924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor (944) cieknąca nagrzewnica?
Marcin
Użytkownik



Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16
Dodane dnia 16-10-2016 09:04
Kłaniam,

Gdzieś mi ucieka płyn chłodzący. Niewiele, dramatu nie ma, ale co jakiś czas muszę dolać.

Z kilku powodów głównym podejrzanym jest nagrzewnica. Jak się tam dostać? Trzeba wyjąć deskę?

Podziękował.


1989 944 2.7AT
Autor RE: (944) cieknąca nagrzewnica?
pokrzept
Użytkownik

Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14
Dodane dnia 16-10-2016 10:10
Na Twoim miejscu nie bagatelizowałbym problemu, powodów znikania płynu może być wiele i w wielu przypadkach mogą doprowadzić do poważnych konsekwencji. Co było podstawą do ukierunkowania się na nagrzewnicę? Czy w aucie z nawiewu czuć zapach płynu? Jaki poziom płynu w zbiorniczku uznajesz za właściwy przy zimnym silniku?
Autor RE: (944) cieknąca nagrzewnica?
Marcin
Użytkownik



Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16
Dodane dnia 16-10-2016 11:30
Nie bagatelizuję.

Nagrzewnica, bo:
- problem nie występował przez cały sezon letni, pojawił się niedawno, razem z początkiem sezonu grzewczego,
- samochód odpala równo na wszystkie cylindry,
- nie ma oleju w płynie,
- nie ma płynu w oleju,
- czasem (rzadko) czuć zapach płynu w kabinie,
- czasem słychać przelewanie się płynu.

Z powodu podejrzenia uciekania płynu napełniłem zbiorniczek, tak żeby było "na maxa". Kilka dni później było do połowy. Znowu dolałem do "max". I znowu kilka dni później jest połowa. Wszystko sprawdzane na zimno.


1989 944 2.7AT
Autor RE: (944) cieknąca nagrzewnica?
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 16-10-2016 12:30
A może układ nagrzewnicy jest trochę zapowietrzony i teraz jak grzeje to się odpowietrza. Stąd bulgotanie. Robiłeś coś ostatnio z układem chłodzenia?


Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: (944) cieknąca nagrzewnica?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 16-10-2016 12:35
Układ utrzymuje ciśnienie? Może zbiorniczek?

Do nagrzewnicy jest dostęp i da się ją wyjąć bez wyjmowania deski,
ale sam tego nigdy nie robiłem. Przygotowywałem się do zrobienia
tego w S2, oglądając manuale na rennliście.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: (944) cieknąca nagrzewnica?
Marcin
Użytkownik



Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16
Dodane dnia 16-10-2016 12:55
Andrew napisał/a:
A może układ nagrzewnicy jest trochę zapowietrzony i teraz jak grzeje to się odpowietrza. Stąd bulgotanie. Robiłeś coś ostatnio z układem chłodzenia?


Był zapowietrzony. Po pierwszym użyciu nagrzewnicy w tym sezonie, usłyszałem przelewanie się płynu i zauważyłem braki. Uzupełniłem, odpowietrzyłem.

Po kolejnym dolewaniu płynu sprawdziłem odpowietrznik i od pierwszego strzału poszedł płyn. W tej chwili nie jest zapowietrzony (tak na 90% smiley ), a płynu ubywa.


1989 944 2.7AT
Autor RE: (944) cieknąca nagrzewnica?
Marcin
Użytkownik



Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16
Dodane dnia 16-10-2016 12:57
Qbak napisał/a:
Układ utrzymuje ciśnienie?


Raczej tak. Widać to przy próbach luzowania śruby do odpowietrzania. Na wyłączonym silniku, jakiś czas po jego wyłączeniu. Ciągle ma siłę żeby wypychać płyn.

Daj jakiego linka do tego rennlista, bo nie znam sprawy.


