| | |
Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
944/I - Problem z obrotami i mocą |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 16-08-2017 00:12 |
|
|
Witam,
moja świnka jest już w moim chlewiku prawie dwa lata i miewa się coraz lepiej. Niestety od początku jakoś nie porywała mnie swoimi osiągami - wychodziłem z założenia, że ten typ tak ma. Na problem w ostatnich dniach zwrócił mi uwagę Michał, który zauważył że auto słabo ciągnie zwłaszcza w górnych partiach obrotów. Zasugerował, aby w pierwszej kolejności przyjrzeć się przepływomierzowi. Po tej uwadze i krótkiej lekturze zagramanicznych forów postanowiłem przeprowadzić jeszcze jeden test w dniu dzisiejszym. Test polegał na zbadaniu zachowania auta w wyższych partiach obrotów. Wynik testów niestety pogłębił moje obawy oraz niepewność - auto wkręca się mozolnie do 4000 rpm po czym staje na tej magicznej granicy i nie ma ochoty kręcić się wyżej. Dodatkowo spod auta dochodzi dość niepokojący dźwięk przypominający metal wpadający w rezonans. Sytuacja powtarzała się przy kilku próbach kolejno na 2, 3 i 4 biegu. Jakkolwiek dziwnie to nie zabrzmi nie przypominam sobie, żebym przez ostatnie 2 lata kręcił to auto na wyższych obrotach w związku z czym nie jestem w stanie stwierdzić od jak dawna ten problem występuje
Idąc za sugestią Michała w pierwszej kolejności wymontuję i rozbiorę przepływomierz. Dalej planuję sprawdzić stan świec pod kątem ewentualnych śladów niewłaściwego składu mieszanki. Zerknę również na stan palca i kopułki. Przeczyszczę stosowne styki oraz sprawdzę/poprawię masę silnika. Sprawdzę szczelność przewodów podciśnieniowych. Pod ręką mam również zapasowy zestaw świec, nowe przewody od Browara, palec i kopułkę, ale tych póki co nie chciałbym ruszać póki nie stwierdzę sensu ich wymiany. Czy z własnego doświadczenia macie jeszcze jakieś sugestie na co zwrócić uwagę?
Edit. Dodam jeszcze, że filtr paliwa był wymieniany jesienią. Rozważam jeszcze zakup filtru zbiornika, przy czym myślę że walka z tym elementem ma sens przy okazji demontażu i regeneracji/konserwacji zbiornika. Jak mniemam warto byłoby sprawdzić jeszcze ciśnienie paliwa na listwie - czy znacie/polecacie bezpieczną i możliwie bezproblemową metodę pomiaru? Czy pomiar na listwie przy złączu kontrolnym wymaga jakiegoś specjalnego osprzętu?
Edytowane przez pokrzept dnia 16-08-2017 00:18 |
|
|
|
|
|
| |