Autor |
Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
Wiciu
Użytkownik
Postów: 199
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 11.06.06 |
Dodane dnia 16-01-2007 16:21 |
|
|
Witam,
jak wygląda sprawa szpery w przypadku 924? Nigdzie się chyba z czymś takim nie spotkałem, trzeba zmieniać całą skrzynię na jakąś zeszperowaną czy np całego transaxla? Jak to zrobić żeby zachować w miarę znośne przełożenia (wydaje mi się że skrzynia od 944Turbo mogła by troszkę popsuć przyjemność z jazdy) i żeby wytrzymało to moc ok. 170 KM?
Pozdrawiam
Wiciu
http://wiciu.fotosik.pl/albumy/74659.html - zdjecia mojego Prosiaczka |
|
Autor |
RE: Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 16-01-2007 20:37 |
|
|
gdzies spotkalem sie z planami wstawienia do 924 skrzyni z 968 i zbiornika paliwa...a na porscheclub.pl jest ogloszenie o skrzyni z 924 turbo i walu itp. za 1500zl. Nie wiem czy ta skrzynia ma szpere i czy to dobra cena ale mowie moze nie zagladasz. Podaj mi mail na priv to wysle Ci artykul, ktory moze Cie zainteresowac.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 16-01-2007 22:15 |
|
|
Nie będzie pasować. Wymaga zmian sprzęgła, koła zamachowego, łożyska pilotowego. Chyba, ze 924 to 924S
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
Wiciu
Użytkownik
Postów: 199
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 11.06.06 |
Dodane dnia 17-01-2007 03:16 |
|
|
Pomijając kwestię koła zamachowego i sprzęgła, bo prawdopodobnie i tak będzie inne (ale na czym miały by polegać owe zmiany?)
Natomiast co do ogłoszenia PTK to najwyraźniej On sam nie wie czy ta skrzynia jest zeszperowana, już pytałem...
priv już idzie
Pozdrawiam
Wiciu
http://wiciu.fotosik.pl/albumy/74659.html - zdjecia mojego Prosiaczka |
|
Autor |
RE: Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 17-01-2007 09:02 |
|
|
Transslot ma inny kształt. Obudowa sprzęgła ma inny kształt i nie da się jej przykręcić do silnika 2.0. Nie da się podłączyć linki od sprzęgła - trzeba by przejśc na wysprzągnik hydrauliczny, Inna grubość wałka w transslocie.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 17-01-2007 15:01 |
|
|
nie dostalem mail'a
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 17-01-2007 15:52 |
|
|
gdzieś natknąłem się na coś takiego jak szpera 40% do jakiegoś 944, może trzeba sie zorientować jak mocno różnią się bebechy obu skrzyń i czy da sie tą szpere tam zaaplikować
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
Wiciu
Użytkownik
Postów: 199
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 11.06.06 |
Dodane dnia 17-01-2007 18:08 |
|
|
Abelard napisał/a:
nie dostalem mail'a
No tak to jest jak się pisze o 3 w nocy potem wiadomości nie dochodzą ale teraz już na 92,4% wysłałem
Zwierz, mówisz może o tym: http://www.allegro.pl/item149608855_porsche_944_turbos_40_blokada_mech_roznicowego.html ?
W takim razie mam pytanie czy takie cudo ma szanse bytu przy naszej skrzyni, i jakie moce ona znosi? Bo z tego co widzę to nasze 2.0 osiągało maks. moment 164 Nm... Czy ta skrzynia wytrzyma wartości większe o ok. 100 Nm?
Pozdrawiam
Wiciu
http://wiciu.fotosik.pl/albumy/74659.html - zdjecia mojego Prosiaczka |
|
Autor |
RE: Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 18-01-2007 11:49 |
|
|
Tak, włąśnie na to sie natkłem i prawdę mówiąć nie bardzo kumam twojego pytania. Bebech jaki widzimy w ogłoszeniu jest bebechem od skrzyni 944 turbo S który napewno ma większy moment obrotowy niż 924 więc jeżeli uda sie to wsadzić w skrzynie od 924 to musi wytrzymieć.
