Prawdziwa gratka dla prawdziwych maniaków - co, gdzie i kiedy?
Dodane przez ciachu dnia Stycznia 31 2006 17:57:21
1975 - wrzesień - prezentacja nowego modelu Porsche 924 na salonie samochodowym we Frankfurcie. Listopad - rozpoczęcie produkcji. Podczas wczesnej produkcji auto oferowano z chromowanymi listwami wokół okien.
1976 - sprzedaż od lutego w Europie i U.S.A, dostępna trójstopniowa automatyczna skrzynia biegów, aluminowe felgi w opcji. Sierpień - dodano listwy boczne i roletę do przedziału bagażowego, zamieniono czujnik temperatury oleju na miernik woltowy.
1977 - zmieniono pozycję pompy paliwowej dla lepszego chłodzenia i zamontowano dodatkowy akumulator ciśnieniowy dla pompy, aby zmniejszyć efekt problemu zapalania na ciepło, specjalna edycja 924 Martini. Luty - w Ameryce zwiększono moc jednostek z 95 do 110 KM, 924 dostępny w Wielkiej Brytanii z kierownicą po prawej stronie w cenie 6999 funtów, a także w limitowanej edycji w liczbie 100 egzemplarzy z bogatszym wyposażeniem. Maj - na angielskim rynku proponowano wersję luksusową z przyciemnionymi szybami, spryskiwaczami reflektorów, tylną wycieraczką, elektrycznymi szybami, kierownicą od 911 i podgrzewanymi lusterkami bocznymi za cenę 7799 funtów. Sierpień - udoskonalenie montowania zawieszenia, montując gumy, dzięki czemu zmniejszono hałas z tyłu, dostępne amortyzatory Koni, lepsze wygłuszenie kabiny, kierownica częściowo obszyta skórą, siedzenia pokrywane materiałem. Angielska wersja "Lux" oferuje w standardowym wyposażeniu aluminiowe felgi. Grudzień - opcjonalna pięciostopniowa skrzynia biegów.
1978 - pokrywanie cynkiem całego nadwozia, klocki hamulcowe o większej wytrzymałości, nowa owalna końcówka wydechowa, w opcji oferowano elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka od 911, oraz elektryczne szyby i radiomagnetofon Porsche dla trzech głośników, dodano tłumik drgań dla biegów. Angielskie modele mają z przodu i z tyłu stabilizatory. Styczeń - opcjonalnie skórzane fotele i skórzany mieszek gałki zmiany biegów. Wrzesień - zaprezentowanie modelu 924 Turbo ze 170 konnym silnikem, udoskonalonym zawieszeniem, mocniejszym podwoziem, wentylowanymi tarczami z przodu i z tyłu, 15 calowymi alufelgami i spojlerem, oraz wersji Special French Model, seryjnie 5-biegowa skrzynia biegów. Październik - w standardzie alufelgi, teraz także z czarnym środkiem, zmienione zegary, boczki drzwi obszywane materiałem. Grudzień - wprowadzenie 924 Sebring 79 budowanej do lutego 79.
1979 - delikatne wymodelowanie tylnych nadkol dla zapewnienia lepszej pracy łańcuchów snierznych, udoskonalenie wentylacji, dodając oddzielne nawiewy świeżego powietrza. Sierpień - pięciostopniowa skrzynia biegów we wszystkich modelach. Wrzesień - prezentacja 210 konnej Carrery GT na salonie we Frankfurcie. Grudzień - import w Wielkiej Brytanii modelu 924 Turbo z luksusowym wyposażeniem w cenie 13.629 funtów.
1980 - powiększono serwo i bak paliwa z 62 do 66 litrów, w którym zamontowano dodatkową pompę, w celu ostatecznej likwidacji problemu zapalania na ciepło i zmieniono korek wlewu paliwa na mniejszy, teraz pod klapką w kolorze nadwozia, zaadaptowano z 928 zamki drzwi, napis "Porsche" nad tylnym zderzakiem, motyw 924 na progach, więcej wygłuszenia, wprowadzono kosmetyczny retusz jednostki napędowej bez podnoszenia mocy, elektryczne lusterka w standardzie, ulepszono oświetlenie wnętrza i bagażnika, które zapalało sie od teraz przy uniesionej klapie, zastąpinono zwykłe koło zapasowe mniejszym "Space Saver". W amerykańskich modelach dzięki doskonalszym urządzeniom oczyszczającym spaliny podniesiono moc silnika do 115 KM. Sierpień - model Turbo ma teraz 177 KM. Wrzesień - specjalna edycja Le Mans 924 z wyposażeniem od Turbo (100 sztuk).
1981 - w standardzie stabilizatory na przód i tył, utwardzone tylne zawieszenie, nowe przewody paliwowe i nowa pompa paliwa Kurzhals EKP, dodatkowe wygłuszenie, materiał na środkowej konsoli i balans głośników przód/tył, wskaźnik poziomu płynu hamulcowego, montowany identyczny podwójny klakson jak w 924 Turbo, oferowane napisy "Porsche" na drzwiach, 7-letnia gwarancja na całe nadwozie. W wersji amerykańskiej ulepszono kontrolę Lambdy, wprowadzono wersję 924 Weissach. Styczeń - Porsche 924 Carrera GT zaprezentowana na rynku w Wielkiej Brytanii - import zaledwie 75 egzemplarzy, oferowana w cenie 19.200 funtów. Sierpień - zmiany objęły wentylację, powiększając pojemność, montując dmuchawę o większej wydajności i udoskonalając ogrzewanie, uporządkowano niektóre detale wnętrza (bez zmian stylistycznych), wytrzymalszy dach, kierunkowskazy na przednich błotnikach jak u wszystkich innych Porsche, znaczek na zamku od schowka i nowy styl kieszeni w drzwiach. Oferowany pakiet sportowego zawieszenia, opcjonalne koła w stylu 928.
1982 - wzmocniono tył auta dla możliwości załadunku do 75 kg używając zakładanego bagażnika "Porsche Carrier System" do 924, udoskonalono wentylację baku paliwa, spojler od Turbo w opcji, trójramienna kierownica od 911, wcześniej oferowana w opcji, teraz stała się wyposażeniem standardowym, ulepszono wentylację skrzyni biegów, oferowano w opcji mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu blokujący przy 40%, wprowadzono materiały od 944, materiał na kieszonkach drzwiowych. Wrzesień - koniec produkcji 924 Turbo.
1983 - seryjnie montowany spojler na tylną szybę, wprowadzono teleskopy gazowe dla przedniej maski, nowej generacji radiomagnetofony dla czterech głośników, Blaupunkt dla USA, a Köln dla reszty.
1984 - w standardzie elektryczny mechanizm zwalniający zamki tylnej klapy i elektryczny dach zaadaptowany od 944.
1985 - w standardzie elektrycznie podgrzewane spryskiwacze przedniej szyby, w opcji przyciemnienie górnego pasa przedniej szyby. Lato - 924S zastępuje 924, używając 2.5 litrowego silnika od 944. Produkcja trwa dalej.