Autor |
Problem z odpaleniem 931 |
grzegorzn3
Użytkownik
Postów: 392
Miejscowość: Bielawa
Data rejestracji: 02.09.16 |
Dodane dnia 02-09-2016 12:44 |
|
|
Witam, jestem tu nowy, prosiaki mam już od ponad dwóch lat. 914 restauruję a turbo miało jeździć. Niestety po regulacjach zapłonu, wtrysku i wymianach płynów u mechanika po sprowadzeniu z Italy jeździł ale przy topił się tłok. Obecnie silnik po małym remoncie tłoki nominalne używane nowe pierścienie, nowa tarcza sprzęgła, remont głowicy (Piętka Wrocław) nowe zawory i gniazda wydechowe. W czym problem silnik odpalił, ale potrzebuje go dobrze ustawić przede wszystkim zapłon. Czytałem inne posty ale nie znalazłem regulacji turbo tj. aparat zapłonowy ma pod ciśnienie i nad ciśnienie przy pracy turbo, czy też się reguluje na zdjętych obu wężykach? Proszę o pomoc |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem 931 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 02-09-2016 16:14 |
|
|
Masło maślane - na razie wiadomo tylko że Masz 914 i Turbo. I te Turbo to Porsche - model .... ? US/EU/RoW ? Rok modelowy ?
Edytowane przez konto_usuniete dnia 02-09-2016 16:19 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem 931 |
max944
Użytkownik
Postów: 1220
Miejscowość: Ząbkowice Śląskie
Data rejestracji: 12.01.07 |
Dodane dnia 02-09-2016 16:26 |
|
|
Ale o co konkretnie chodzi?
Odpala czy nie?
Problem na ciepło?
Bo tak jak kolega wyżej napisał nie wiadomo o co chodzi i co za auto bo pozatym, ze 924 turbo nic nie wiadomo
Więcej szczegółów by się przydało
Tak ma marginesie to widzę, że Bielawa czyli moje okolice
Max944 ( Dominik )
Jest:
Renault Captur '24, Mercedes S350 '04, Mini Cooper '05, Chrysler Sebring '09
Kiedyś było:
944 '86
924 '84
Edytowane przez max944 dnia 02-09-2016 16:28 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem 931 |
grzegorzn3
Użytkownik
Postów: 392
Miejscowość: Bielawa
Data rejestracji: 02.09.16 |
Dodane dnia 02-09-2016 18:09 |
|
|
model 9249401634
Na razie nie odpala bo mam problem z przekaźnikiem pompy paliwa. Przekaźnik nie działa, nie wiem czy jest uszkodzony czy nie podłączyłem czegoś. Jak na krótko trzymam to zapalił. Jak silnik bedzie uruchomiony to też mam przewody podciśnienia na aparacie zdjąć i ustawiać na lampę stroboskopową?. Czytałem na forum jak ustawić zapłon ale dotyczy to 2.0 bez turbo.
914 2.0 '74
951 piąte turbo '84
987 Cayman S '05 pojechał
924 S '86 pojechał do Brata
944 S2 '90 odjechał
931 '79 pojechał do Michała
944 '85 był |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem 931 |
max944
Użytkownik
Postów: 1220
Miejscowość: Ząbkowice Śląskie
Data rejestracji: 12.01.07 |
Dodane dnia 02-09-2016 19:10 |
|
|
To zacznij od zabawy z ożywieniem pompy paliwa i tego czy działa prawidłowo zanim zaczniesz grzebać dalej.
Regulacja tego silnika wymaga kogoś kto się na nim zna bo to pod względem regulacji trudna sztuka i możesz sobie z tym średnio poradzić
Ogólnie nie jest to jakiś strasznie skomplikowany silnik ale z mojego doświadczenia z 924 2.0 125 KM powiem, że mechanicy sobie z nim nie radzą o ile nie znają się na K-jet ach.
Max944 ( Dominik )
Jest:
Renault Captur '24, Mercedes S350 '04, Mini Cooper '05, Chrysler Sebring '09
Kiedyś było:
944 '86
924 '84 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem 931 |
grzegorzn3
Użytkownik
Postów: 392
Miejscowość: Bielawa
Data rejestracji: 02.09.16 |
Dodane dnia 02-09-2016 20:31 |
|
|
No właśnie to już wiem, że mechanicy nie ogarniają. Dlatego pewnie poległ mi silnik wcześniej. Jak sam się nie nauczysz to dobrze nie będziesz Miał.
914 2.0 '74
951 piąte turbo '84
987 Cayman S '05 pojechał
924 S '86 pojechał do Brata
944 S2 '90 odjechał
931 '79 pojechał do Michała
944 '85 był
Edytowane przez grzegorzn3 dnia 02-09-2016 20:31 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem 931 |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 02-09-2016 23:10 |
|
|
Wpadnij z nim do Wrocławia do mechanika ogarniającego 924. Po prostu.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem 931 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 02-09-2016 23:42 |
|
|
Sprawdź najpierw ten czujnik od doładowania w kolektorze ssącym o którym
rozmawialiśmy prawie rok temu. Silnik jak większość turbo zapewne przeładowywał
i dlatego popłynęły tłoki (plus ew. źle ustawiony afr).
W 931 dobrze mieć wskaźnik doładowania i podciśnienia w kol. ssącym, żeby na
bieżąco monitorować pracę silnika.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem 931 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 03-09-2016 00:21 |
|
|
Zapłon ma niewiele wspólnego z potopionymi tłokami i problem uwalonego silnika leżał zupełnie gdzie indziej. NIe był to równiez problem z błędną regulacją silnika a niestety nieznajomością tematu przez mechaników gdyż po sprowadzeniu i przed uruchomieniem trzeba było tylko sprawdzić kilka newralgicznych w tym modelu punktów.
Gdybyś posłuchał qbaka dawno temu nie trzeba by było remontowac motoru (mówił mi o tym aucie).
Zdemontuj, rozbierz i sprawdź dokłądnie zawór wastegate - czy nie ma rozerwanej membrany, zaciętego lub zapieczonego zaworu.
Czy podczas remontu mierzyliście wysokość głowicy - to bardzo ważne w turbo.
Jakie tłoki użyliście podczas remontu.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|