Autor |
2000 obr/min i szarpie |
jacek
Użytkownik
Postów: 64
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.09.15 |
Dodane dnia 20-11-2016 19:07 |
|
|
Mam taki problem: między 2000 i 2500 obr/min kiedy silnik nie jest obciążony szarpie na każdym biegu. Wystarczy przyspieszyć lub zdjąć nogę z gazu i wszytko ustępuje. Przy innych obrotach tego efektu nie ma. Czy ktoś miał podobne objawy w swoim 944?
944 `89 , 2,7L |
|
Autor |
RE: 2000 obr/min i szarpie |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-11-2016 20:17 |
|
|
Miałem takie objawy w 924 2.0 (czyli kompletnie inny silnik). Było coś przyklejone
do elektrody świecy zapłonowej. Możliwe że to coś kompletnie innego, ale ja bym
od tego zaczął. Pamiętaj też żeby stare świece dokręcać delikatnie (odpowiednim
momentem) i uważaj przy zdejmowaniu fajek przewodów zapłonowych ze świec,
lubią pękać.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 2000 obr/min i szarpie |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 20-11-2016 20:20 |
|
|
Może poduszki silnika. Czy na jałowym też telepie silnikiem?
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: 2000 obr/min i szarpie |
jacek
Użytkownik
Postów: 64
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.09.15 |
Dodane dnia 21-11-2016 19:02 |
|
|
Na jałowym nic się nie dzieje. Dziś testowałem dokładniej - raczej jest to powtarzalne przy określonym położeniu przepustnicy i przy braku obciążenia silnika , zaczyna się nawet już od 1800 obr/min.
Co do świec - są nowe ( założone wiosną w Porschepana) - ale ten wątek sprawdzę - jaki moment nastawić na klucz?
944 `89 , 2,7L |
|
Autor |
RE: 2000 obr/min i szarpie |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 21-11-2016 20:55 |
|
|
Coś mi świta, że miałem te symptomy gdy umierało mi sprzęgło (guma).
Ale to już niemal dekadę temu było i jak przez mgłę pamiętam
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 2000 obr/min i szarpie |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 21-11-2016 21:21 |
|
|
Simprez słusznie zasugerował coś innego równie prawdopodobnego.
Ja się opieram na swoich doświadczeniach, a w zależności od tego jak się auto
zachowuje może to być sprzęgło. U mnie było tak, że wystarczyło dotknąć pedału
gazu żeby auto zaczęło przyśpieszać i już efekt szarpania ustawał, ale jeszcze raz
podkreślam - inny silnik Tak samo hamowanie silnikiem - też ustawało.
Też miałem świece zapłonowe wymienione mniej więcej pół roku przed tym aż się
taki efekt zrobił. Zresztą to było po kompletnym remoncie silnika. Do elektrody
przyczepił się niezidentyfikowany obiekt. Wystarczyło wyczyścić szczotką drucianą
i efekt szarpania zniknął. Co ciekawe chyba do tej pory mam te same. Pora wymienić,
będzie 0,5KM więcej
Moment dokręcania manual podaje 25-30Nm, ja bym dokręcał 25Nm jeżeli używane
świece (ta same) bym wkładał.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 2000 obr/min i szarpie |
jacek
Użytkownik
Postów: 64
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.09.15 |
Dodane dnia 21-11-2016 22:51 |
|
|
Dzięki za rady - zacznę o świec, o sprzęgle wolę ( na razie) nie myśleć
944 `89 , 2,7L |
|
Autor |
RE: 2000 obr/min i szarpie |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 22-11-2016 08:17 |
|
|
Wibracje od sprzęgła powinny zależeć od obrotów silnika niezależnie od obciążenia. Typowe niewyważenie koła zamachowego, jak z oponami. Wibracje bedą w pewnym przedziale obrotów, ale niezależnie, czy przyspieszasz, czy nie. Musiałoby się coś odkształcać w sprzęgle, żeby ustały wibracje. Bardziej świadczy o tym, że jet gdzieś luz na zespole napędowym. Kiedy jest bez obciążenia to wpada w wibracje, jak dociążysz to luz się kasuje i wibracje ustają.
