Autor |
Jaka gaśnica, która nie będzie tylko atrapą |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 28-07-2016 23:55 |
|
|
Swego czasu czytałem o dostępnych gaśnicach, obejrzałem kilka filmików. Proszkowe nic nie dają, CO2 podobno są ok, jednakże nie nadają się do auta z racji wysokich temperatur panujących wewnątrz, halonowe to wymarły gatunek.
Czy ktoś z Was zmierzył się z tym tematem i może polecić jakieś konkretne rozwiązanie, które nie będzie tylko atrapą zakupioną w celu spełnienia wymogów ustawodawcy?
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757) |
|
Autor |
RE: Jaka gaśnica, która nie będzie tylko atrapą |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 29-07-2016 09:02 |
|
|
Proszkowa minimum 2 kilogramy .
Dwa razy w życiu się gasiłem , 1 kilogramowa to się nadaje do gaszenia papierosa ...
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Jaka gaśnica, która nie będzie tylko atrapą |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 29-07-2016 09:24 |
|
|
jaka gaśnica to jedno (tutaj zgadzam się z tetsumaru a propos 2 kg) ale drugie to umiejętne jej użycie. Niestety od tego wiele zależy. Ponadto wiele zależy od tego co się zapaliło i jaka jest przyczyna - np. jak zapali się instalacja elektryczna, a nie odłączysz akumulatora to i 20 kg ci tego nie ugasi dopóki prąd będzie płynął. |
|
Autor |
RE: Jaka gaśnica, która nie będzie tylko atrapą |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 29-07-2016 10:22 |
|
|
tak więc skoro jestem po szkoleniu ratowników (do tego z praktycznym paleniem ognia gasnicą samochodową)
gasnicę (szczegolnie te tanie) trzeba używac pionowo.
naturalnie maskę uchylamy tylko minimalnie żeby nei dopuszczac tlenu
i uwaga tip miesiąca:
nawet nie zaczynaj z 1kg - zatrzymaj w razie pożaru jak najwiecej aut i proś/bierz gaśnice od kierowców - dopiero jak masz ich kilkanascie - zacznij - odpalasz-konczy się-łapiesz następną i tak do konca - jak się skończą to zatrzymujesz kolejne auta i ponownie
ogólnie 2kg albo po prostu wiecej ich woź
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Jaka gaśnica, która nie będzie tylko atrapą |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 29-07-2016 10:23 |
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=Kny3kN8Vr14
proszkowa. Gasić trzeba umieć. I tak jak kolega napisał 2kg to absolutne minimum. jeśli masz gdzie upchnąć to spokojnie 5l, z tym ze taka dla kobiety mogłaby już być za ciężka. a jeśli auto do sportu, to system gaśniczy z dyszami jest bardzo dobrą opcją. Te mechaniczne nie są takie drogie.
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało..
Edytowane przez Jarzyna dnia 29-07-2016 10:24 |
|
Autor |
RE: Jaka gaśnica, która nie będzie tylko atrapą |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 29-07-2016 12:57 |
|
|
Znalazłem taki oto zamiennik halonu: http://firestop.pl/sprzet_przeciwpozarowy/gasnice/gasnice_halonowe/gasnica_halonowa_2kg_gh-2x_b_fe-36.html
Czy takie coś można bezpiecznie przechowywać latem w aucie stojącym na słońcu? Pewnie się skończy na proszkowej 2kg tak jak radzicie.
Gdzie fabrycznie znajdowała się gaśnica w 944? Był jakiś uchwyt?
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757) |
|
Autor |
RE: Jaka gaśnica, która nie będzie tylko atrapą |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 29-07-2016 13:47 |
|
|
Tak skończyło jakiś czas temu auto mojej kobiety.
To wydarzyło się w dużym ruchu i oprócz 80% idiotów szukających komórki żeby sobie selfie strzelić znalazło się kilkunastu śmiałków chcących pomóc. Tutaj zużyto 15-20 gaśnic, takich przepisowych, obowiązkowych.
Także moje doświadczenia w dziedzinie gaszenia są takie, żeby zabrać siebie i swoje rzeczy i spie(......)alać.
Od tego czasu nie wożę w aucie żadnej gaśnicy ponad przepisową, za to we wszystkich autach mam "emergency tools". Takie do cięcia pasów i wybijania szyb. I mam je na wierzchu, nie w schowku.
1989 944 2.7AT
Marcin dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Jaka gaśnica, która nie będzie tylko atrapą |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 30-07-2016 23:19 |
|
|
kiedyś zapytałem strażaka jaką gaśnicę wozić w aucie żeby coś ugasic - 6kg padła odpowiedź. taka gaśnica to około 15s gaszenia, 1kg to 3s, 2kg około 6s.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Jaka gaśnica, która nie będzie tylko atrapą |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 31-07-2016 22:21 |
|
|
Marcin napisał/a:
Tak skończyło jakiś czas temu auto mojej kobiety.
od wielu lat przestrzegam wszystkich przed kupowaniem land roverów bo sie cholernie psują, no i prosże kolejny przykład.
A tak powaznie jak pójdzie zwara gdzieś po grubych kablach - to musiałbyś taki wóz cały do wody wrzucić żeby się palić przestal.
