Autor |
Zawieszenie GAZ w 928 |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 24-07-2016 21:10 |
|
|
Czy ktokolwiek ma w 928 zamontowany zestaw pt. GAZ GHA513???
Kiedyś dawno temu byłem zachwycony jakością i ceną serii GOLD do 944 ale nie mam kompletnie doświadczenia z GHA.
911 F
911 G
928 S
Edytowane przez Lamer dnia 25-07-2016 07:42 |
|
Autor |
RE: GAZ w 928 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 24-07-2016 22:51 |
|
|
Mam dokładnie takie same doświadczenia i dokładnie ten sam problem
|
|
Autor |
RE: GAZ w 928 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 24-07-2016 23:12 |
|
|
A już myślałem, że ktoś w temacie chce zakładac śmierdziucha w 928... Na takie GAZy jak chce lamer to ja sie zgadzam
Nie pamiętam już dokładnie ale chyba zakładałem jakieś w zielonym 928 z łodzi Racestara.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 24-07-2016 23:58 |
|
Autor |
RE: Zawieszenie GAZ w 928 |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 25-07-2016 09:07 |
|
|
Michał, kolega racestar montował Koni.
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6315&rowstart=0
BTW w poszukiwaniu informacji na forum o 928 z przykrością odkryłem że wszelkie informacje o Hulku, Blakim, 928 Tetsumaru zostały usunięte przez autorów
Być może inne również inne ale nawet nie chciało mi się już dalej kopać.
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: Zawieszenie GAZ w 928 |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 25-07-2016 15:45 |
|
|
kiedyś gdzieś pisałem o różnicach między Goldem a zwykłym w 944 nie mogę odnaleźć :/ w 928 bedzie tak samo. ogólnie jak nie będziesz jeździł na torze nie odczujesz zbytnio różnicy kwestia doboru sprężyn jest ważna.
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: Zawieszenie GAZ w 928 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 25-07-2016 16:23 |
|
|
No ja z GHA do 924 nie mam dobrych doświadczeń, a to stąd że tyły słabo były zaprojektowane do zwykłego wahacza stalowego. Poza tym wykonane były raczej dobrze.
Mnie trochę ścięło, jak mi napisali jakie "zwykle" stosują sprężyny do setu dla 928: 650 lbs/in. przód, 450 tył, gdzie OEM jest odpowiednio 300 i 200... Kolejnej taczki nie chcę, więc chyba strzelę sobie ( jak już dojdę do etapu zamawiania ) zestaw 450 / 350.
EDIT: no i ta cena 700 poundsów w promocji to je netto
Edytowane przez Pumba dnia 25-07-2016 16:24 |
|
Autor |
RE: Zawieszenie GAZ w 928 |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 25-07-2016 18:20 |
|
|
W uzupełnieniu do tego co napisał już Pumba mnie również nieco zaskoczyła domyślna twardość sprężyn szczególnie z tyłu.
Hypercoil stosuje 450 lbs w aplikacji Race mod więc do normalnej jazdy to zdecydowanie za twardo
Tutaj trochę więcej o Hypercoil z 928motorsports:
http://www.928motorsports.com/parts/hypercoil.php
Wydaje mi się, że do jazdy drogowej 450/300 lub max 500/350 powinno być ok (chyba :lol
Mam też inny dylemat. Wydębiłem w końcu od GAZa fotkę tego co oni sprzedają pod oznaczeniem GHA513 i muszę przyznać, że nie bardzo podoba mi się pomysł z całą lagą amortyzatora gwintowaną. Gwint zbiera najwięcej pylu i syfu z drogi i już po krótkim czasie jakakolwiek ingerencja będzie mocno utrudniona faktem zapieczonego gwintu trudnego do odkręcenia.
Wygląda to tak
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Zawieszenie GAZ w 928 |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 25-07-2016 18:22 |
|
|
Bilstein w amorach serii B46 dedykowanych do 928 rozwiązał temat w dokładnie taki sposób w jaki bym tego oczekiwał od GAZa czy gwint zapewniający regulację TAK ale tylko tyle ile niezbędne a reszta gładka.
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Lamer dnia 25-07-2016 18:23 |
|
Autor |
RE: Zawieszenie GAZ w 928 |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 25-07-2016 18:24 |
|
|
i tył
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Zawieszenie GAZ w 928 |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 25-07-2016 18:25 |
|
|
tak więc jak na razie skłaniam się w stronę Bilsteina ale zobaczymy co na moje uwagi odpowiedzą ludzie z GAZ Schocks.
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: Zawieszenie GAZ w 928 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 25-07-2016 20:23 |
|
|
Hmm. No wiesz, owszem syfu zbiera się więcej, ale to kwestia estetyczna. Na gwincie w Bilsteinach też się syf zbierze i też trzeba będzie go zmyć. Ino mniej
Inna sprawa to taka, że przy założeniu braku grubszych przejażdżek zimą prawdopodobnie będziesz na przestrzeni kilku lat zmieniał wysokość jazdy... raz - i to pewnie tylko ewentualnie korygując to jak się sprężyny ułożą?
To już bardziej mnie drażnią te cholerne pokrętła od twardości amortyzatora z głupim patentem na regulację skokową - tego raczej się używa częściej. Zamiast tam wpierdzielić robaczka z kulką - to jest robaczek, sprężynka i kulka. Już mi raz wypadło, na klej też nie wkleili ( nadmieniam, że wypadło samo, nie próbowałem sprawdzać jak to działa ) . Dwie godziny z magnesem przy posadzce garażu spędziłem... Dodatkowo, jak się weźmie ustrojstwo i wypadnie to regulacja staje się bardzo upierdliwa.
|
|
Autor |
RE: Zawieszenie GAZ w 928 |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 26-07-2016 11:20 |
|
|
Michał dobrze pamiętasz, montowałeś Arkowi Gazy na przód, a z tyłu miał Koni. Pytałem jak się te Gazy spisywały, powiedział, że na torze super, auto bardzo fajnie się trzymało, ale regulacja była praktycznie 0-1, tzn jak trochę regulował pokrętłem, aby po mieście się lepiej jeździło to robił się miękki. W jednym amortyzatorze też po jakimś czasie przestała klikać ta śruba od regulacji twardości. |
|