Czy na postoju (na luzie) są jakieś wibracje w okolicy 2000 obr/min? Bardziej o to mi chodziło
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: 2000 obr/min i szarpie |
jacek
Użytkownik
Postów: 64
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.09.15 |
Dodane dnia 22-11-2016 09:35 |
|
|
Na postoju nie ma wibracji
944 `89 , 2,7L |
|
Autor |
RE: 2000 obr/min i szarpie |
jacek
Użytkownik
Postów: 64
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.09.15 |
Dodane dnia 22-11-2016 18:55 |
|
|
Właśnie wyczyściłem wszystkie świece (nic złego na nich nie było) , dokręciłem dynamometrem i .... nic. Szarpie przy odciążonym silniku niezależnie od obrotów - myślałem że tylko w niższych partiach ale szarpie przy odciążonym . Dla uzupełnienia - objaw pojawił się po wymianie rozrządu , świec i palca aparatu zapłonowego u Michała - nie wiem czy to miało wpływ więc raczej nie sprzęgło ale nie wiadomo. Jak zdiagnozować sprzęgło bez rozbiórki? Przebieg to 131 tys km.
944 `89 , 2,7L |
|
Autor |
RE: 2000 obr/min i szarpie |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 23-11-2016 08:37 |
|
|
Czyli układ przeniesienia napędu. Tego typu uszkodzenia sprzęgła, chyba nie zdjagnozujesz bez wyciągania. Ewentualnie można zobaczyć, przez wziernik w dzwonie, czy nie ma tam jakiś kawałków gumy, co mogłoby świadczyć o rozpadnięciu się tłumika gumowego. Z innej strony jeżeli tam jest sprzęgło gumowe to po 27latach guma i tak się rozleci przy mocniejszym wciśnięciu gazu.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: 2000 obr/min i szarpie |
jacek
Użytkownik
Postów: 64
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.09.15 |
Dodane dnia 23-11-2016 11:34 |
|
|
Dzięki - -moje przemyślenia są podobne, to nie przebieg tylko czas mógł zadziałać.
944 `89 , 2,7L |
|
Autor |
RE: 2000 obr/min i szarpie |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 23-11-2016 15:56 |
|
|
jacek napisał/a:
Dzięki - -moje przemyślenia są podobne, to nie przebieg tylko czas mógł zadziałać.
Ja swoje sprzęgło na gumie bardzo szybko załatwiłem Też po przeglądzie, wymianie rozrządu, jak człowiek się poczuł pewniej, a na dworze zrobiło się trochę cieplej.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: 2000 obr/min i szarpie |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1646
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 23-11-2016 17:32 |
|
|
a jak najprościej sprawdzić czy sprzęgło jest na gumie czy już to nowsze?
w przyszłym tygodniu 944 jedzie na serwis i chciałbym też tą kwestię ogarnąć..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 2000 obr/min i szarpie |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 24-11-2016 22:56 |
|
|
tsubasa napisał/a:
a jak najprościej sprawdzić czy sprzęgło jest na gumie czy już to nowsze?
w przyszłym tygodniu 944 jedzie na serwis i chciałbym też tą kwestię ogarnąć..
Jedź na pusty plac i i zrób kilka mega ostrych startów.
Jak po kilku próbach się nie rozleci to jest szansa że na sprężynach
Acha - skrzynia też może nie wytrzymać
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Edytowane przez piterson dnia 24-11-2016 22:56 |
|
Autor |
RE: 2000 obr/min i szarpie |
mis
Użytkownik
Postów: 168
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.06.16 |
Dodane dnia 25-11-2016 10:46 |
|
|
Upewnij się czy prawidłowo zostały ustawione wałki wyrównujące przy wymianie rozrządu . Bardzo łatwo je przekręcić o 180 stopni . Powstają charakterystyczne wibracje w okolicach kilku tys obrotów . doprowadza to do urwania smoka olejowego . Sprawdź rolkę napinającą . dolną . Pasek powinien do niej nie dochodzić kilka milimetrów . Jeżeli jest źle , to słychać charakterystyczny świst . |
|
Autor |
RE: 2000 obr/min i szarpie |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 25-11-2016 11:10 |
|
|
Jeździłem chyba ze dwa sezony 944 ze sprzęgłem na gumie, w tym niemal wszystkie imprezy PCP. I się rozleciało dopiero u cooldude
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|