924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Prawdziwa gratka dla prawdziwych maniaków - co, gdzie i kiedy?
1975 - wrzesień - prezentacja nowego modelu Porsche 924 na salonie samochodowym we Frankfurcie. Listopad - rozpoczęcie produkcji. Podczas wczesnej produkcji auto oferowano z chromowanymi listwami wokół okien.

1976 - sprzedaż od lutego w Europie i U.S.A, dostępna trójstopniowa automatyczna skrzynia biegów, aluminowe felgi w opcji. Sierpień - dodano listwy boczne i roletę do przedziału bagażowego, zamieniono czujnik temperatury oleju na miernik woltowy.

1977 - zmieniono pozycję pompy paliwowej dla lepszego chłodzenia i zamontowano dodatkowy akumulator ciśnieniowy dla pompy, aby zmniejszyć efekt problemu zapalania na ciepło, specjalna edycja 924 Martini. Luty - w Ameryce zwiększono moc jednostek z 95 do 110 KM, 924 dostępny w Wielkiej Brytanii z kierownicą po prawej stronie w cenie 6999 funtów, a także w limitowanej edycji w liczbie 100 egzemplarzy z bogatszym wyposażeniem. Maj - na angielskim rynku proponowano wersję luksusową z przyciemnionymi szybami, spryskiwaczami reflektorów, tylną wycieraczką, elektrycznymi szybami, kierownicą od 911 i podgrzewanymi lusterkami bocznymi za cenę 7799 funtów. Sierpień - udoskonalenie montowania zawieszenia, montując gumy, dzięki czemu zmniejszono hałas z tyłu, dostępne amortyzatory Koni, lepsze wygłuszenie kabiny, kierownica częściowo obszyta skórą, siedzenia pokrywane materiałem. Angielska wersja "Lux" oferuje w standardowym wyposażeniu aluminiowe felgi. Grudzień - opcjonalna pięciostopniowa skrzynia biegów.

1978 - pokrywanie cynkiem całego nadwozia, klocki hamulcowe o większej wytrzymałości, nowa owalna końcówka wydechowa, w opcji oferowano elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka od 911, oraz elektryczne szyby i radiomagnetofon Porsche dla trzech głośników, dodano tłumik drgań dla biegów. Angielskie modele mają z przodu i z tyłu stabilizatory. Styczeń - opcjonalnie skórzane fotele i skórzany mieszek gałki zmiany biegów. Wrzesień - zaprezentowanie modelu 924 Turbo ze 170 konnym silnikem, udoskonalonym zawieszeniem, mocniejszym podwoziem, wentylowanymi tarczami z przodu i z tyłu, 15 calowymi alufelgami i spojlerem, oraz wersji Special French Model, seryjnie 5-biegowa skrzynia biegów. Październik - w standardzie alufelgi, teraz także z czarnym środkiem, zmienione zegary, boczki drzwi obszywane materiałem. Grudzień - wprowadzenie 924 Sebring 79 budowanej do lutego 79.

1979 - delikatne wymodelowanie tylnych nadkol dla zapewnienia lepszej pracy łańcuchów snierznych, udoskonalenie wentylacji, dodając oddzielne nawiewy świeżego powietrza. Sierpień - pięciostopniowa skrzynia biegów we wszystkich modelach. Wrzesień - prezentacja 210 konnej Carrery GT na salonie we Frankfurcie. Grudzień - import w Wielkiej Brytanii modelu 924 Turbo z luksusowym wyposażeniem w cenie 13.629 funtów.

1980 - powiększono serwo i bak paliwa z 62 do 66 litrów, w którym zamontowano dodatkową pompę, w celu ostatecznej likwidacji problemu zapalania na ciepło i zmieniono korek wlewu paliwa na mniejszy, teraz pod klapką w kolorze nadwozia, zaadaptowano z 928 zamki drzwi, napis "Porsche" nad tylnym zderzakiem, motyw 924 na progach, więcej wygłuszenia, wprowadzono kosmetyczny retusz jednostki napędowej bez podnoszenia mocy, elektryczne lusterka w standardzie, ulepszono oświetlenie wnętrza i bagażnika, które zapalało sie od teraz przy uniesionej klapie, zastąpinono zwykłe koło zapasowe mniejszym "Space Saver". W amerykańskich modelach dzięki doskonalszym urządzeniom oczyszczającym spaliny podniesiono moc silnika do 115 KM. Sierpień - model Turbo ma teraz 177 KM. Wrzesień - specjalna edycja Le Mans 924 z wyposażeniem od Turbo (100 sztuk).

