924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Porsche 944 problem z wyjęciem czujnika położenia wału
domi82
Użytkownik

Postów: 168
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15
Dodane dnia 04-05-2016 14:42
Witam

Od paru tygodni moje 944 kaprysiło przy odpalaniu. Raz odpalał "od strzała" a innym razem trzeba było długo kręcić. Niezależnie czy na zimnym, czy ciepłym silniku. W końcu auto zgasło podczas jazdy. Brak iskry dał podejrzenie na czujnik położenia wału, no ale...

Podczas próby wyjęcia czujnika / ten bliżej silnika /, ułamała się górna część a reszta została.

Proszę o pomoc/podpowiedź jak wyjąć ten czujnik.
Może ktoś ma jakiś patent, np. rozwiercanie itp.
Autor RE: Porsche 944 problem z wyjęciem czujnika położenia wału
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 05-05-2016 01:01
Wyjmij całą obudowę czujników/czujnika. Oryginalnie dwie śruby ampulowe numer 6.
Potem będziesz musiał czujniki ustawić ponownie, ale same czujniki są stosunkowo
tanie w porównaniu do obudowy jeżeli ją uszkodzisz manewrując na aucie. Jak
wyjmiesz wszystko razem to lej odrdzewiacz i powinny w końcu puścić smiley Powodzenia.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Porsche 944 problem z wyjęciem czujnika położenia wału
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 05-05-2016 01:19
Nie wiem czy obudowa czujników wyjdzie bez odsuwania dzwonu... Mam obawy.
Patentu nie ma - jak napisał qbak - kombinacja i powolne usuwanie by nie zniszczyć podstawy, no chyba że zakupisz podstawę nową/używaną to pozostaje już tylko wyjęcie i założenie podstawy.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 05-05-2016 01:20
31356497
Autor RE: Porsche 944 problem z wyjęciem czujnika położenia wału
domi82
Użytkownik

Postów: 168
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15
Dodane dnia 05-05-2016 08:58
Dzięki chłopaki za odpowiedź. Obudowa czujników odkręcona, ale nie chce wyjść, trzyma ją tulejka przy jednym z otworów, a nie da się jej bardziej przesunąć bo czujnik /speed sensor/ opiera się o dzwon, / tak jak pisał Michał /. Próbowałem wyjąć speed sensor, ale siedzi mocno i nawet się nie ruszy. Czujnik wału już mi się kręcił lekko na boki, ale do góry się nawet o milimetr nie przesunął a jak za mocno go poważyłem to odleciała cała góra czujnika i lipa.
A jak bym rozwiercił czujnik na wylot i go wyszarpał, lub próbował wykręcić wykrętakiem, to opiłki powstałe podczas wiercenie mogą się dostać do obudowy wału bez konsekwencji, czy lepiej aby się tam nie dostały?
Autor RE: Porsche 944 problem z wyjęciem czujnika położenia wału
pieron04
Użytkownik

Postów: 30
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.08.14
Dodane dnia 08-05-2016 20:23
ostatnio wymienialem speed sensor, ciezko bo malo miejscasmileyP
strona z instrukcja
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/ign-02.htm

też nie moglem wyciagnąc byl zapieczony, wziolem łoma i jakos wyszlosmileyP

Edytowane przez pieron04 dnia 08-05-2016 20:25
Autor RE: Porsche 944 problem z wyjęciem czujnika położenia wału
domi82
Użytkownik

Postów: 168
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15
Dodane dnia 24-05-2016 11:11
Próba wyciągnięcia czujnika położenia wału zakończyła się fiaskiem. Czujnik tak mocno siedział, że nie drgnął do góry nawet o milimetr. Wyjąłem podstawę wraz z czujnikami. Żeby to zrobić trzeba było poluzować obudowę wału /dzwon/. Przy okazji wymieniłem też speed sensor /też siedział tak mocno, że trzeba go było wybijać młotkiem, mimo tego, że się kąpał w nafcie 24h/. Po założeniu nowych czujników i skręceniu wszystkiego wkładam kluczyk do stacyjki i lipa, nie odpala i tutaj podziękowania dla Qbak za podpowiedź odnośnie podłączenia czujników. Okazało się, że podłączyłem na odwrót wtyczki. Po zamianie jest OK i prosie znowu śmiga.

Edytowane przez domi82 dnia 24-05-2016 11:13
Autor RE: Porsche 944 problem z wyjęciem czujnika położenia wału
franz
Użytkownik

Postów: 110
Miejscowość: 3miasto
Data rejestracji: 31.08.16
Dodane dnia 28-10-2016 20:02
Czy czujnik obrotów i czujnik położenia wału czymś się rożnią od siebie czy są takie same?

http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-polozenia-walu-korbowego-fae-79208,porsche,944-1981-06-1991-07,2-5-turbo-220km,92-208-2985-100249-0-240-79208.html


Odjechał: 944 2,7 1988
Jest: SL500 R129
Będzie: 911 ???

Edytowane przez franz dnia 28-10-2016 20:07
Autor RE: Porsche 944 problem z wyjęciem czujnika położenia wału
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 28-10-2016 23:37
Obydwa speed sensory są takie same.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl