924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor 944 T problem z garami
Mazzy
Użytkownik

Postów: 63
Miejscowość: gdynia
Data rejestracji: 30.11.14
Dodane dnia 06-07-2016 14:54
Cześć ,
Ostatnio napotkałem na problem w moim aucie mianowicie, auto nie pali na wszystkie cylindry.
Bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny przy odpaleniu czy w czasie jazdy auto bez podtrzymywania abrotów pedałem gazu gaśnie, pracuje nierówno dymi jakby jeździło na węgiel przy tym nie przepala i wypluwa paliwo. Na wyższych obrotach podczas jazdy szarpie nie ma mocy .
Gdy na próbę próbowałem odpalić auto na każdym cylindrze pojedynczo chodzi na każdym garze z kolei.
Kiedyś myslalem ze to sprawka przyłączy elektrycznych za silnikiem, gdy po ich przeczyszczeniu auto chodziło normalnie, ale usterka wystąpiła poraz kolejny i powtórka wymienionych czynności nie pomgla .
Na ślepo przeczyscilem elektryczne złączki gniazda wtryskiwaczy auto przez chwile działo normalnie.
Teraz znowu nie chodzi tak jak powinno analogiczne wykonanie w/w zabiegów juz nie pomaga dociekanie i kombinowanie kablami na chodzącym silniku rownież.
Odnoszę wrażenie ze zbieżność moich zabiegôw z byłą chwilową porpawą pracy silnika jest przypadkowa.
Proszę o sugestie
Czy moze to być np czujnik położenia wału ? Ale wydaje mi sie ze gdyby on był walnięty auto wogóke by nie chodziło .
Dzięki !


Teraz
944TS 89'
996 98'
Dawniej
944 S 87'
Autor RE: 944 T problem z garami
marchewa
Użytkownik



Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12
Dodane dnia 06-07-2016 15:22
w zwykłym 944 stawiałbym raczej na przepływke lub kompa, ale turbo jest znacznie więcej "ciekawostek" - przede wszystkim sprawdź szczelność całego dolotu
Autor RE: 944 T problem z garami
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 06-07-2016 18:03
Moim zdaniem problem może być nie po stronie zapłonu/elektryki, lecz od strony paliwa. Upewnij się, czy Ci go nie zalewa?
Potencjalne (wybrane) przyczyny:
- uszkodzone regulator i/lub tłumik ciśnienia paliwa
- nieszczelna instalacja pod/nad ciśnieniowa (sprawdzić czy któryś z wężyków się nie przedziurawił/przerwał)
- niesprawne zawory upustowe DV (dolot) bądź WG (wydech),
- niesprawny elektrozawór sterujący WG (ten okrągły plastikowy pod kolektorem)
Może też po stronie dolotu coś być, łącznie z konającą turbiną smiley
To jest droga przez mękę (którą niemal przeszedłem już do końca smiley ), ale warto to ogarnąć raz a dobrze.

Aha - na początek! Sprawdź przekaźnik DME!


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: 944 T problem z garami
gta77
Użytkownik



Postów: 302
Miejscowość: Zamość
Data rejestracji: 01.12.09
Dodane dnia 06-07-2016 20:16
może być też podparty zawór - pęknięta sprężyna / walnięta szklanka


Tomek
Autor RE: 944 T problem z garami
Mazzy
Użytkownik

Postów: 63
Miejscowość: gdynia
Data rejestracji: 30.11.14
Dodane dnia 18-07-2016 17:54

problem rozwiązany pęknięta wiązka przy wtryskarkach. dochodzenie trwało 3 dni smiley


Teraz
944TS 89'
996 98'
Dawniej
944 S 87'
Autor RE: 944 T problem z garami
pimi
Użytkownik



Postów: 472
Miejscowość: Warszawa Kabaty
Data rejestracji: 12.05.09
Dodane dnia 18-07-2016 18:46
a dokładnie co było uszkodzone? pytam, bo intryguje mnie dlaczego przy odłączaniu poszczególnych cylindrów nie było zmiany.
pozdrawiam Przemek


944 '86 śliczny był, srebrno-błękitny
Autor RE: 944 T problem z garami
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 18-07-2016 20:05
przegrzana wiązka elektryczna wtryskiwaczy, czyli kruszy się izolacja, kruszy się również wiązka (nie ma przewodności), rozpadają się wtyczki - też tak miałem smiley Co prawda akurat nie w turbo smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: 944 T problem z garami
pimi
Użytkownik



Postów: 472
Miejscowość: Warszawa Kabaty
Data rejestracji: 12.05.09
Dodane dnia 19-07-2016 08:44
ok, ale dlaczego przy próbach "niepalący cylinder się przemieszczał" ? bo tal to zrozumiałem. Złośliwość przedmiotów martwych?
a podanie konkretnej przyczyny mogłoby się wszystkim przydać ( po kiego wymieniać całą wiązkę smiley )


944 '86 śliczny był, srebrno-błękitny
Autor RE: 944 T problem z garami
Lajka
Użytkownik

Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08
Dodane dnia 19-07-2016 10:05
pęknięta była wiązka, więc dostawała przebicia w sposób dowolny - w sensie na dowolny cylinder


Prawdziwy nick -> Łajka smiley