1981 - w standardzie stabilizatory na przód i tył, utwardzone tylne zawieszenie, nowe przewody paliwowe i nowa pompa paliwa Kurzhals EKP, dodatkowe wygłuszenie, materiał na środkowej konsoli i balans głośników przód/tył, wskaźnik poziomu płynu hamulcowego, montowany identyczny podwójny klakson jak w 924 Turbo, oferowane napisy "Porsche" na drzwiach, 7-letnia gwarancja na całe nadwozie. W wersji amerykańskiej ulepszono kontrolę Lambdy, wprowadzono wersję 924 Weissach. Styczeń - Porsche 924 Carrera GT zaprezentowana na rynku w Wielkiej Brytanii - import zaledwie 75 egzemplarzy, oferowana w cenie 19.200 funtów. Sierpień - zmiany objęły wentylację, powiększając pojemność, montując dmuchawę o większej wydajności i udoskonalając ogrzewanie, uporządkowano niektóre detale wnętrza (bez zmian stylistycznych), wytrzymalszy dach, kierunkowskazy na przednich błotnikach jak u wszystkich innych Porsche, znaczek na zamku od schowka i nowy styl kieszeni w drzwiach. Oferowany pakiet sportowego zawieszenia, opcjonalne koła w stylu 928.

1982 - wzmocniono tył auta dla możliwości załadunku do 75 kg używając zakładanego bagażnika "Porsche Carrier System" do 924, udoskonalono wentylację baku paliwa, spojler od Turbo w opcji, trójramienna kierownica od 911, wcześniej oferowana w opcji, teraz stała się wyposażeniem standardowym, ulepszono wentylację skrzyni biegów, oferowano w opcji mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu blokujący przy 40%, wprowadzono materiały od 944, materiał na kieszonkach drzwiowych. Wrzesień - koniec produkcji 924 Turbo.

1983 - seryjnie montowany spojler na tylną szybę, wprowadzono teleskopy gazowe dla przedniej maski, nowej generacji radiomagnetofony dla czterech głośników, Blaupunkt dla USA, a Köln dla reszty.

1984 - w standardzie elektryczny mechanizm zwalniający zamki tylnej klapy i elektryczny dach zaadaptowany od 944.

1985 - w standardzie elektrycznie podgrzewane spryskiwacze przedniej szyby, w opcji przyciemnienie górnego pasa przedniej szyby. Lato - 924S zastępuje 924, używając 2.5 litrowego silnika od 944. Produkcja trwa dalej.
Komentarze
Ketchup dnia lutego 01 2006 14:50:19
Chyba w 79 wprowadzono zmiane tylnego zawiszenia. Zmienio tylna belke (nowa belka byla tez montowana w 944). Poprzednia kostrukcja byla wadliwa smiley.
browar dnia lutego 01 2006 15:31:24
Wydaje mi sie ze nigdy stabilizator tylny nie byl standardem. Do 80 lub 81 roku 924N/A tez z przodu nie mialy drazka standardowo. Do 82 dawali w opcji 23mm ale w momencie zaprezentowania zmiany mocowania ow przedniego stabilizatora w opcji dostepny byl tylko 21,5mm(pret-23mm byl rura). Przod i tyl to byla opcja M404 B)
przemek84 dnia marca 09 2009 18:44:19
napewno od 81 byl juz material na kieszonkach drzwi i konsoli srodkowej (mialem 2 z 81 ktore takie elementy juz posiadaly).
ciachu dnia kwietnia 20 2012 16:59:50
Trzeba wziąć poprawkę jednego roku ~, bo rok, a rok modelowy to dwie różne rzeczy i może się np. okazać, że auto z 81 było przeznaczone na sprzedaż w 1982 roku już z opcją 82..
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.