1989 944 2.7AT
Autor RE: (944) cieknąca nagrzewnica?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 16-10-2016 13:42
Proszę bardzo:
http://rennlist.com/forums/968-forum/404847-diy-heater-core-swap.html


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: (944) cieknąca nagrzewnica?
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 16-10-2016 14:14
niestety nagrzewnica w tym wieku to nie zaskoczenie i tak długo dała radę....
u mnie była wymieniana ponad 10 lat temu... w zasadzie można kupić na zapas drugą... bo ceny części do golfów kiedyś wzrosną, albo dostępność spadnie smiley


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: (944) cieknąca nagrzewnica?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 16-10-2016 15:01
944.2 golfową już nie uraczysz smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: (944) cieknąca nagrzewnica?
pokrzept
Użytkownik

Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14
Dodane dnia 16-10-2016 17:17
Marcin napisał/a:
[...]
Z powodu podejrzenia uciekania płynu napełniłem zbiorniczek, tak żeby było "na maxa". Kilka dni później było do połowy. Znowu dolałem do "max". I znowu kilka dni później jest połowa. Wszystko sprawdzane na zimno.


Co prawda jestem posiadaczem 944.1 N/A, i nie miałem okazji przechodzić bojów z układem chłodzenia w 944.2 ale zakładam, że konstrukcja jest praktycznie taka sama. Sam byłem w podobnej sytuacji jak Twoja i długo drapałem się w głowę zastanawiając się co mogło pójść nie tak. Auto rok temu trafiło do warsztatu m.in. na ogarnięcie rozrządu, pompy wody, termostatu i uszczelnień. Po odebraniu auta pojawił się problem z temperaturą silnika (wskazówka stabilizowała się na 3 kresce) oraz wywalaniem płynu poprzez przelew zbiorniczka wyrównawczego. Winny okazał się wadliwy fabrycznie nowy termostat Wahlera 83D.60, który otwierał się dopiero od 90 stopni. Po kolejnej wymianie termostatu, zalaniu układu i odpowietrzeniu uzupełniłem płyn przy zimnym silniku do kreski max. Ku mojemu zdziwieniu temperatura utrzymywała się w normie natomiast płyn nadal uciekał przelewem. Postanowiłem dalej spokojnie obserwować temat i po kilku przejażdżkach z kolejnymi ubytkami płyn ustabilizował się na stałym poziomie (1/3 wysokości pomiędzy min a max na zimnym silniku) i auto przejeździło bez dalszych problemów od wiosny do jesieni około 1500 km. Dodam jeszcze, że w moim przypadku auto przy jeździe podmiejskiej/pozamiejskiej utrzymuje stałą temperaturę, natomiast w przypadku jazdy w dużym natężeniu ruchu chłodnica posiłkuje się wentylatorem, który załącza się w okolicach 3 kreski i wyłącza pomiędzy kreską 1 a 2. Ponieważ brak mi porównania z innymi czwórkami póki co uznałem taką sytuację za akceptowalną.

Podsumowując ten przydługi post - uzupełnij płyn a wężyk od przelewu włóż do plastikowej buteleczki. Z takim prowizorio przejedź się kawałek do zagrzania silnika, i sprawdź stan w butelce. Obstawiam, że podobnie jak u mnie płyn ze względu na swą rozszerzalność cieplną po nagrzaniu nie mieści się w zbiorniku i ucieka właśnie tą drogą.
Autor RE: (944) cieknąca nagrzewnica?
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 16-10-2016 17:40
Marcin napisał/a:
Andrew napisał/a:
A może układ nagrzewnicy jest trochę zapowietrzony i teraz jak grzeje to się odpowietrza. Stąd bulgotanie. Robiłeś coś ostatnio z układem chłodzenia?


Był zapowietrzony. Po pierwszym użyciu nagrzewnicy w tym sezonie, usłyszałem przelewanie się płynu i zauważyłem braki. Uzupełniłem, odpowietrzyłem.

