924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor bolec wybieraka/lewarka skrzyni
wofeek
Użytkownik



Postów: 146
Miejscowość:
Data rejestracji: 06.09.13
Dodane dnia 12-02-2016 20:36
Szukając info o short shifterze natrafiłem na ciekawą modyfikację zużytego bolca wybieraka/lewarka skrzyni

https://www.youtube.com/watch?v=fWnC9gD1tic

Wycinamy stary bolec i zastępujemy śrubą 10mm - jedyny problem to dostępność płaskich łożysk wałeczkowych.

Trochę żal ściska jak chłop ciął kątówką w aucie i wszędzie leciały iskry no ale to Ameryka smiley

PS. Ma ktoś może na sprzedaż short shifter trochę taniej niz 150 euro?smiley


Porsche 924S Targa '86
Saab 900 2.0 FPT cabrio automat '90
Mercedes 420 SEC '86
BMW F10 530xd '14
Autor RE: bolec wybieraka/lewarka skrzyni
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 12-02-2016 22:45
Ja mam w cenie 500zł smiley czyli taniej niż 150e
Mowa o tym który jest przy skrzyni.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 12-02-2016 22:46
www.qbak.pl
Autor RE: bolec wybieraka/lewarka skrzyni
wofeek
Użytkownik



Postów: 146
Miejscowość:
Data rejestracji: 06.09.13
Dodane dnia 12-02-2016 22:56
Przy skrzyni mam już z tworzywa i chyba nawet od Ciebie smiley

Szukam tego przy lewarku/drążku - mam mega luzy a metoda z youtube wydaje się być spoko.


Porsche 924S Targa '86
Saab 900 2.0 FPT cabrio automat '90
Mercedes 420 SEC '86
BMW F10 530xd '14
Autor RE: bolec wybieraka/lewarka skrzyni
marchewa
Użytkownik



Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12
Dodane dnia 13-02-2016 08:33
metoda z youtube to straszna prowizorka.Sama śrubka nie trzymajaca sie niczego tylko skrecona nakretką samohamowna zaraz sie też zluzuje. No i ta szlifierka w aucie nic dodać nic ująć - Spirit of america.

jak chcesz sobie to szybko naprawić to odkręć drążek od transwału (trzeba ta gąbke pod drążkiem rozchylić i tam są 2 śrubki M6. po wyjęciu wytnij stary bolec jak pan John z you tuba i wspawaj nowy ale ciut wiekszej średnicy. Następnie rozwierc otwór w tulei wybieraka (tuleja też jest wywalona) i poskładaj
dobrze wykonać trzpień z czegoś twardego np z hartowanego sworznia - wtedy relatywnie miękki materiał tulei współpracuje z twardym sworzniem co poprawia własnosci trybologiczne połączenia i zmniejsza efekt wycierania się części. Jak nie masz nic lepszego to wspawaj kawałek śruby wyższej wytrzymalości np 10.9 ale tak żeby w tulei znajdowal sie odcinek śruby już bez gwintu

marchewa dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez marchewa dnia 13-02-2016 08:49