Autor |
Kompresja |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 08-09-2007 00:00 |
|
|
hi,
z racji tego ze dochodze z moim prosiakiem do porozumienia pojawil sie chyba problem po zmierzeniu kompresji.
i tak:
1cyl: 10
2cyl: 10
3cyl: 9.5
4cyl: 10.5
czy na takich wartosciach auto ma prawo dzialac 'wmiare poprawnie' ? pisze wmiare bo poprawnie to chyba od 12 na baniak sie zaczyna....
ew mozna uwzglednic ze gdzies po 0.2 pouciekalo mi na cylinder
prosze o info bo jutro dalszy plan dzialan i zmagan ze swiniorem
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Kompresja |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 08-09-2007 00:21 |
|
|
najważniejsze, że na wszystkich jest po równo
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Kompresja |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 08-09-2007 00:26 |
|
|
no właśnie, może zrobiłeśjakiś błąd w mierzeniu, np masz uszkodzony manometr, dzurawy wężyk czy coś. Rozumiem ze mierzyleś na ciepłym silniku. Niewiem czy na zimnym kompresja jest większa czy mniejsza, ale powinno sie mierzyć na ciepłym. I takie pytanie pomocnicze: ile oleju Ci spala ?
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Kompresja |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 08-09-2007 10:11 |
|
|
aha bylo mierzone na cal;kiem zimnym to chyba zle ?
m,anometr jest nowy
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Kompresja |
porsche89
Użytkownik
Postów: 1218
Miejscowość: Łazy Woj.Górny Śląsk
Data rejestracji: 30.04.06 |
Dodane dnia 08-09-2007 11:47 |
|
|
To czy zimny czy ciepły nie gra roli.Grunt żeby przekręcił parę razy.Możesz z odkręconymi świecami, lub zakreconymi nie gra roli.Ale winik 9,5 to ciśnienie dla diesla.Twoje powinny się kończyć na 11.
Dla poprawy dynamiki pomiaru złap się za kabel od świecy włóż palec do fajki a kolo kręci aż zobaczysz wynik przez zamglone oczęta
944 2,7 '86/'89 kombinacja z trzech dawców lub z czterech teraz S2 look -Już u ludzi
924 2.0 '82
944 2,5 '84
Jeden rower górski
Czarna taczka '06 |
|
Autor |
RE: Kompresja |
meewosh
Użytkownik
Postów: 213
Miejscowość: Ogrodzieniec
Data rejestracji: 31.10.06 |
Dodane dnia 08-09-2007 12:30 |
|
|
zależy, moje 944 miało podobne wyniki tyle ze wersja 150KM a mocniejsza już ma wyższe - ja już się stresowałem że coś nie tak
niegdyś '87 944 2.5 N/A S2 Look
Peżot 406 z gazem |
|
Autor |
RE: Kompresja |
porsche89
Użytkownik
Postów: 1218
Miejscowość: Łazy Woj.Górny Śląsk
Data rejestracji: 30.04.06 |
Dodane dnia 08-09-2007 12:35 |
|
|
Meewosh. Wstaw do awatara jakiś czarny pasek czy ramkę i podpis też nie ten.
944 2,7 '86/'89 kombinacja z trzech dawców lub z czterech teraz S2 look -Już u ludzi
924 2.0 '82
944 2,5 '84
Jeden rower górski
Czarna taczka '06 |
|
Autor |
RE: Kompresja |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 08-09-2007 14:38 |
|
|
no ja tez mierzylem bez gazu ( bez otwartych na maxa przepustnic) a ponoc tak trzeba....
ale juz autko jako tako smiga, ale mam 2 problemu.
ciezko mu sie wkrecic ponad 4k obrotow i tak jakos troche zabkami z jedynki sie rusza czy to wina opoznionego zaplonu ?
