Autor |
[924] szereg problemów :D |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 09-09-2007 12:41 |
|
|
Jak już napisałem w powitaniach zakupiłem Porsche 924 składak 1991 LPG
kupiłem tanio i ma służyć do jazdy na co dzień , wymaga trochę pracy dlatego postanowiłem założyć ten wątek żeby tutaj zamieszczać wszelkie pytania.
Moja wiedza na temat tego samochodu jest nikła , mam świadomość że pewnie zrobiłem głupotę kupując takie auto ale to się okaże ....
VIN 9248108520
po szybach wnioskuje że to 78 rok , ma chromy , 2 ramienną kierownicę , jest to Targa i przemalowana z czerwonego na czarny ( mało udolnie) do tego posiada gejowskie niebieskie zderzaki , listwy dachowe i felgi.
Nie posiada śladów napraw blacharskich
Tutaj zdjęcia :
Co jest do zrobienia -
Wymiana uszczelki pod głowicą wypaloną przez LPG- i tu kieruje pytanie o namiar na takową i cenę
Na zdjęciu nr 3 widać silniczek i urządzenie które jest odpowiedzialne za chowanie/wysuwanie się lamp - silniczek sprawny ale to urządzenie nie( gdzieś gubi prąd) - czy da się to naprawić? czy kupić trzeba i tu też pytanie jaki koszt?
No i najważniejszy problem
Do pompki przy baku nie dochodzi prąd - trzeba ją podpiąć bezpośrednio do akumulatora by zaczeła pracować - dopiero wtedy silni udaje się odpalić? czy to zwalony przekaźnik? czy może problemy z elektryką?
Jutro wjeżdżam autem na kanał i pewnie okaże się problemów CDN....
Pozdrawiam i liczę na wasza pomoc
Aha przypomniałem sobie - zderzak przedni - pod nim jest szpara na 4-3cm - tak jakby nie był od tej serii ? zgadza się ? były różne.
No i brak listwy na tylny zderzak |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
max944
Użytkownik
Postów: 1220
Miejscowość: Ząbkowice Śląskie
Data rejestracji: 12.01.07 |
Dodane dnia 09-09-2007 13:47 |
|
|
Oj będziesz miał zabawy Przed toba masa roboty ... i wydatków
Max944 ( Dominik )
Jest:
Renault Captur '24, Mercedes S350 '04, Mini Cooper '05, Chrysler Sebring '09
Kiedyś było:
944 '86
924 '84 |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 09-09-2007 14:12 |
|
|
ej ! wreszcie ktos ma wiekszy rozpierdziel odemnie
nawet malymi kosztami doprowadzisz go do dobrego stanu wizualnego.
tylko rozwiazania techniczne trzeba poprawic
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 09-09-2007 14:24 |
|
|
staaaryyyy.... za ile go wyciągnąłeś???? WOW!!!! SZOK!!
ale zacznijmy od początku - silnik i uszczelka - strona porscheczesci.pl, mozesz tez sie wybrac do Darka Lipskiego, jak jestes z Wawy - ma mnóstwo częście do 924... choć w Twoim przypadku proponuje kupic drugie na czesci (np moje : http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=405#post_6426 cenowo na pewno sie dogadamy)...
masz tutaj z 10 instalacji elektrycznych... proponuje tym sie zajac najpierw (duzo ludzi z tego forum ma schematy elektryczne do 924).
cóż powiedzieć - nieraz wspominaliśmy, że lepiej oszczędzić i kupić troche droższe Porsche, niż takie jak Twoje... dlatego że wierz mi - by cokolwiek z niego osiągnąć (nawet do jazdy na codzień) musisz duuuużoooo zainwestować.... mam nadzieję że znasz się na elektryce i mechanice, bo inaczej zapłacisz kupę kasy
powiedz gdzie mieszkasz (będzie wiadomo do kogo Cie lepiej kierować)...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 09-09-2007 14:34 |
|
|
i pojemnik na plyn do spryskiwaczy niech wroci na swoje miejsce bo sie sie akuś jeszce zaleje
jak chcesz to wal na priv z adresem to ci plytke wysle z manualami. total free. tzn przyjmuje tylko piwa na spotach
ale wspolnymi silami, my duchowo, ty fizycznie i dojdziesz z autem do porozumienia
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 09-09-2007 15:14 |
|
|
Nie no nie jest tak źle...mam nadzieje
Środkiem zajmę się sam , Mechaniką również a na elektryce zna się mój wspólnik(OldtimerCentrum Team)
Samochód wygląda na zdjęciach na bardziej zaniedbany niż jest w rzeczywistości , stał 2 lata słomą przykryty , wszelkie części jak np - plastik do lampy leżą w garażu, linka od maski nowa , silniczek wycieraczki tylnej itp. samochód jeździł do końca bez problemów za wyjątkiem świateł
Co do kupna za większe pieniądze auta - prawda znana jak świat i mam ten sam pogląd ( szczególnie na Mercedesy) a to Prosie wyrwałem za cene porównywalną z twoim dawcą (Igor). Na autkach szczególnie zabytkowych się co nieco znam ale tego troszkę kupiłem w ciemno , wszystko się okaże w najbliższych dniach
Plany na początek - doprowadzić go do sprawności technicznej, pojeździć z rok - zobaczyć jak się sprawuje i albo rozebrać i odrestaurować dla siebie albo go sprzedam na części bądź też nie.
