-2016 00:57 |
|
|
1. Ale mi chodzi tylko o fakt iż czujnik może być teraz sprawny. Niby pokazuje słabe ciśnienie oleju - które wynika z czego ? Z niedomagań silnika czy czujnika ? Nie wiadomo - a jednak pojawiły się podejrzenia o paliwo w silniku, a nie o niedomaganiu czujnika.
2. Szykuje się remont silnika. Zakładam iż kolega wie co i jak - więc jeśli wyeliminuje "jedno" - to będzie miał wtedy pewność co do "drugiego". |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 22-01-2016 01:48 |
|
|
No faktycznie napisałem tak jakby zacząć od czujnika.
Chodziło mi o to, żeby zacząć od ciśnienia oleju, co między innymi prowadzi
do sprawdzenie czujnika ciśnienia oleju
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 22-01-2016 13:33 |
|
|
1. Mnie z kolei chodzi tylko o to aby najpierw doprowadzić do porządku "obiekt pomiarów" (silnik) , aby mieć punkt odniesienia do późniejszej weryfikacji "miernika" (czujnik) . No ale oczywiście do celu wiedzie wiele dróg, a ja proponuję tylko jedną z wielu .
2. Weryfikacja czujnika metodą "na kompresor".
a.skonstruować przejściówkę umożliwiającą szczelne połączenie gwintowanej końcówki pomiarowej czujnika z przewodem kompresora.
b. podłączyć do czujnika miernik ustawiony na pomiar rezystancji ("+" do "G" , "-" do obudowy czujnika).
w tym stanie (0 bar) jego rezystancja powinna wynosić około 9.4 - 10 omów.
c. podłączyć czujnik do przewodu kompresora i rozpocząć tłoczenie ciśnienia do czujnika od 0 barów, a na mierniku odczytywać jednocześnie wyniki rezystancji, które dla nowego czujnika wynoszą około:
1 bar = 64.0 omów
2 bary = 85.3 omów
3 bary = 112.2 omów
4 bary = 139.4 omów
5 barów = 168.9 omów
6 barów = 178.3 omów
W zależności od uzyskanych wyników - podejmować dalsze stosowne decyzje.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 22-01-2016 13:56 |
|