Autor |
944 T problem z garami |
Mazzy
Użytkownik
Postów: 63
Miejscowość: gdynia
Data rejestracji: 30.11.14 |
Dodane dnia 06-07-2016 14:54 |
|
|
Cześć ,
Ostatnio napotkałem na problem w moim aucie mianowicie, auto nie pali na wszystkie cylindry.
Bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny przy odpaleniu czy w czasie jazdy auto bez podtrzymywania abrotów pedałem gazu gaśnie, pracuje nierówno dymi jakby jeździło na węgiel przy tym nie przepala i wypluwa paliwo. Na wyższych obrotach podczas jazdy szarpie nie ma mocy .
Gdy na próbę próbowałem odpalić auto na każdym cylindrze pojedynczo chodzi na każdym garze z kolei.
Kiedyś myslalem ze to sprawka przyłączy elektrycznych za silnikiem, gdy po ich przeczyszczeniu auto chodziło normalnie, ale usterka wystąpiła poraz kolejny i powtórka wymienionych czynności nie pomgla .
Na ślepo przeczyscilem elektryczne złączki gniazda wtryskiwaczy auto przez chwile działo normalnie.
Teraz znowu nie chodzi tak jak powinno analogiczne wykonanie w/w zabiegów juz nie pomaga dociekanie i kombinowanie kablami na chodzącym silniku rownież.
Odnoszę wrażenie ze zbieżność moich zabiegôw z byłą chwilową porpawą pracy silnika jest przypadkowa.
Proszę o sugestie
Czy moze to być np czujnik położenia wału ? Ale wydaje mi sie ze gdyby on był walnięty auto wogóke by nie chodziło .
Dzięki !
Teraz
944TS 89'
996 98'
Dawniej
944 S 87' |
|
Autor |
RE: 944 T problem z garami |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 06-07-2016 15:22 |
|
|
w zwykłym 944 stawiałbym raczej na przepływke lub kompa, ale turbo jest znacznie więcej "ciekawostek" - przede wszystkim sprawdź szczelność całego dolotu |
|
Autor |
RE: 944 T problem z garami |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 06-07-2016 18:03 |
|
|
Moim zdaniem problem może być nie po stronie zapłonu/elektryki, lecz od strony paliwa. Upewnij się, czy Ci go nie zalewa?
Potencjalne (wybrane) przyczyny:
- uszkodzone regulator i/lub tłumik ciśnienia paliwa
- nieszczelna instalacja pod/nad ciśnieniowa (sprawdzić czy któryś z wężyków się nie przedziurawił/przerwał)
- niesprawne zawory upustowe DV (dolot) bądź WG (wydech),
- niesprawny elektrozawór sterujący WG (ten okrągły plastikowy pod kolektorem)
Może też po stronie dolotu coś być, łącznie z konającą turbiną
To jest droga przez mękę (którą niemal przeszedłem już do końca ), ale warto to ogarnąć raz a dobrze.
Aha - na początek! Sprawdź przekaźnik DME!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 T problem z garami |
gta77
Użytkownik
Postów: 302
Miejscowość: Zamość
Data rejestracji: 01.12.09 |
Dodane dnia 06-07-2016 20:16 |
|
|
może być też podparty zawór - pęknięta sprężyna / walnięta szklanka
Tomek |
|
Autor |
RE: 944 T problem z garami |
Mazzy
Użytkownik
Postów: 63
Miejscowość: gdynia
Data rejestracji: 30.11.14 |
Dodane dnia 18-07-2016 17:54 |
|
|
problem rozwiązany pęknięta wiązka przy wtryskarkach. dochodzenie trwało 3 dni
Teraz
944TS 89'
996 98'
Dawniej
944 S 87' |
|
Autor |
RE: 944 T problem z garami |
pimi
Użytkownik
Postów: 472
Miejscowość: Warszawa Kabaty
Data rejestracji: 12.05.09 |
Dodane dnia 18-07-2016 18:46 |
|
|
a dokładnie co było uszkodzone? pytam, bo intryguje mnie dlaczego przy odłączaniu poszczególnych cylindrów nie było zmiany.
pozdrawiam Przemek
944 '86 śliczny był, srebrno-błękitny |
|
Autor |
RE: 944 T problem z garami |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 18-07-2016 20:05 |
|
|
przegrzana wiązka elektryczna wtryskiwaczy, czyli kruszy się izolacja, kruszy się również wiązka (nie ma przewodności), rozpadają się wtyczki - też tak miałem Co prawda akurat nie w turbo
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 T problem z garami |
pimi
Użytkownik
Postów: 472
Miejscowość: Warszawa Kabaty
Data rejestracji: 12.05.09 |
Dodane dnia 19-07-2016 08:44 |
|
|
ok, ale dlaczego przy próbach "niepalący cylinder się przemieszczał" ? bo tal to zrozumiałem. Złośliwość przedmiotów martwych?
a podanie konkretnej przyczyny mogłoby się wszystkim przydać ( po kiego wymieniać całą wiązkę )
944 '86 śliczny był, srebrno-błękitny |
|
Autor |
RE: 944 T problem z garami |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 19-07-2016 10:05 |
|
|
pęknięta była wiązka, więc dostawała przebicia w sposób dowolny - w sensie na dowolny cylinder
Prawdziwy nick -> Łajka |
|