Jutro mierzę kompresje itp
Pytanie - bo szukałem na forum i znalazłem info że uszczelka pod głowicę pasuje od LT28? prawda czy fałsz?
aha - jestem z Łukowa , studiuje w Lublinie i często bywam w Wawie
ps. teraz proszę o konkretne odpowiedzi
Czy sprawa z pompą - to może być wina przekaźnika?
Czy idzie naprawić przekładnie od lamp?
co z tymi zderzakami? może mi czegoś brakuje?
951s, 928s3
Edytowane przez mojojojo13 dnia 09-09-2007 15:19 |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 09-09-2007 16:01 |
|
|
Co do pompy - to moze byc wina przekaznika. Sa zlokalizowane kolo bezpiecznikow pod kierownica na lewo. W roznych latach roznie bylo, ale mozesz wogole nie miec orginalnego, albo np odczepil sie kabelek jakis na dziurawych drogach czy przypadkiem. Proponuje odkrecic śsrube i wyjac cala skrzyneczke z tym ustrojstwem i popatrzec czy nie ma jakis zwisajacych luznych kabelkow. Ew moze przy pompie polaczenie zawodzi -> warunki amosferyczne, woda, jak stal to moze rdza itp.
A i masz widze zielony guzik do rozruchu na zimno (pewnie polaczony na krótko z 5 wtryskiem rozruchowym). Byc moze zostal tez jakos spiety z przekaznikiem pompy, bo to wszystko sie ze soba laczy, lub wlasnie nie laczy
Ze zdjecia wnioskuje ze brakuje Ci przekaznika przy mechanizmie lamp. Na pewno da sie to kupic i pewnie wtedy problem zniknie.
Zderzaki - tylni moze miec zaszpachlowany rowek na ta gume, albo pochodzi z nowszego 944, mocowaniami sie chyba nie roznia, ale nie wiem. W przednim cos mi sie nie podoba wizualnie, ale nie wiem jeszcze co sa tam jakies dodatkowe widoczne sruby - nie wiem dlaczego (w okolicach rejestracji). Byc moze oba zderzaki (kolor) pochodza z 944 seria np 2 i byc moze tam bylo juz inne mocowanie, ale to tylko moje przypuszczenia.
Autko prezentuje sie calkiem niezle, bedzie dobrze, powodzenia.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 09-09-2007 19:25 |
|
|
Dzięki za ciepłe słowa -są potrzebne bo pracy przede mną dużo, dziś sobie obejrzałem dokładnie moje 924 - coraz mocniej mi się podoba
Ps- który to przekaźnik od pompy?
i czy ta uszczelka podchodzi od LTeka?
Pozdrawiam
951s, 928s3
Edytowane przez mojojojo13 dnia 09-09-2007 19:26 |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 09-09-2007 19:39 |
|
|
ten czarny na gorze. ostatnio z kol. wojciej mielismy ten rebus i o ile dobrze pamietam to to.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 09-09-2007 21:56 |
|
|
czy głowica właśnie nie była tam przerobiona? masz przecież o silniku w tym "słynnym" numerze ca...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
skorek924
Administrator
Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 10-09-2007 00:52 |
|
|
Witam
Uszczelka od LTka pasuje z jednym wyjątkiem - brakuje tam jednego czy dwóch otworów na płaszcz wodny.
Mozna je wyciąć na podstawie starej uszczelki i działa , ale co fajne bez wycięcia też działa i sie nie przegrzewa- jeździłem tak z 1,5 roku
Cena 2 lata temu jakies 70 złotych.
Pozdrawiam
924 , 81 r. sprzedany ,
VW transporter 2.4 D - pakiet sportowy , odchudzony - przez rdze - sprzedany,
Seat Leon 1.9 TDI ++ |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 10-09-2007 01:53 |
|
|
Witam i gratuluję nabytku. Jak tylko doprowadzisz prądy do porządku, to będziesz bardzo zadowolony. Mój codzienny prosiak jest wizualnie w dużo gorszym stanie, a i tak piątek świątek przeszło dwa lata nim jeżdżę.
A tydzień temu leciałem nim tytułem próby 195km/h. Na autostradzie. Na gazie rzecz jasna. Trochę się bałem, że mi kółka odpadną, bo mam totalnie zużyte łożyska, a do tego słabe hamulce, ale jakoś się udało
Apropopo gazu. Zmień położenie reduktora, tak, żeby oś membrany była prostopadła do "osi długiej" prosiaka, bo tak jak masz teraz, to będzie sodoma i komora przy gwałtownym ruszaniu/hamowaniu (a tak właśnie należy postępować z 924 i tak się chce postępować, zwłaszcza po jeździe mercedesem )
Apropopo mercedesu jest tu więcej osób z MB/8 forum
Uszczelka od LTka pasuje i sprawdza się nawet bez wycinania otworów, przynajmniej u mnie
Przekaźnik pompki to właśnie ten czarny na górze, nieraz trzeba go przelutować i chodzi jak złoto.