Jaka skrzynia ma znieść większe momenty niż 100Nm ?
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 18-01-2007 12:42 |
|
|
To LSD z allegro od 944TS pasuje do standardowej skrzyni 944/924S. Jeździłem samochodem 924S z takim właśnie setup'em. Wrażenia super.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
Wiciu
Użytkownik
Postów: 199
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 11.06.06 |
Dodane dnia 18-01-2007 13:50 |
|
|
Zwierz napisał/a:
Tak, włąśnie na to sie natkłem i prawdę mówiąć nie bardzo kumam twojego pytania. Bebech jaki widzimy w ogłoszeniu jest bebechem od skrzyni 944 turbo S który napewno ma większy moment obrotowy niż 924 więc jeżeli uda sie to wsadzić w skrzynie od 924 to musi wytrzymieć.
Jaka skrzynia ma znieść większe momenty niż 100Nm ?
Chodziło mi o to, że seryjne 924 osiągało moment 164 Nm a moje przy dobrych wiatrach i w dalekiej przyszłości może powalczy o moment z okolic 250 Nm, dlatego pytam czy ta skrzynia wytrzyma...
Generalnie rozumiem że chcąc mieć LSD muszę wymienić skrzynię na tą od 944 i do tego np. taki dyfer jak ten z allegro? Bo zapewne nie da się go przystosować do skrzyni 924 2.0?
Zasadniczo moje pytanie brzmi: jak dokonać tego żeby mieć szperę w 924... Co trzeba wymienić na co i od którego modelu i gdzie mogą się pojawić problemy?
Pozdrawiam
Wiciu
http://wiciu.fotosik.pl/albumy/74659.html - zdjecia mojego Prosiaczka |
|
Autor |
RE: Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 18-01-2007 16:12 |
|
|
przepraszm, nie doczytałem się że pytasz o moment WIĘKSZY o 100Nm. Nie odpowiem ci na 100% na to pytanie ale uważam że jest szansa że skrzynia jest zaprojektowana z zapasem. Skrzynia w głupim kaszlaku wytrtzymuje silniki A-grupowe (58KM a kaszlak seryjnie ma 26)
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
BadHead
Użytkownik
Postów: 19
Miejscowość: Warszawka Mokotów
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 18-01-2007 17:48 |
|
|
Witam
Jak kiedyś się spotkamy w Warszawie to mam coś takiego u siebie założone.
Tomek widział to ostatnio i według niego od 944 turbo.
MJ vs BadHead 924s |
|
Autor |
RE: Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
Wiciu
Użytkownik
Postów: 199
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 11.06.06 |
Dodane dnia 18-01-2007 19:53 |
|
|
ale Ty masz 924S
Pozdrawiam
Wiciu
http://wiciu.fotosik.pl/albumy/74659.html - zdjecia mojego Prosiaczka |
|
Autor |
RE: Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
dpacior
Użytkownik
Postów: 149
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 02.03.06 |
Dodane dnia 21-01-2007 02:36 |
|
|
Abelard prosil o udostepnienie szerszemu gronu tego artykulu, wiec bardzo prosze oto link: http://tinyurl.com/22orfa pliczek zajmuje niecale 800KB
--
Pozdrawiam
Darek
Porsche 944s2 M030 90r. |
|
Autor |
RE: Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 21-01-2007 12:37 |
|
|
Chwała Ci dpacior za skracanie linków, jednak pod tym chyba nic nie ma (na "sielance". Popraw proszę bom ciekaw artykułu.
pzdr |
|
Autor |
RE: Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
dpacior
Użytkownik
Postów: 149
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 02.03.06 |
Dodane dnia 21-01-2007 13:57 |
|
|
faktycznie cos widze ze mam problemy z kontem, no nic pozniej sie tym zajme a tymczasem na innym koncie - http://tinyurl.com/28jocf
milego czytania, na prawde polecam
--
Pozdrawiam
Darek
Porsche 944s2 M030 90r. |
|
Autor |
RE: Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 21-01-2007 16:37 |
|
|
Dzięki - teraz działa .
