Autor |
Jak wykręcić szpilki głowicy |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 05-02-2017 10:57 |
|
|
Wiem że są wklejone na Loctite 270 w związku z tym grzałem i blok i szpilkę palnikiem ale lipa...
Ciepło szybko rozchodzi się po całym bloku i klej nie zdąży się rozpuścić. Metoda "na dwie nakrętki" nie do końca działa, boję się że jak nakładam klucz z przedłużką i naprawdę się zapieram to wygnę szpilkę. Co zrobić? Jakieś sprytne narzędzie które działa "na zimno" i jednocześnie nie spowoduje wyrwania szpilki z mięsem?
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: Jak wykręcić szpilki głowicy |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 05-02-2017 11:48 |
|
|
A czemu chcesz je wyjąć? Nigdy osobiście nie wyjmowałem. Raz tylko zakład który
zajmuje się obróbką bloków wyjął szpilki do naprawy gładzi. W każdym innym przypadku nie trzeba było ich wyjmować.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Jak wykręcić szpilki głowicy |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 05-02-2017 11:55 |
|
|
Chcę je wyjąć bo nie mają równych długości. Albo są przeciągnięte albo ktoś nierówno je osadził, widać że było już przy nich grzebane. Ostatnią rzeczą jaką był chciał przy składaniu silnika to płynąca szpilka przy dokręcaniu głowicy
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: Jak wykręcić szpilki głowicy |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 05-02-2017 13:47 |
|
|
Zgadza się. Jeżeli ktoś już się dotykał to może być problem faktycznie. Może warto
zwrócić się jakiegoś zakładu który zajmuje się obróbką silników? Może mają jakieś
metody na takie sytuacje. Nie wiadomo na co teraz te szpilki obsadzili.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Jak wykręcić szpilki głowicy |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 05-02-2017 14:16 |
|
|
No właśnie zwróciłem się - blok był na Krasnobrodzkiej ale szpilek się nie podjęli. Za duże ryzyko według nich. I tradycyjnie zostałem z problemem sam. Na Rennlist piszą że grzać ale mi to grzanie coś nie idzie chyba że mają na myśli palnik acetylenowy.
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: Jak wykręcić szpilki głowicy |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 05-02-2017 15:19 |
|
|
Ktoś używał takich ściągaczy? Działają czy raczej śmieć?
http://allegro.pl/neo-09-608-sciagacze-do-szpilek-zestaw-4-szt-i6673547551.html
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: Jak wykręcić szpilki głowicy |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 05-02-2017 22:29 |
|
|
Hmm, a to ciekawe. Właśnie na Krasnobrodzkiej wstawiali nowe tuleje do S2 i wyjęli
szpilki... ciekawe. Mam jeszcze jeden namiar na firmę która podchodzi profesjonalnie
do obróbki silników, ale sam nic tam jeszcze nie robiłem. Tylko rozmawiałem osobiście
z szefem i pracownikami - bardzo konkretni. Jedna osoba z forum robiła coś u nich,
chyba zadowolona, może warto tam spróbować. W razie co, pisz PW.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Jak wykręcić szpilki głowicy |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 09-02-2017 12:06 |
|
|
Żadnych sugesti? Nikt nigdy nie wykręcał szpilek?
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: Jak wykręcić szpilki głowicy |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 09-02-2017 12:38 |
|
|
w zakładach robiących przy "tirach" mają ciekawe narzędzia do wykręcania zapieczonych śrub, jakieś indukcyjne czy coś, w każdym razie punktowo podgrzewa elementy - może to by pomogło..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Jak wykręcić szpilki głowicy |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 09-02-2017 15:04 |
|
|
Nigdy nie słyszałem. Muszę poszukac czegoś w pobliżu.
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: Jak wykręcić szpilki głowicy |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 09-02-2017 17:01 |
|
|
Indukcja jest super, tylko sprzęt strasznie drogi.
Nie używałem sam, ale słyszałem opinie od innych którzy mają.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Jak wykręcić szpilki głowicy |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 09-02-2017 19:25 |
|
|
zdecydowanie profi:
http://allegro.pl/listing?string=nagrzewnica%20indukcyjna&bmatch=s0-aut-1-4-1025
hobby, ale chyba nawet bardziej profi:
https://www.youtube.com/watch?v=aoMhh5IdU74
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Jak wykręcić szpilki głowicy |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 15-02-2017 20:19 |
|
|
Dla potomnych: wykrętak taki jak na aukcji Allegro z podanego linku wykręcił 2 szpilki i się rozpadł. Pozostała chamska siła - klucz do rur 80 cm. Wykręciłem 6 i na chwilę obecną mam dosyć. Mało finezyjna metoda ale działa.
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: Jak wykręcić szpilki głowicy |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 15-02-2017 20:33 |
|
|
A może spróbować mrozić. Spray zamrażający może być mało, może ciekły azot Wpadł mi jeszcze głupi pomysł z LPG, ale to tylko nazewnątz i bez fajek
Dobrze by było nagrzać blok do kilkudziesięiu stopni 40-50 a szpilki mrozić.
Przyznaję nigdy tak nie robiłem z silnikiem, ale przy maszynach tak.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
Edytowane przez Andrew dnia 15-02-2017 20:34 |
|
Autor |
RE: Jak wykręcić szpilki głowicy |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 15-02-2017 23:14 |
|
|
Był plan żeby wsadzić blok do piekarnika ale żona nigdzie się nie wybiera Mówię poważnie, chciałem go grzać do 200 stopni ale wtedy szlag by trafił klej na wszystkich szpilkach, także tych z dołu i na zaślepkach galerii olejowej. Z tego co widzę problemem jest korozja i ogólne zgnicie w gniazdach szpilek - musiał się tam kiedyś dostać płyn chłodniczy. Jedną udało mi się nagrzać do koloru wisienki ale i tak trzeba było się nieźle zapierać żeby ją odkręcić. Generalnie to jest typ roboty o której z czystym sumieniem mogę powiedzieć NIGDY K... WIĘCEJ
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|