Zderzaki masz raczej oryginalne (najwyżej źle ustawione), z tym, że w przednim brakuje gumianych "kłów" (zostały po nich tylko śruby - te koło tablicy), w tylnym brakuje gumy (i dobrze, bo to strasznie postarzający element w 924). No i ten kolor...
Nie daj się tylko głosom malkonentów, popraw prądy, przejżyj wszystko i w drogę. Awaryjność 924 jak dla mnie porównywalna chyba tylko z W123.
|
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 10-09-2007 08:44 |
|
|
pasować na pewno pasuje... w końcu ten sam silnik... tylko, ja sie nie znam, ale "(...) jednostka pod maską 924-ki rzeczywiscie pochodzi z koncernu vw, ale ma przekonstruowana przez porsche glowice..."
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 10-09-2007 20:25 |
|
|
Odpaliłem
nie chodzi na jeden gar zsuwają sie przewody , jutro wymienie kopułkę , przewody , jakie mają być tam świece??
ktoś sie bawił Elektryką - Drwalu czy w manualach jest schemat instalacji??
jutro pomierzę ciśnienie na cylindrach to będę miał klarowną wiedzę na temat tego silnika - jak sobie radzicie z mierzeniem? miejsca nie ma za dużo
kolejne pytanie - macie problem z odkręceniem świec?
Pozdrawiam
Jutro cd relacji
951s, 928s3 |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 10-09-2007 20:36 |
|
|
Spójrz na katalogi on-line dużych sieci (fota, intercars) - zorientujesz się w dostępności części i dobierzesz po modelu...
Powodzenia!
Don't panic! |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 10-09-2007 20:59 |
|
|
Przewody Janmore 100zl (kilka osob razem ze mna probowalo, bylo u mnie ok, orginaly 400zl)
Kopulka ok 20zl dostepna raczej od reki
Swiece NGB BP7es chyba
Swiece - u mnie bez problemu, ale jak postal...
Wiele czesci dostaniesz w sklepie motoryzacyjnym takim sredniej wielkosci, wiec zanim zaczniesz zamawiac przez net sprawdz w najblizszym co i jak.
Co do schematu, jest w manualu, ale tez jest ich kilka.
Mozna kupic ksiazke na www.porscheczesci.pl ale cholernie drogo...
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 11-09-2007 01:15 |
|
|
ciężko wytłumaczyć jak wykręcić świece. Moge tylko powiedzieć że używam klucza na grzechotce z długą przedłużką i przegubem. Manometr z giętkim wężykiem, wkręcany. Umiem to już zrobić po ciemku ale na początku mówilem głośno "ku...a"
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 11-09-2007 07:00 |
|
|
1. w manualach jest wszystko od korbki do szyb przez pierscien oraz plasticzek laczacy zasilanie oleju na listwe olejowa do tylnej maski
2. swiece tak jak pisze abelard, ostatnio przez pks placilem az 5 zl za sztuke ( btw w pekaesie mam jakies 40% ceny detalicznej z IC )
3. kable oryginaly koosztuja 250zl ! ( beru ) bosche sa tansze o pare zlotych, ngk jeszcze troche tansze. ja teraz sdam bede robil, bo kolega ma 50m racingowego kabla ze stanow, tylko musze koncowki dorwac
4. ogolnie do tego auta jest wszystko tanio
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 11-09-2007 08:08 |
|
|
O kable stanialy, tzn jak ktos ma znizki sa tanie Ciekawe tylko jak z dostepnoscia?
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 11-09-2007 19:25 |
|
|
Kolejny dzień pracy - tzn od 16 - muszę dzielić czas pomiędzy prawo finansowe a Prosiaczka ....co zrobiłem
wykręciłem świece , zmieniłem przewody , nie zmierzyłem ciśnienia na cylindrach bo miałem za gruby przewód , wyciągnąłem chłodnicę bo ciekła , próbowałem odkręcić zderzak przedni : odkręciłem 2 śruby od spodu ale pewnie coś dalej trzyma - ?? gdzie szukać i z której strony odkręcać?
wymieniłem olej .
Co do silnika to obawiam się najgorszego i tutaj może wielu osobom się narażę ale spytam a co tam
Ktoś Swapował 924? na jakie silniki i jak rozwiązał problem skrzyni?
Nie oznacza to że właśnie planuje to zrobić , podejrzewam że części do dołu silnika nie będą jakieś drogie ale kto pyta nie błądzi.
Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość
Jutro oczywiście CDN
Kolejne z głupich pytań - z racji że dużo podzespołów jest made in VAG - chłodnica też? przekaźnik od pompy ?
951s, 928s3
Edytowane przez mojojojo13 dnia 11-09-2007 19:36 |
|