Niestety mechaniżm działania wiekszości gaśnic polega na odcięciu dopływu powietrza a nie obniżeniu temperatury, co w przypadku palącej śie wiązki niewiele pomoze. |
|
Autor |
RE: Jaka gaśnica, która nie będzie tylko atrapą |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 31-07-2016 22:34 |
|
|
To w takim razie czy którekolwiek gaśnice śniegowe można bezpiecznie przewozić w aucie bez ryzyka uszczuplenia zawartości gaśnicy poprzez zawór bezpieczeństwa lub boom w przypadku jego awarii?
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757) |
|
Autor |
RE: Jaka gaśnica, która nie będzie tylko atrapą |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 31-07-2016 22:48 |
|
|
moim zdaniem zatrosżcz sie o to żeby wyeliminowac potencjalne przyczyny pozaru ("lepiej zapobiegac niz leczyć" A jeśli chodzi o te własnie - to jest kilka stałych punktów programu w 944, ktore były już przez forumowiczów przerabiane:
-przewody paluiwowe nad glowica
-gąbka na masce
generalnie samochody nie są ze słomy i nie zapalajasie ot tak. Pozary zdarzaję sie najczesciej w wyniku nieszczelności układu paliwowego (stare przwody) albo nieudolnie przeprowadzanych napraw instalacji elektrycznych, braku oslon wydechu itp
Reasumując nie wydaje mi sie celowe wożenie w bagażniku agregatu gaśniczego, szczególnie że jeżeli na codzień nie masz do czynienia z takimi akcjami jak gaszenie auta to nie zrobisz tego w sposób opanowany a co za tym idzie wydajny. |
|
Autor |
RE: Jaka gaśnica, która nie będzie tylko atrapą |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 31-07-2016 23:37 |
|
|
Taki temat już był:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=2617#post_37360
PIeszczoH napisał/a:
kiedyś zapytałem strażaka jaką gaśnicę wozić w aucie żeby coś ugasic - 6kg padła odpowiedź. taka gaśnica to około 15s gaszenia, 1kg to 3s, 2kg około 6s.
Również zadałem (dzisiaj) to pytanie emerytowanemu strażakowi, który powiedział wprost: "mała 1kg wystarczy. Jeśli nie wiesz co i jak gasić, to i tak nic Ci nie pomoże, poza ekipą ze straży".
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: Jaka gaśnica, która nie będzie tylko atrapą |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 01-08-2016 10:49 |
|
|
marchewa napisał/a:
od wielu lat przestrzegam wszystkich przed kupowaniem land roverów bo sie cholernie psują, no i prosże kolejny przykład.
Po pierwsze primo, nie pisz, że to przykład psucia się LRów, bo nie wiesz co się stało.
Po drugie primo problem "psucia się" LRów polega na tym, że człowiek kupuje po taniości na allegro zdrutowane auto i jest zaskoczony, że coś nie działa. A te auta są drutowane przez handlarzy bo do LRa nic kosztuje 600zł, a coś kosztuje 3000zł.
To napisałem jako świadomy użykownik LRów od kilkunastu (?) lat, z nalotem kilkuset tysięcy km, w tym wiele w ciężkich warunkach
Jak chcesz o tym poduskutować to zapraszam na PW, bo tutaj śmiecimy. Poza tym, zawsze jest opcja "kup jeepa" :-)
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: Jaka gaśnica, która nie będzie tylko atrapą |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 01-08-2016 12:40 |
|
|
Marcin, o tym przypadku napisałem z przekąsem. Zdaje sobie sprawę że była to niebezpieczna sytuacja i z tego broń boże nie kpie.
Natomiast moje prywatne stanowisko na temat przydatności LR do użytku wynika z doświadczeń w prowadzeniu serwisu aut 4x4 przez kilka lat oraz aktywnej zabawy w offroad.
PS to chyba oczywiste że preferuję jeepa |
|
Autor |
RE: Jaka gaśnica, która nie będzie tylko atrapą |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 07-01-2017 16:45 |
|
|
W ostatnim Classic Auto przeczytałem w arytkule/reklamie o takim systemie: http://systemy-gasnicze.pl/male-systemy-gasnicze/komora-silnika-t/
Czy ktoś z Was ma jakieś zdanie o tym wynalazku?
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757)
Edytowane przez Duke dnia 07-01-2017 16:45 |
|
Autor |
RE: Jaka gaśnica, która nie będzie tylko atrapą |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 07-01-2017 18:23 |
|
|
Z doświadczenia powiem to co Marcin. Zabieraj rzeczy i wiej. Nie ma opcji zeby zgasić auto butlą. I to nie jedną a dwudziestoma.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Jaka gaśnica, która nie będzie tylko atrapą |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 07-01-2017 20:56 |
|
|
[b]
PS to chyba oczywiste że preferuję jeepa
bo na jeepa nikt nie powie na ulicy land rover w przeciwieństwie do LR na którego większość i tak mówi Jeep
mnie na szkoleniach z bezpieczeństwa na drodze zawsze uczyli - zabierać co cenne i uciekać.. życie ważniejsze od kupki blachy.. odpukać nie miałem takich historii a powyższej współczuję.. jak AC podchodzi do tego typu zdarzeń?
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: Jaka gaśnica, która nie będzie tylko atrapą |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 11-01-2017 14:57 |
|
|
tsubasa napisał/a:
jak AC podchodzi do tego typu zdarzeń?
Marnie.
Jeśli pożar będzie wynikiem kolizji, nie ma problemu. Jak zapali się nie wiadomo dlaczego to jest problem. Policja sprawdza tylko, czy nie było podpalenia, albo jakiegoś innego czynu zabronionego.
1989 944 2.7AT |
|