Po kolejnym dolewaniu płynu sprawdziłem odpowietrznik i od pierwszego strzału poszedł płyn. W tej chwili nie jest zapowietrzony (tak na 90% smiley ), a płynu ubywa.


Miałem kiedyś tak po wymianie płynu, że dolewałem chyba z 5 razy mimo, że z wszystkich odpowietrzników leciał płyn. Dopiero po jakiejś jeździe na torze wszystko się odbąblowało i uspokoiło. Spróbuj jeszcze postawić go nosem pod górkę i full ogrzewanie.


Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: (944) cieknąca nagrzewnica?
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 16-10-2016 17:47
Jeszcze jedną rzecz możesz sprawdzić. Za radiem jest odwodnienie komory nagrzewnicy. Taka gumowa rurka nr 17. Jeżeli coś by było nie tak to tam powinnien być płyn chłodzący.


Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220

Andrew dodał/a następującą grafikę:

1405874
Autor RE: (944) cieknąca nagrzewnica?
Marcin
Użytkownik



Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16
Dodane dnia 16-10-2016 17:48
pokrzept napisał/a:
Auto rok temu trafiło do warsztatu m.in. na ogarnięcie rozrządu, pompy wody, termostatu i uszczelnień. Po odebraniu auta pojawił się problem z temperaturą silnika (wskazówka stabilizowała się na 3 kresce) oraz wywalaniem płynu poprzez przelew zbiorniczka wyrównawczego. Winny okazał się wadliwy fabrycznie nowy termostat Wahlera 83D.60, który otwierał się dopiero od 90 stopni. Po kolejnej wymianie termostatu, zalaniu układu i odpowietrzeniu uzupełniłem płyn przy zimnym silniku do kreski max. Ku mojemu zdziwieniu temperatura utrzymywała się w normie natomiast płyn nadal uciekał przelewem. Postanowiłem dalej spokojnie obserwować temat i po kilku przejażdżkach z kolejnymi ubytkami płyn ustabilizował się na stałym poziomie (1/3 wysokości pomiędzy min a max na zimnym silniku) i auto przejeździło bez dalszych problemów od wiosny do jesieni około 1500 km. Dodam jeszcze, że w moim przypadku auto przy jeździe podmiejskiej/pozamiejskiej utrzymuje stałą temperaturę, natomiast w przypadku jazdy w dużym natężeniu ruchu chłodnica posiłkuje się wentylatorem, który załącza się w okolicach 3 kreski i wyłącza pomiędzy kreską 1 a 2.


Za wyjątkiem uszkodzonego termostatu (miałem inną przyczynę grzania się) opisałeś w 100% przypadek mojego Prosiaczka smiley

Może rzeczywiście przestanę dolewać i zobaczę co się będzie działo.


1989 944 2.7AT
Autor RE: (944) cieknąca nagrzewnica?
Marcin
Użytkownik



Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16
Dodane dnia 16-10-2016 17:49
Andrew napisał/a:
Jeszcze jedną rzecz możesz sprawdzić. Za radiem jest odwodnienie komory nagrzewnicy. Taka gumowa rurka nr 17. Jeżeli coś by było nie tak to tam powinnien być płyn chłodzący.


Super, dzięki.


1989 944 2.7AT
Autor RE: (944) cieknąca nagrzewnica?
Bluebird Tomek
Użytkownik



Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09
Dodane dnia 17-10-2016 10:11
Z tego co pamiętam to u mnie było podobnie - tzn nie udało mi się nigdy utrzymać poziomu max w zbiorniczku wyrównawczym na zimnym silniku. I na starej chłodnicy i na nowej, zawsze jak dolałem na maksa to mi gdzieś ubywało, w końcu uznałem, że doleję jak zejdzie poniżej minimum. Na szczęście poniżej minimum nigdy nie schodziło. Z tego co czytałem na forum to dosyć częsta przypadłość.