Autor |
Porsche 944 problem z wyjęciem czujnika położenia wału |
domi82
Użytkownik
Postów: 168
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 04-05-2016 14:42 |
|
|
Witam
Od paru tygodni moje 944 kaprysiło przy odpalaniu. Raz odpalał "od strzała" a innym razem trzeba było długo kręcić. Niezależnie czy na zimnym, czy ciepłym silniku. W końcu auto zgasło podczas jazdy. Brak iskry dał podejrzenie na czujnik położenia wału, no ale...
Podczas próby wyjęcia czujnika / ten bliżej silnika /, ułamała się górna część a reszta została.
Proszę o pomoc/podpowiedź jak wyjąć ten czujnik.
Może ktoś ma jakiś patent, np. rozwiercanie itp. |
|
Autor |
RE: Porsche 944 problem z wyjęciem czujnika położenia wału |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 05-05-2016 01:01 |
|
|
Wyjmij całą obudowę czujników/czujnika. Oryginalnie dwie śruby ampulowe numer 6.
Potem będziesz musiał czujniki ustawić ponownie, ale same czujniki są stosunkowo
tanie w porównaniu do obudowy jeżeli ją uszkodzisz manewrując na aucie. Jak
wyjmiesz wszystko razem to lej odrdzewiacz i powinny w końcu puścić Powodzenia.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Porsche 944 problem z wyjęciem czujnika położenia wału |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 05-05-2016 01:19 |
|
|
Nie wiem czy obudowa czujników wyjdzie bez odsuwania dzwonu... Mam obawy.
Patentu nie ma - jak napisał qbak - kombinacja i powolne usuwanie by nie zniszczyć podstawy, no chyba że zakupisz podstawę nową/używaną to pozostaje już tylko wyjęcie i założenie podstawy.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 05-05-2016 01:20 |
|
Autor |
RE: Porsche 944 problem z wyjęciem czujnika położenia wału |
domi82
Użytkownik
Postów: 168
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 05-05-2016 08:58 |
|
|
Dzięki chłopaki za odpowiedź. Obudowa czujników odkręcona, ale nie chce wyjść, trzyma ją tulejka przy jednym z otworów, a nie da się jej bardziej przesunąć bo czujnik /speed sensor/ opiera się o dzwon, / tak jak pisał Michał /. Próbowałem wyjąć speed sensor, ale siedzi mocno i nawet się nie ruszy. Czujnik wału już mi się kręcił lekko na boki, ale do góry się nawet o milimetr nie przesunął a jak za mocno go poważyłem to odleciała cała góra czujnika i lipa.
A jak bym rozwiercił czujnik na wylot i go wyszarpał, lub próbował wykręcić wykrętakiem, to opiłki powstałe podczas wiercenie mogą się dostać do obudowy wału bez konsekwencji, czy lepiej aby się tam nie dostały?
|
|
Autor |
RE: Porsche 944 problem z wyjęciem czujnika położenia wału |
pieron04
Użytkownik
Postów: 30
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.08.14 |
Dodane dnia 08-05-2016 20:23 |
|
|
ostatnio wymienialem speed sensor, ciezko bo malo miejscaP
strona z instrukcja
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/ign-02.htm
też nie moglem wyciagnąc byl zapieczony, wziolem łoma i jakos wyszloP
Edytowane przez pieron04 dnia 08-05-2016 20:25 |
|
Autor |
RE: Porsche 944 problem z wyjęciem czujnika położenia wału |
domi82
Użytkownik
Postów: 168
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 24-05-2016 11:11 |
|
|
Próba wyciągnięcia czujnika położenia wału zakończyła się fiaskiem. Czujnik tak mocno siedział, że nie drgnął do góry nawet o milimetr. Wyjąłem podstawę wraz z czujnikami. Żeby to zrobić trzeba było poluzować obudowę wału /dzwon/. Przy okazji wymieniłem też speed sensor /też siedział tak mocno, że trzeba go było wybijać młotkiem, mimo tego, że się kąpał w nafcie 24h/. Po założeniu nowych czujników i skręceniu wszystkiego wkładam kluczyk do stacyjki i lipa, nie odpala i tutaj podziękowania dla Qbak za podpowiedź odnośnie podłączenia czujników. Okazało się, że podłączyłem na odwrót wtyczki. Po zamianie jest OK i prosie znowu śmiga.
Edytowane przez domi82 dnia 24-05-2016 11:13 |
|
Autor |
RE: Porsche 944 problem z wyjęciem czujnika położenia wału |
franz
Użytkownik
Postów: 110
Miejscowość: 3miasto
Data rejestracji: 31.08.16 |
Dodane dnia 28-10-2016 20:02 |
|
|
Czy czujnik obrotów i czujnik położenia wału czymś się rożnią od siebie czy są takie same?
http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-polozenia-walu-korbowego-fae-79208,porsche,944-1981-06-1991-07,2-5-turbo-220km,92-208-2985-100249-0-240-79208.html
Odjechał: 944 2,7 1988
Jest: SL500 R129
Będzie: 911 ???
Edytowane przez franz dnia 28-10-2016 20:07 |
|
Autor |
RE: Porsche 944 problem z wyjęciem czujnika położenia wału |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 28-10-2016 23:37 |
|
|
Obydwa speed sensory są takie same.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|