Mam te skany w domu - czyżbyście zakolegowali się z Pitersonem ? W czasach gdy nie miał on jeszcze żadnego Porsche korespondowaliśmy trochę i dostałem kilka skanów artykułów o 924 od niego. Potem się okazało, że orygninały (gazety) należą do Jurka968... czyli mojego (naszego) znajomego z PCP.
Świat (porsche-maniaków) jest mały .
Nazbierało się trochę tych materiałów o 924. Postaram się w najbliższym czasie wystawić na stronie skany tego co mam ja (i co dostałem od innych - m.in. od Pitersona i Abelarda).
Wracając do meritum - były skrzynie do 924 ze szperą, ale nie znam nikogo kto taką widział .
Dla ciekawskich - taka "niby szpera", a może prawdziwa... sam nie wiem... czyli z cyklu "czego to amerykanie nie wymyślą". Ciekawostką jest to, że robią to również do 924 (cena 399 USD). W sumie działa to jak zwykła szpera płytkowa (np. ta z linku z allegro wyżej), czyli na zasadzie tarcia... tyle, że ma tylko 2 powierzchnie cierne. Zastanawia mnie jak jest tam z wytrzymałością, bo powierzchnie o które trze ten aluminiowy element nie są do tego przewidziane (i co z ew. opiłkami). Na stronie producenta oczywiście jest sporo pozytywnych komentarzy, ale jak czytam, że ktoś jest z tego rozwiązania bardziej zadowolony od fabrycznej szpery płytkowej to zastanawiam się czy jest to choć trochę obiektywne.
Pod tym linkiem[/color] można zobaczyć podobne urządzenie wykonane samodzielnie (trzeba przejść na 2 stronę topicu). Szczerze mówiąc to zastanawiam się nad wyrzeźbieniem czegoś podobnego (do auta które nie będzie używane do codziennej jazdy) tylko nie mam pojęcia jakie powinny być te sprężynki, a metoda prób i błędów w przypadku skrzyni raczej mnie nie kręci .
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 21-01-2007 21:33 |
|
|
Ech te stare czasy... Łezka się kręci w oku. Tyle problemów i wydatków mniej... Trzeba było pozostać TYLKO przy Hondach
Rzeczywiście to moje stare skany z 911 & Porsche World (gwoli ścisłości moich a nie Jurka ). Projekt bardzo fajny, sam myślę o czymś podobnym tylko że w 944. Tak sobie planuję - jedno 944 100%oryginalne, drugie - tylko dla zabawy. Zobaczymy na wiosnę |
|
Autor |
RE: Blokada dyferencjału, tzw. szpera |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 22-01-2007 00:12 |
|
|
piterson napisał/a:
(...)Rzeczywiście to moje stare skany z 911 & Porsche World (gwoli ścisłości moich a nie Jurka ).
oops - Wybacz, tłumaczy mnie jeno wiek podeszły .
piterson napisał/a:Projekt bardzo fajny, sam myślę o czymś podobnym tylko że w 944. Tak sobie planuję - jedno 944 100%oryginalne, drugie - tylko dla zabawy. Zobaczymy na wiosnę
Ehhh - ja o tym myślę (ale w 924) odkąd dostałem od Ciebie te materiały. Niestety najpierw 924 było moim jedynym samochodem, a teraz nie mam możliwości robienia tak zaawansowanych zabaw, bo auto stoi 200 km dalej . Wiem, że michał928 miał szykować jakieś lekkie "body", może i Ciachowi się uda. W każdym razie dobrze, że coś się dzieje.
Wystawię moje materiały tak szybko jak będę mógł - może zainspirują jeszcze kogoś.
pzdr
jacek(pilatus) |
|