924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor 944/I - Problem z obrotami i mocą
pokrzept
Użytkownik

Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14
Dodane dnia 16-08-2017 00:12
Witam,

moja świnka jest już w moim chlewiku prawie dwa lata i miewa się coraz lepiej. Niestety od początku jakoś nie porywała mnie swoimi osiągami - wychodziłem z założenia, że ten typ tak ma. Na problem w ostatnich dniach zwrócił mi uwagę Michał, który zauważył że auto słabo ciągnie zwłaszcza w górnych partiach obrotów. Zasugerował, aby w pierwszej kolejności przyjrzeć się przepływomierzowi. Po tej uwadze i krótkiej lekturze zagramanicznych forów postanowiłem przeprowadzić jeszcze jeden test w dniu dzisiejszym. Test polegał na zbadaniu zachowania auta w wyższych partiach obrotów. Wynik testów niestety pogłębił moje obawy oraz niepewność - auto wkręca się mozolnie do 4000 rpm po czym staje na tej magicznej granicy i nie ma ochoty kręcić się wyżej. Dodatkowo spod auta dochodzi dość niepokojący dźwięk przypominający metal wpadający w rezonans. Sytuacja powtarzała się przy kilku próbach kolejno na 2, 3 i 4 biegu. Jakkolwiek dziwnie to nie zabrzmi nie przypominam sobie, żebym przez ostatnie 2 lata kręcił to auto na wyższych obrotach w związku z czym nie jestem w stanie stwierdzić od jak dawna ten problem występuje smileysmileysmiley

Idąc za sugestią Michała w pierwszej kolejności wymontuję i rozbiorę przepływomierz. Dalej planuję sprawdzić stan świec pod kątem ewentualnych śladów niewłaściwego składu mieszanki. Zerknę również na stan palca i kopułki. Przeczyszczę stosowne styki oraz sprawdzę/poprawię masę silnika. Sprawdzę szczelność przewodów podciśnieniowych. Pod ręką mam również zapasowy zestaw świec, nowe przewody od Browara, palec i kopułkę, ale tych póki co nie chciałbym ruszać póki nie stwierdzę sensu ich wymiany. Czy z własnego doświadczenia macie jeszcze jakieś sugestie na co zwrócić uwagę?

Edit. Dodam jeszcze, że filtr paliwa był wymieniany jesienią. Rozważam jeszcze zakup filtru zbiornika, przy czym myślę że walka z tym elementem ma sens przy okazji demontażu i regeneracji/konserwacji zbiornika. Jak mniemam warto byłoby sprawdzić jeszcze ciśnienie paliwa na listwie - czy znacie/polecacie bezpieczną i możliwie bezproblemową metodę pomiaru? Czy pomiar na listwie przy złączu kontrolnym wymaga jakiegoś specjalnego osprzętu?

Edytowane przez pokrzept dnia 16-08-2017 00:18