2: kopci gnida troche, ale to chyba mieszanka.... bo sam krece imbusem
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Kompresja |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 08-09-2007 18:53 |
|
|
czy auto moze kopcic jak jest zimne np przez to ze zawor dodatkowego powietrza nie hulante ?
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Kompresja |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 08-09-2007 20:25 |
|
|
ma znaczenie czy silnik jest ciepły czy zimny i ma znaczenie czy przepustnica jest otwarta, a i wykręcenie pozostałych świec nie zaszkodzi. należy kręcić rozrusznikiem puki znacznie wzrasta odczyt czyli jakieś max 4-5 sek.
a Co do diesla to tam kompresja jest grubo powyżej 15. Jeśli dobrze pamiętam to poniżej 16 wogóle nie dojdzie do zapłonu i silnik jużjest do remontu
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Kompresja |
arthu
Użytkownik
Postów: 4
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.07.07 |
Dodane dnia 09-09-2007 04:54 |
|
|
Witam wszystkich
a Co do diesla to tam kompresja jest grubo powyżej 15. Jeśli dobrze pamiętam to poniżej 16 wogóle nie dojdzie do zapłonu i silnik jużjest do remontu
swieta prawda cisnienie dla diesla oscyluje w okolicach 20
a co do cisnienia w bezynie to 9,5 to jeszcze nie tragedia widzialem juz silniki ktore mialy po 7 i calkiem znosnie pracowaly
pomiar na nagzanym silniku i w pelni otwartej przepustnicy no i oczywiscie przy prawidlowo wyregulowanych luzach zaworowych pomiar powinno sie powtorzyc w celu wyeliminowania bledu pomiaru
mozna jeszcze przeprowadzic probe olejowa,ktora wskaze w przypadku spadku sisnienia przy normalnym pomiaze gdzie jest ewentualnie przyczyna tego spadku(czy to wina glowicy- zaworow,gniazd,uszczelniaczy zaworow czy tez raczej jest to wina pierscieni).przy probie olejowej do cylindra nalezy wstrzyknac kilka ml oleju a nastepnie dokonac pomiaru |
|
Autor |
RE: Kompresja |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 09-09-2007 10:42 |
|
|
no historia z moim autem sie rozrasta mnie krecanie na obroty bylo spowodowane opuznionym zaplonem.... cos czuje ze dzisiaj juz bede bokami latal
z wypowiedzi za ktore thnx wnioskuje ze nie jest tak zle u mnie z kompresja
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Kompresja |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 09-09-2007 12:46 |
|
|
ech.. no przecież pisałem od razu
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Kompresja |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 09-09-2007 15:50 |
|
|
ciachu: czy az tak widac ze mam cos nie tak z zaplonem i mieszanka
[img]http://img511.imageshack.us/img511/7043/s5023134gj5.jpg[/img]
teraz to go tak ustawilem ze na cieplym nie pali jutro musze skoczyc na analizator spalin i conieco sie porobi.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Kompresja |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 09-09-2007 15:58 |
|
|
Drwalu - rozwiązanie jest proste - pomaluj auto na czarno, nie będzie widać
ps> teraz jest chyba jakaś moda na "nowoczesne" lusterka? poprawiają aerodynamikę, czy co?
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Kompresja |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 10-09-2007 02:11 |
|
|
igor napisał/a:
ps> teraz jest chyba jakaś moda na "nowoczesne" lusterka?
i na niskoprofilowane opony
A na temat ciśnienia w dieslu to powstały książki... Generalnie zależy od typu komory spalania, rodzaju wtrysku, doładowania i miliona innych czynników. Dla jednego silnika 16atm. to ciśnienie znamionowe, dla innego 20 to już padaczka
Co do samego pomiaru ciśnienia sprężania, to koniecznie trzeba mierzyć przy całkowicie otwartej przepustnicy. Kiedyś sprawdzałem to w mercu i ciśnienie mierzone z zamkniętą przepustnicą było ~0,15Mpa mniejsze niż przy otwartej przepustnicy
|
|