Autor |
modyfikacje - 2.5 8v |
Loco
Użytkownik
Postów: 182
Miejscowość: poznań
Data rejestracji: 30.04.15 |
Dodane dnia 25-06-2016 15:56 |
|
|
siema.
Macie jakieś namiary w sieci na zmodyfikowane silniki 2.5 8v - N/A
interesują mnie tylko tematy wolnossące.
Chciałbym poczytać itd. Trochę sieci już zwiedziłem, ale może macie coś ciekawego. |
|
Autor |
RE: modyfikacje - 2.5 8v |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 25-06-2016 18:00 |
|
|
Napisz do uzytkownika BROWAR on prowadzi grube modyfikacje 2,5 NA
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: modyfikacje - 2.5 8v |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 25-06-2016 18:56 |
|
|
To są pogłoski!
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: modyfikacje - 2.5 8v |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 26-06-2016 21:48 |
|
|
Loco napisał/a:
interesują mnie tylko tematy wolnossące.
Widziałem kiedyś na rennlist temat ładnie polakierowanych pokryw zaworów i wypolerowanych kolektorów...
to nie żart.
żartem też nie jest odpowiedź, której raczej nie oczekujesz, ale modyfikacja wolnossącego silnika 944, zwłaszcza zostawiając głowicę 8v to kompletna strata pieniędzy. rozwiert i stroker zakładam, że też odpada, skoro wyraźnie piszesz o 2.5 n/a..
Największe zyski jakie możesz osiągnąć idą właśnie z przejścia na 16v, potem długo długo nic, potem po równo wszystkie tematy typu standalone, mapa 3d, wymiana archaicznego zapłonu na współczesne rozwiązania, przeliczenie kolektorów, odelżenie układu, po odelżeniu i przejściu na mechaniczne szklanki, można dodać suchą miskę a z suchą miską i modyfikacją pompy wody lub wymianą na elektryczną można pokusić się o zmianę hydroszklanek na solid-liftersy, umożliwiając sobie szalone prędkości obrotowe typu 8500rpm... niemniej wciąż budżet wrzucony w auto będzie przekraczał granice rozsądku wielokrotnie, a i tak nie osiągniesz tego, co za połowę tych pieniędzy wrzucając kompresor lub turbo..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: modyfikacje - 2.5 8v |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 26-06-2016 21:55 |
|
|
żeby nie było - nie jestem ekspertem w temacie modyfikacji n/a. Ba! Nawet w temacie modyfikacji turbo jest przede mna niezliczona ilość tajemnic i bardzo pozytywnie mnie zaskoczysz, jeśli uda Ci się w jakimś rozsądnym budżecie osiągnąć istotny przyrost osiągów pozostając przy wolnym ssaku, ale przestrzegam, bo wiele tęgich głów przed Tobą poległo idąc tą ścieżką..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało..
Edytowane przez Jarzyna dnia 26-06-2016 21:55 |
|
Autor |
RE: modyfikacje - 2.5 8v |
Loco
Użytkownik
Postów: 182
Miejscowość: poznań
Data rejestracji: 30.04.15 |
Dodane dnia 27-06-2016 00:05 |
|
|
kwestia wymagań, chciałem się dowiedzieć czy ktoś już walczył. Ja miałem na myśli jakąś hybryde z 2 silników plus głowica , walek , wydech , dolot , ITB , wtryski no i do takiego zestawu juz nowy komp. To są rozkminki, bo nie ma co się porywać z motyką na słońce |
|
Autor |
RE: modyfikacje - 2.5 8v |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 27-06-2016 10:37 |
|
|
W zasadzie temat modyfikacji 8V w 944 jest szeroko opisany w sieci. Mamy klasyczną odpowiedź aby sprzedać auto i kupić turbo. Pozostając przy gratach Porsche to mamy swapy na S2/968. Uturbienie silnika prawidłowo jest bardzo trudne i nadal pozostaje sprawdzona platforma jaką jest 951. Mamy wszystko dopasowane do zmienionych osiągów.
Dla upartych pozostają próby wykrzesania zmian mocy, ale ostrzegam, że koszty będą, zreszta jak w każdym NA, bardzo wysokie za każdy koń mechaniczny.
Przedmówcy maja racje. Koszty swapa, 951 i jego modyfikacje są racjonalne. Wszystko inne to widzimisię właściciela.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: modyfikacje - 2.5 8v |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 27-06-2016 10:49 |
|
|
Dla zainteresowanych tematem.
Istnieją rozwiązania nowszej platformy sterowania silnikiem. Podobno zyska się do/około 10hp. Wałki rozrządu też mają coś dać ale zazwyczaj w jakimś zakresie rpm zabiorą co dadzą w innym zakresie rpm.
Popularne hasło to offset camshaft o chyba 2 lub 4 stopnie.
Podobno nowe sterowanie z przestawieniem wałka jest najbardziej efektywne do wydanej złotówki.
Natomiast każdy musi pamiętać, że szukamy mocy w 30 letnim silniku o nieznanej kondycji. Mamy wiele udokumentowanych sytuacji uszkodzonych panewek i stan bazy do modyfikacji jest kluczowy.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: modyfikacje - 2.5 8v |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 27-06-2016 10:53 |
|
|
A dla zainteresowanych bardziej.
Jeżeli mi się uda odszukać jakieś konie w 8V to dam znać.
Należę do grona nieracjonalnych utracjuszy poszukujących...
P.S. Fabryka też szukała mocy i zmiana głowicy na 16V dała 30hp.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: modyfikacje - 2.5 8v |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 27-06-2016 23:52 |
|
|
Też kiedyś drążyłem temat i z tego co znalazłem max. moc w 2.5 8V to było coś w okolicy 190KM. Koszt przeróbki był absurdalny. Czyli tyle co 16V a nadal dużo mniej niż S2.
Da się? Da się! Ale jest to kompletnie bez sensu.
Abo swap na S2 albo turbo. Duuużo taniej i bezpieczniej...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|